Permalänk
Medlem

betyder det att man kan klocka låsta t-bred processorer? eller måste man först låsa upp den? fungerar detta på alla moderkort?

Visa signatur

NF7-s v2 | 2400+ XP-M @ 13 x 200 - SLK-947U + 92mm | 2x A-Data pc3200 BH5 | 9700np @ 9700pro 390/340 - ZM80C-HP + 80mm | 2x WD 120GB 8MB @ Raid 0 | 3DMark 2001 v330: 19055p | 3DMark 03 v340: 6051p

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: mja

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjirn
Hehe Stiff fattade inte vad jag menade heller, jag höll med honom till 100% men men..
Jag menade bara att höjd mäts i meter, precis som spänning mäts i volt, men att höjd och meter inte är samma sak, precis som spänning och volt inte är samma sak...

Anledningen till att jag tycker man kan säga volt-mod är att på engelska heter spänning "voltage", och lite svengelska får man acceptera i datorbranchen, IMHO

... men det är ju inte rätt...

hehe ahh skit samma huvudsaken är ju att man fattar volt mod är nog lättast att förstå iaf..

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0sham3
betyder det att man kan klocka låsta t-bred processorer? eller måste man först låsa upp den? fungerar detta på alla moderkort?

Man kan klocka låsta prollar högre med "voltmodd" eftersom då kan du höja FSBn mer om minenna tillåter....men Du kan ju alltid klocka "friare" med en upplåst prolle. Voltmodden ger dig möjligheten att pressa Din prolle lite mer.

Det fungerar på alla moderkort, bara du vet vilket chip som sköter den spänning Du skall öka osv....

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk

Jävla trams o nagga om volt ordet,alla vet vad volt är,eller går ni till affärn o köper ett 12 spännings batteri till bilen,eller ett 1,5 spännings batteri till freestylen ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BABOON_ASS
Jävla trams o nagga om volt ordet,alla vet vad volt är,eller går ni till affärn o köper ett 12 spännings batteri till bilen,eller ett 1,5 spännings batteri till freestylen ??

argh... hatar mig själv för att jag lägger mig i detta igen...

men...

Du har inte förstått skillnaden mellan spänning och volt. Det är alltså inte korrekt att gå till affären ochg fråga efter 12-spänningsbatterier. Där ska man fråga efter 12-voltsbatterier.

som sagt, denna tråd kanske ska ränsas från "tramset", får väl anmäla mina egna inlägg...

Permalänk
Medlem

Funkar min vdd mod 10k ohm pot som jag har haft på mitt epox kort till ett abit nf7-s ?

Ps. Är en sådan som tinhead har gjort Ds.

Permalänk
Medlem

Hur kan jag komma med högre vcore, mitt max är nu 1.725. Jag vill åtminstonde kunna ha 1.85.

Visa signatur

- Gigabyte 8PE667 PRO - - P4 2.40@2.83GHz (118x24) Vcore 1.65 - - GeForce 4 Ti4600 128mb 315/700 - - 512MB DDR PC2100 - - Vatten på ingång -

Permalänk
Medlem

Andreoid: Det beror på vad på NF7-S du vill modda.. vilken volt alltså?

Chegwin: mitt kit kan nog tänkas funka.. skulle vilja veta vad du har för moderkort bara.. kontakta mig gärna på mail eller ICQ (mer info i min sig.)

Permalänk
Medlem

Skulle modda vdd på det också isåfall. Borde funka eller?

Permalänk
Medlem

Tjenare Alla, mitt första inlägg.
Jag vill Volt-spännings modda mitt moderkort med CS 5303 krets, men jag fega lite vid lödningen.
Så finns det något kit som TINHEAD har som kan lösa det åt mig

Visa signatur

Svart låda med grejor i

Permalänk
Medlem

tinhead: Det dära på länken? jag har ett Gigabyte 845PE Pro.

Visa signatur

- Gigabyte 8PE667 PRO - - P4 2.40@2.83GHz (118x24) Vcore 1.65 - - GeForce 4 Ti4600 128mb 315/700 - - 512MB DDR PC2100 - - Vatten på ingång -

Permalänk
Medlem

Går det fortfarande att köpa dessa voltmoddar? tråden är ju ganska gammal.

Vore kanon att ha en sådan modd då jag inte kan höja Vcore till mer än 1.6V på mitt msi kt3 ultra2 moderkort. Funkar modden till detta kort?

Såg att "No.21" undrade samma sak. Har du beställt modden? eller vet du om den funkar till msi kt3 ultra2?

Visa signatur

msi kt3 ultra2 | xp1700 T-bred | 512 ddr 333mhz | Radeon 9700 | Audigy2

Permalänk
Medlem

Asså att voltmodda fungerar i princip på ALLA moderkort,....det du behöver ta reda på är vart ditt chip som sköter v-core sitter, och vad det heter, så kan Tinhead fixa resten

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk

vcore controller chip SC2643VXTS
på epox 4pca3+ controller ska klara 1.85 men i BIOS kan man bara ändra till typ 1.6. om man drar VID3 och VID 1 till ground så skulle det ge 1.85 ung på det högsta läget. frågan är nu klarar grabbers det lilla chipet ? eller måste man finlöda ?

det hela kan säkert lösas med en uppdaterad BIOS men epox e inte så snabba på just detta. så jag e inte säker på om ja vill handla kortet om ja måste löda på det, är inte så het på att löda såna småprylar

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?s=&threadi...

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Varför volt modda? gör som jag köp ett moderkort som kan det från början
Epox 8rda3+

(Ok för de som inte har råd, så får man volt modda)
Är bara så nöjd med mitt kort )

Visa signatur

Svart låda med grejor i

Permalänk
Medlem

wince: ja det går bra att köpa dessa volt-kit

oC MasteR Jay: grabbers klarar väldigt små ben, om du vill ha lösa grabbers (klämmor, gripklor, eller vad du vill kalla dom) så säljer jag dom löst.

Fang: på ett 8RDA+ så går det inte att ställa Vdd (volten till nordbryggan) vilket gör att det kortet inte alls gillar hög FSB, ett voltkit fixar detta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinhead
wince: ja det går bra att köpa dessa volt-kit

Sweet :D. Får återkomma med ett mail. Måste kolla upp vad jag har för chip och sedan är det lite detaljer jag undrar över

Visa signatur

msi kt3 ultra2 | xp1700 T-bred | 512 ddr 333mhz | Radeon 9700 | Audigy2

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att "gripklo pinnarna" "Tinhead" säljer funkar AS bra även på dom små "tusenfotingarna"

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chegwin
Hur kan jag komma med högre vcore, mitt max är nu 1.725. Jag vill åtminstonde kunna ha 1.85.

Din Pentium lever inte länge om du kör på 1.85 volt!!! Har hört folk som har haft pentium processorer som pajjat vid 1.7 volt.. annars förkortas livslängen avsevärt!!!!

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk
Medlem

Matar man en P4 nortwood i 1.7v eller över kommer den dö och de kan du själv kolla upp genom att titta in intels hemsida där de finns datablad o grejjs angående detta.

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fang
Varför volt modda? gör som jag köp ett moderkort som kan det från början
Epox 8rda3+

(Ok för de som inte har råd, så får man volt modda)
Är bara så nöjd med mitt kort )

Vem har sagt att man vill voltmodda just cpu:n Tänk om man vill voltmodda något annat, i stil med grafikkortet eller chipsetet som inte så väldigt många moderkort stödjer.

Tinhead: Vad skall du ha för bara klämmor?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Som jag sagt tidigare så fixar jag nästan alla volt-moddar.
Ex: Nordbrygga, Minne, GPU, Grafikminne etc.

adamq10: kontakta mig på mail/ICQ om lösa klämmor

Permalänk

vad används voltmodden till????

Visa signatur

Moddad P4 3Ghz

Permalänk
Medlem

är det ngn som vet ngt liknande volt-mod lr likadant som detta
http://www.ocinside.de/html/workshop/abit_kt7_vcore.html
jag har abit KD7 och jag vill göra så här snälla om det är ngn som vet villka poler man sak löda ihop så snälla ge mig en bild/länk om det

Visa signatur

CPU: AMD Xp 1700+@ 2.61Ghz
Kylning: Spire whisper rock@ 200kr

Permalänk
Medlem

Hittar en liknande krets

Jag har ett Gigabyte GA-8TX mobo som jag har kollat runt efter en HIP6301-krets på och det jag hittar är en krets som det står HIP6301BC på. Den har 20 ben precis som HIP6301 och sitter nära processorn.

Borde Tinheads vanliga voltmod funka på min krets också?:confused:?

Permalänk
Medlem

Förmodligen behövs ett annat motstånd, men det fixar Tinhead.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinhead
Det är jag som tillverkar dessa kit..

Det är bara att kontakta mig så kan vi komma överens om leveranssätt och så vidare..

tinhead .

du kommer bli rik på detta

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem

Noxi0uz: Yepp, det funkar fint. som vanligt i elektroniksammanhang så gäller det att lista ut vilken den "viktiga" delen av kretsnamnet är.. i detta fal HIP6301

Rufsen (och alla andra): Jag fixar det mesta som sagt

Pijo: Det är jag redan!
Nä, skämt åsido så ger det mig lite fickpengar som kommer väl till pass för en fatting student.. "Tyvärr" (för mig alltså) så är dom delar jag valt att använda inte direkt budgetvarianter så vinsten per kit för mig är inte direkt stor.

Permalänk
Medlem

jag undrar om det funkar till mitt biostar m7mke?
och vad skulle det kosta?

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk
Medlem

Mkt bra lösning tinhead, nästan så jag e lite avundssjuk på simpelheten

Visa signatur

A64 3400+ | Neo-FIS2R K8T800 | 2x 512mbmb DDR533 | Radeon X800 Pro |