Permalänk
Medlem

funkar de på Matsonic ms8127c +266??

Visa signatur

AMD XP 2000+ @ 1666MHz - 256 MB SDR - Seagate 40GB - Matsonic MS8127C +266 - Titan D5T - GF3 Ti200 64MB @ Orginal

Permalänk
Medlem

Inte för att vara elak men som han sagt så skicka ett mail om ni vill veta om det funkar till ett visst mobo... halva tråden e ju "funkar det till en ********".

Inte så farligt men kan vara jobbigt när man läser igenom tråden...

Visa signatur

ABIT mobo med VIA chipsets, Pentium 4 @ 3002 MHz, 2 x TwinMos pc3200 256mb @ 400 MHz, 60 gig ibm deskpro, 2 x 120 gig ibm deskpro , 120 gig Seagate baracuda, 160 gig hdd , ATI RADEON 9200 128mb, Pioneer 4x dvd-brännare, Promise ultra ATA133 TX2 I/O-kort

Permalänk
Medlem

mmmm

vad är skillnaden ifall man trimmar en proccesor via biosen då man ökar spänningen där eller ifall man köper "kitet" ni snackar om? är det samma sak som händer då man slipper använda biosen eller vad?

Permalänk
Medlem

LoKie: Känner inte till det där kortet, men kika om du hittar en krets det står HIP6301 på i närheten av CPU-socketen.

mrhalil: i BIOS kommer man oftas bara upp till 1.85V, med detta kit så kan du komma mycket högre.. upp mot 3 volt ibland. Du får även volt ökningen direkt från det att du slår på datorn i motsats till BIOS som startar CPU på en lägre volt för att sen öka den.

Permalänk
Medlem

tinhead: du har ingen volt modd till NB på EPoX 8RDA+ ?
eller någaon annan rolig volt modd till detta mobo?

Permalänk
Medlem

nånn som vet om denna voltmodd funkar till vcoren på Soltek 75DRV5?

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

DjHypnoz: Vdd (NB-volt) till 8RDA+ har jag.

Rudeez: Ja den funkar. finns två olika varianter, se länken i min sig.

Jag har sagt det förrut å säger det igen. Om ni sett en voltmodd nånstans och å kan skicka mig en länk/info så kan jag med 90% säkerhet fixa en helt lödfri voltmod. de resterade 10%en kan jag nog fixa nåt ändå..

Permalänk
Hedersmedlem

Har du någon aning om denna modden funkar till mitt KT3-Ultra-Aru? Jag kommer inte så mycket högre @ 1.7V..
Jag vill minnas att jag läste att KT3-Ultra-Aru hade ett chip som var större än det vanliga, men det är fullt möjligt att jag svamlar.

edit: Jepp, det använder Hip6302 istället

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Olit: Yepp, det funkar. Lite osäker på hur det är med OVPn dock(OverVoltProtection).. Men upp till 2.1 volt ska inte vara några problem.

Permalänk
Medlem

E de Tinhead som gör moddkit?

isåfall! Kan jag använda den till mitt ECS K7S5A kort??????

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

tinhead: kan du fixxa vdimm mod till EPoX 8RDA+? vill komma till 3.1

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem

flobo: kan inte svara på rak arm, har du kollat om du har HIP6301?

aprox: Yepp det är inga problem! men 3.1 volt på NB?? *jikez* ska gå om ingen OVP eller nåt annat lurt slår ifrån..

Permalänk
Medlem

Tinhead

Står inget i manualen om det men jag kan ge dig lite länkar, så kanske du kan hitta nåt!
Ifall de går så köper jag!

http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5aguide/

Det ordnar sig!!!!!!!

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

flobo: Jo det ser ut att kunna fungera med ett 100kOhms motstånd.. hör av dig på mail/ICQ...

Permalänk
Medlem

Undra hur långt man kan komma med en MSI Ultra2??? MSI korten brukar funka bra på en hög Vcore.

Permalänk
Medlem

Tinhead:
Vad är det för värde på trimmpotten du har på Vcore modden till HIP6301?

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinhead
aprox: Yepp det är inga problem! men 3.1 volt på NB?? *jikez* ska gå om ingen OVP eller nåt annat lurt slår ifrån..

haha, inte _vdd_ mod, utan vdimm, till minnena. vdd kan ju dö vid över 1.9 så jag funderar inte änns på att köra in 3.1 i den =D vill ha mer kräm till mina minnen bara.

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem

Hur mycket skulle det kosta för vdd mod kit 1.85V och vdimm kit 3.1V till epox 8rda+

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Rudeez: 47kOhm lr däromkring, 50kOhm funkar osså.. bara du inte tar mycket lägre så..

aprox: hmm.. jag måste läst med nattmössan nerdragen över örona... Men Vdimm ska inte va några problem att fixa.

Knightmare: 200:- per kit

Permalänk

tinhead, skulle gärna köpa ett kitt av dig:Vdd mod kit 1.85V för Epox 8rda+, men eftersom jag alldrig för har gjort nått sådant, var kan man finna nån beskrivning eller dyligt? Så man kan få det utträttat.

Tack och jag återkommer!

Mvh

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

aprox har du gjord vdimm modden...ser jäkligt komplicerad ut...

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Hmmm

Tinhead: Tror du kan fixa ett volt mod till min MSI KT333 Ultra2??

I/O chipet finns på: http://www.winbond.com/PDF/sheet/W83637HF.pdf

Kan du fixa VCORE till: 3.6?? och VDIMM till: 3.2???

Hmm det är en sak jag undrar..kan man ändra VAGP på I/O chipet???Eftersom jag kan högst ändra till 1.8 i VAGP.Så kanske man kan höja den också??Eller???

Är det nån som har fått sin VCORE till 4.0V??

Permalänk
Medlem

bara en liten fråga, snackar vi Ln2?

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem

knightmare, nej det har jag itne gjort..

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Inaktiv

Voltmoddade mitt KT7A. Tog 2 röda att löda dit 2 punkter. Men har man tummen mitt i handen så tycker jag att kitet som TinHead säljer är skitbra. Ska man inte ha högre än 2.14V så har man runt 33-35KOHm endast om man ska ha högre spänning så dyker man under 20KOhm.

Permalänk
Medlem

Tycker den här volt-moddnings tekniken låter väldigt intressant!

Jag har en compaq :(, och är desperat, JAG VILL KLOCKA processorn!
Jag tror att jag har ett sånt här hip6301 chip på mitt moderkort (är det möjligt på socket478 moderkort?) Om jag nu beställer ett SingelKit, och det inte råkar vara ett hip6301 chip, vad kan hända i värsta fall?
Chippet jag tror är ett hip6301 har 20 ben (10 på var sida) och sitter på moderkortets vänstra sida ca. 2cm. åvanför AGP-porten...

Bioset är låst och jag kan knappast flasha om det/låsa upp det, så jag kan heller inte se vad jag ha för volt till min CPU, men räcker det med att titta på CPU:s Hz och temperatur när man klockar? (för det kan jag ju göra, eller finns det andra program som kan visa Vcoren)
Och hur högt kan jag klocka med ENBART volt-klockning?

Mitt system ser ut såhär:

Compaq P4 1.7gHz (Williamette)
Samsung 256mb sdram
80GB HDD
Geforce 3 Ti200 (ett Radeon 9700np på ingång )

Tacksam för svar....

Permalänk
Medlem

Tinhead: Är det 1kOhm pot på VDDmodden? Hur beställer jag?

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk

madn3ss saså du har fått det lite om bakfoten.
man klockar en cpu genom att ändra på multiplier eller FSB.
men _för_ att kunna överklocka mkt måste man höja spänningen till CPU.
alla moderkort har inte möjlighet att höja spänningen så mkt. därför finns det voltmod kit. dessa i sej klockar inte din CPU.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Hedegren: Det få du välja, jag skulle föreslå minst 2kOhm. annars får du en ganska stor ökning direkt när du sätter dit kitet..
Du pratar med mig på ICQ eller mailar för att beställa. (se min profil)

Permalänk
Medlem

Hej fungerar denna modden på ett abit at7-max2 bord och kan någon förklara för mig vad blir efekten av modden får man bättre klock eller vad är det som händer????????????????????????.

Förklara någon

Visa signatur

datorn nr 1 Abit at7-max2 xp 2400 256 ddr samsung geforce 4 diskar 1x40 1x20 1x80 2350mhz
Dator nr 2 Abits NF7-S v.2.0 +xp3000 barton 2535 mhz ddr 1024 mb corsair mxs 3500 diskar 1x80 1x60 1x125 1x200 geforce 4 Vattenkylning