Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Jag har en Raptordisk jag köpte från komplett, den började ticka, eller knacka ungefär, ett metalliskt ljud som kom då och då, några gånger per dag, WD har ju 5 års garanti så jag skickade in den till komplett för att få den utbytt, men just när dom testade den så lät den inget verkar det som, dom säger att alla deras testprogram visade att den var OK, så jag skulle få tillbaka den och måste nu betala 365kr.
Jag frågade om dom inte kan testa den lite till eftersom det ÄR fel på den, IT teknikern på mitt företag har hört det och han säger samma sak. Dom sa att ja kan ju pröva att göra en reklamation igen, men då riskerar jag att få betala 365kr till om dom inte hittar nått denna gång heller.
Jag tycker det är dålig stil, jag menar, jag kommer ju inte våga använda den disken mer, mekaniskt fel betyder ju att den kan cracha helt plötsligt och att jag då inte kan återskapa allt data, plus att när den tickar så hackar hela datorn och hänger sig.
Inte för att komplett kommer bry sig, men jag ligger iaf bakom kanske 50.000 per år i inköp från dem, som jag kommer flytta över till datorbutiken from. nu.
Köpte en ny Raptor därifrån iaf. Och kommer fortsätta med det.
Jaja, ville bara ventilera lite, jag blev bara så grymt less på dem, dom har då inte hört "kunden har alltid rätt" iaf.