Komplett.se och deras "testlabb"

Permalänk
Medlem

Ni är medvetna om att en Raptor Lever om mer än en vanlig disk?

Så ni inte blandar och jämför mot hur vanliga 7200rpm diskar låter.

Valet av chassi påverkar ljudet vädligt mycket.

Prova lägg disken utanför chassit och starta den och lyssna..

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

onödigt inlägg kanske men reklamera _alltid_ diskar till tillverkaren, det har jag gjort och tom fått en ny disk hemkörd med budbil, det kan man glömma från vilken svensk återförsäljare som helst, det enda jag la ut var frakten till tyskland med posten

Permalänk
Medlem

Re: Komplett.se och deras "testlabb"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Jag har en Raptordisk jag köpte från komplett, den började ticka, eller knacka ungefär, ett metalliskt ljud som kom då och då, några gånger per dag, WD har ju 5 års garanti så jag skickade in den till komplett för att få den utbytt, men just när dom testade den så lät den inget verkar det som, dom säger att alla deras testprogram visade att den var OK, så jag skulle få tillbaka den och måste nu betala 365kr.

Jag frågade om dom inte kan testa den lite till eftersom det ÄR fel på den, IT teknikern på mitt företag har hört det och han säger samma sak. Dom sa att ja kan ju pröva att göra en reklamation igen, men då riskerar jag att få betala 365kr till om dom inte hittar nått denna gång heller.

Jag tycker det är dålig stil, jag menar, jag kommer ju inte våga använda den disken mer, mekaniskt fel betyder ju att den kan cracha helt plötsligt och att jag då inte kan återskapa allt data, plus att när den tickar så hackar hela datorn och hänger sig.

Inte för att komplett kommer bry sig, men jag ligger iaf bakom kanske 50.000 per år i inköp från dem, som jag kommer flytta över till datorbutiken from. nu.

Köpte en ny Raptor därifrån iaf. Och kommer fortsätta med det.

Jaja, ville bara ventilera lite, jag blev bara så grymt less på dem, dom har då inte hört "kunden har alltid rätt" iaf.

Jag har också en raptor disk 34gb av den första versionen. Datorn har på senare dar också haft ett klickande ljud som du beskriver det som, fast jag har inte haft orket för att lokaliserad på grund av att min dator funkar ändå som den ska.

Men är det ett tecken på att disken håller på att dö?

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.