Stänga av integrerat grafikort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMuffinMan
Finns windows 64 bitars då? Funderar dock på att pröva vista.

Windows XP 64 bitars finns, men det är lika bra att köra Vista 64bit. Med 4gb minne kommer det flyta riktigt fint. XP 64 är inte alls bra.

Permalänk

Okej. Lika bra att köpa nya grejjer ändå nu när jag har lite pengar över. Ska dock testa kortet i en annan dator innan jag köper det. Hoppas att man kan kränga det gamla, tror dock inte på det

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Citat:

vad finns det mer som kan vara fel? det ända jag kommer på är att det tjaffsar med det integrerade kortet. men det är konstigt då inget annat grafikkort har gjord det :S

Funkar inte heller för mig med det kortet. Den bootar inte, kanske behövs det en annorlunda BIOS vilket tyvärr inte finns att tillgå.

Funderar på att pröva med ett annat agg. men det tror jag inte är problemet faktiskt.

EDIT: Agg. kan vi utesluta då jag prövat med ett Straight Power 700W och problemet kvarstår. Vilket märke har du på ditt grafikkort?

EDIT2: Bootade upp fin fint i min SN21G5 Shuttle med agg. på 250W. Alltså, IP95 är ej kompatibelt med 8800GT.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Åfan, tur att jag inte bara beställde nytt nätagg då.

Tack för att jag fick veta iaf. Hoppas det fungerar med nya kortet iaf.

Nya sakerna jag har beställt:
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=521640...
Nätagget är slut nu och finns inte med i listen:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327671

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Ja, det får vi hoppas! Jäkligt surt att det inte funkade på IP- 95:an! Jag hade tänkt att ha den som en kombinerad HTPC/ speldator. Det lär väl inte komma något nytt BIOS heller....

Jag körde en 3DMark 05 för skojs skull med min Opteron 146 @ 2,0 i Shuttlen fick ca 10,5 k. Jag vet inte riktigt hur jag skall göra nu........

Jag har en stor stationär burk med ett P35C- DS3- R men jag ville ju kunna köra på stor- LCD:n.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Hitta nytt moderkort som är kompitabelt med grafikkortet? Är ju inte alltför dyrt med moderkort just nu.

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Cheiftecs nätaggregat är ofta dåliga, kan vara ett ström problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Central Tendency
Cheiftecs nätaggregat är ofta dåliga, kan vara ett ström problem.

Om du hade läst hela tråden så hade du sett att vi tagit reda på att det var moderkortet som felade. Men visst har du rätt i att de nätaggen ofta är dåliga. Men har som sagt beställt ett nytt.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Hitta nytt moderkort som är kompitabelt med grafikkortet? Är ju inte alltför dyrt med moderkort just nu.

Jo, det lutar åt det........ Det enda är att jag har så mkt. "skit" redan och att man återigen måste montera om allt. Ja, ja, dagens i- landsproblem.

Visa signatur