Permalänk
Robot

black edition :)

Lite bilder på mitt nya dator

HIPER Type-R Blue 580W Modular ATX 2.2

Western Digital Raptor WD1500ADFD 150GB

Asus M2N32 WS Professional nForce 590 SLI

AMD Athlon64 X2 Dual-Core 6400+ 3.2GHz 2x1MB BLACK EDITION

Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX DHX 2048MB

XFX GeForce 8800GTS eXTreme 560MHz GPU 320MB DDR3

Besök albumet: black edition av Molander123

Permalänk

Ser bra ut! Vad har du för chassi?

Permalänk

Chiftec som är lite omgjort bara

Permalänk
Medlem

Du har vänt cpukylaren fel Fläkten skall vara frammåt, för sätter du en fläkt där bak som blåser ut så blir det fel.

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk

Jo jag vet men dom jätte flänsarna på ramminnerna är ivägen

Permalänk
Medlem

Då får du göra så att fläkten bak blåser in och fläkten i fronten blåser ut :]

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk

det har jag gjort nu sänkte tempen 10 grader typ

Permalänk
Medlem

Om du ville bräcka polarna så skulle du ha köpt den här istället: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338084 eller Q6600

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

vet du om att din kylare inte rekommenderas för processorer över 5000+ ?

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk

jo jag är medveten om det jag råkade beställa utan cpukylare så det vart lite panik hade endast sån på butiken jag var till ska byta när studiebidraget kmr ;p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Molander123
jo jag är medveten om det jag råkade beställa utan cpukylare så det vart lite panik hade endast sån på butiken jag var till ska byta när studiebidraget kmr ;p

ville bara vara lite snäll och tala om det så du är medveten om det och inte bränner din nya prolle. är du nöjd med vad den presterar? är väldigt sugen på att köpa en likadan själv.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk

det tackar jag för är riktigt nöjd spel flyter på riktigt fint gjorde 3d-mark test och fick 30887 men det var 03 iofs

Permalänk
Medlem

va kosta alla delarna ungefär sammanlagt?

Permalänk
Avstängd

vad är för chassie?

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Var i hel**te för alla tag på en type-r jag har letat och frågat och alla säger att den inte säljs längre var har du köpt din?? 8p förresten

Visa signatur

Datorkomponenter |Amd Athlon 64 X2 4600+ @ 2,8Ghz | Corsair XMS2 2048mb (2*1gb) | 8600 GTS 256mb @ 675/2000mhz | 400GB Samsung | 400watt |
Kringutrustning |Samsung 206bw | G5 | Icemat Siberia |

Permalänk
Medlem

Sätt prollekylaren på andra hållet så den blåser mot baksidan av chassit och sätt fläkten där bak så den blåser ut istället.

Permalänk

det är ett chiftec som är lite moddat och nättagget köpte ja på datorbutiken dom hade på utförsäjlning letade som en tok innan jag hittade där jag med kan tyvärr inte göra så jockis för minnesflensarna tar i kylarn då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morales
Var i hel**te för alla tag på en type-r jag har letat och frågat och alla säger att den inte säljs längre var har du köpt din?? 8p förresten

Varför vill du ha ett Type-R? De kanske ser bra ut men kvalitén kan man aldrig lita på helt.. Har ett själv som vissligen fungerat bra länge nu men det ballade ur bara någon månad efter jag köpte det, lämnade in det, konstigt nog hittades inga fel och det har bara ballat ur en gång till efter det, men då fick jag ordning på det, litar inte på skiten en sekund dock. Köp Corsair/Seasonic vetja

Till ägaren: Vad är det för enorma vita portar på moderkortet? Ser lite ut som ISA men ändå inte riktigt, inte sett sådana portar på något annat kort på marknaden :S

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

"polarna köpte 6000+ så jag kännde att jag måste" haha! Bästa jag hört på länge och du har faktiskt rätt Snyggt system men gillar inte Hiper agget...

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jockis
Sätt prollekylaren på andra hållet så den blåser mot baksidan av chassit och sätt fläkten där bak så den blåser ut istället.

Han skrev lite längre upp att flänsarna på minnena är ivägen.

Visa signatur

"Like deaths, and taxes you can count on AC/DC."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Varför vill du ha ett Type-R? De kanske ser bra ut men kvalitén kan man aldrig lita på helt.. Har ett själv som vissligen fungerat bra länge nu men det ballade ur bara någon månad efter jag köpte det, lämnade in det, konstigt nog hittades inga fel och det har bara ballat ur en gång till efter det, men då fick jag ordning på det, litar inte på skiten en sekund dock. Köp Corsair/Seasonic vetja

Till ägaren: Vad är det för enorma vita portar på moderkortet? Ser lite ut som ISA men ändå inte riktigt, inte sett sådana portar på något annat kort på marknaden :S

PCI-X 66 Mhz bussar iställer för vanliga 33 Mhz. Används mest till server SCSI/SATA Raidkort och även nätverkskort som har egna processorer och fläskiga anslutningar.
Dock är det nog PCI-Express som tar över nu till alla de komponenterna.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

bra greger, blev de stor skillnade på isolerat och ej isolerat ??

Visa signatur

Gigabyte S series GA-965P-DS4, Intel Core 2 Duo Processor E6600 2,40GHz,2 gig Corsair DDR2 XMS2 6400, Hiper Type-R 580W,250 gig hårdisk, 300 gig Mybook

Permalänk

kan du inte köra ett nytt galeri? på bygg lågar så manb få se chassit mm det vore nice

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk

Jo det var en viss skilnad tycker jag jo jag ska göra det men det är lite mera som ska fixas Swerobin ;p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntooNzor
Om du ville bräcka polarna så skulle du ha köpt den här istället: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338084 eller Q6600

intel suger hårt vem fan vill ha den skiten

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nvidia_for_life

Alla som är ute efter bra processorer kanske? Seriöst, vad gör du här egentligen? Sådana som du svärtar ner Sweclockers annars fina forum.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nvidia_for_life

*Host host* Intel äger amd just nu, annars är alla x2 6000 riktigt bra som den är men klockar gör dom precis inte. Är väll en tidsfråga till amd går om igen.

Men black edition verkar badass.

Permalänk
Medlem

520W?

jag ska köpa inprincip lika dana komponenter, iaf grafikkort och black edition.
Räcker 520W? eller behöver jag ett bättre nätaggrigat?

Visa signatur

~May the cores be with you~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner

Jag vet men den är så snygg :(. Har någon av dessa Corsair/Seasonic en model med liknande modulära kablar??? och som är billig??

Visa signatur

Datorkomponenter |Amd Athlon 64 X2 4600+ @ 2,8Ghz | Corsair XMS2 2048mb (2*1gb) | 8600 GTS 256mb @ 675/2000mhz | 400GB Samsung | 400watt |
Kringutrustning |Samsung 206bw | G5 | Icemat Siberia |

Permalänk
Citat:

[i]Jag vet men den är så snygg :(. Har någon av dessa Corsair/Seasonic en model med liknande modulära kablar??? och som är billig??

Spara på studiebidraget o köp ett Corsair 520 el 620w istället. Har haft ett Hiper 580 Type-R o kan säga utseende är definitivt inte allt... Det bästa med det agget var väskan man fick till, det är oxå det enda jag har kvar av hela rasket!

Corsair har något taskigare kabelfästen men mycket bättre kablar och alltjämt högre kvalitets-känsla...men det är ju bara min åsikt.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327671

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000