Stänga av integrerat grafikort

Permalänk

Jag tror inte att det beror på nätagget, utan det integrerade kortet.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Men då borde inte kortet du lånat fungera heller.

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Permalänk

Kan det inte variera från kort till kort?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Såhär på nattkvisten tror jag att följande två alternativ är mest troliga:

Ditt nya kort är defekt.

Eller

Ditt nätagg håller inte måttet.

Beställ nytt nätagg på nätet, använd ångerrätten om det fortfarande inte funkar.

Permalänk
Medlem

brukar inte graffekort pipa när inte de får tillräckligt med ström?

Permalänk

Jo pep som fan nyss, glömde att sätta i sladden.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Snurrar fläktarna?

Permalänk
Medlem

Nån som vet om abit har nått liknande som gigabyte har ctrl-f1 för låsa upp mer i bioset?

Visa signatur

Permalänk

Fläktarna snurrar på. Grafikkortet låter som satan. Har nog faktiskt inte hört ett grafikkort som låter så mycket.

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=121719 ngt att ha?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om den tillverkaren, men stirra inte dig blind på watten. Utan är hur mkt ampere det kan leverera stabilt som är det viktigaste.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMuffinMan
Fläktarna snurrar på. Grafikkortet låter som satan. Har nog faktiskt inte hört ett grafikkort som låter så mycket.

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=121719 ngt att ha?

Nej, skulle avråda. Typiskt billigt nätagg som ger JÄTTEMYCKET I WATT men som aldrig levererar. Det kostar 449 spänn och ska ge 620W, Antec agget som finns nedanför kostar 499:- och ger 380W, och ger säkert bättre stabilitet trots "bara" 380W. Billiga nätagg är billiga för att komponenter är billiga och låg kvalitet.

Om du ska beställa från NetonNet, ta något Antec istället.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk

Jävla skit att behöva beställa nytt nätagg. Jaja får göra det. Men kom gärna med fler tips om vad det kan vara. Om det inte är nätagget, kan jag skickad tillbaka det fast jag har testat det?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Jävla skit att behöva beställa nytt nätagg. Jaja får göra det. Men kom gärna med fler tips om vad det kan vara. Om det inte är nätagget, kan jag skickad tillbaka det fast jag har testat det?

Köper du något på internet har du 14 dagars ångerrätt, om varan är i "väsentligt oförändrad skick". Med nätagget så innebär det i stil med att du ger fan i att öppna det eller klippa av någon kabel.

Permalänk

Eftersom allt snurrar igång, så borde agget orka. När aggen inte orkar, så brukar det väl vara stendött. Testa en VGA-kabel eller en en annan DVI-kabel, det kan vara så enkelt.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem

Jag hade först testat ditt kort hos din kompis, för säkerställa att det är ditt nätagg.
Innan du beställer alltså:)

Visa signatur

Permalänk

Ska göra det imon. Synd att man jobbar hela dagen imon... Tack för all hjälp. Jag återkommer så fort jag testat i en annan dator.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAC_Viking
Eftersom allt snurrar igång, så borde agget orka. När aggen inte orkar, så brukar det väl vara stendött. Testa en VGA-kabel eller en en annan DVI-kabel, det kan vara så enkelt.

Nja, håller inte med alls. Det är sådan enorm skillnad på vanlig strömförbrukning vid start, vanligt användande och intensivt med grafikkort och cpu som går max. Du kan ha ett agg som klarar av att köra windows och vanliga program på datorn utan problem men som inte klarar av att leverera varken effekt eller ström på linorna när allt används till max och har voltregulator problem.

Permalänk
Medlem

Inga problem, hoppas du får rättsida på det hela.
Synd när du har ett så trevligt kort liggandes hemma.

Visa signatur

Permalänk

Tänkte att jag skulle beställa nytt nätagg, moderkort och minnen när jag ändå är igång. Något jag borde ändra på tycker ni?
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=521640...

Har redan dom minnena i datorn, därför jag valde att köra samma igen.

Jag ska självklart först testa grafikkortet på en annan dator och så innan jag beställer.

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Hiper 580W har dåligt rykte. Mitt höll bara i 3 månader.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk

när du ändå ska nästan ge 1000 kr för ett nätagg ta ett riktigt!
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327671
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338686

båda två sägs vara grymma, har själv 520w modellen
moderkortet klockar även ganska bra.

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga, men man vet aldrig. Har du satt kopplat in strömsladden till grafikkortet?

Permalänk

ara det har jag.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Inget fel på moderkortet, PSU'n eller minnena. Fast är du ute efter prestanda bör du kanske ta lite snabbare minnen. DSR3 är också lite sämre kylt och saknar SLI jmfrt med den dyrare DS4, men båda är mycket bra!

Permalänk

Vad ska jag ha för minnen ist då? Vill inte lägga ut för mycket pengar. Har som sagt redan ett exemplar av de minnena jag har på inköpslistan också. Så om jag beställer dom har jag 4gb av samma minnen.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Ska också beställa nytt nätagg, Corsair HX520 får det bli. Men känns lite surt om jag sitter i nätagget och det ändå inte fungerar och måste beställa hem andra grejer. Nätagg behöver jag nytt iaf, men det är väntan osv som är så drygt.

Grejer jag har i datorn nu:

1 Sony Diskettstation 3,5" 1,44MB MPF-920 Floppydisk Intern
1 Sony DVD-brännare DWQ30AB2 IDE OEM Svart DVD+R/+RW och DVD-R/-RW (Dual Layer)
1 Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver/Svart, L-Series, 350W Nätagg
1 Gainward GeForce 6200 TurboCache, PCI-Express, supports 256MB, DVI, Tv-Out (gamla kortet tills jag fått nya att funka)
1 två st hårddiskar totalt ca 350GB
1 Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB
1 EPoX EP-9HEAI,K8T890CE,Socket-939,ATX S-ATA, LAN, DDR, PCI-Ex16
1 AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/fläkt

Permalänk
Medlem

Ingenting fel på minnena, särskilt inte för priset. Har du tight budget är både moderkort, PSU och minnen ett bra val.

Bara så du vet: om du kör Windows 32 bitars kommer du inte kunna använda allt av ditt 4 gb minne.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vad ska jag ha för minnen ist då? Vill inte lägga ut för mycket pengar. Har som sagt redan ett exemplar av de minnena jag har på inköpslistan också. Så om jag beställer dom har jag 4gb av samma minnen.

Minnesprestanda med så kallade snabbare minnen är en myt.
Du märket skillnad i syntetiska tester inte i praktisk prestanda.

Köp samma märke/timings blir bra med 4gb.

Hiper nätagg ingen höjdare om man ska klocka.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Minnesprestanda med så kallade snabbare minnen är en myt.
Du märket skillnad i syntetiska tester inte i praktisk prestanda.

Köp samma märke/timings blir bra med 4gb.

Hiper nätagg ingen höjdare om man ska klocka.

Har ändra nätagg till detta,
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327671 Bättre?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crant0r
Ingenting fel på minnena, särskilt inte för priset. Har du tight budget är både moderkort, PSU och minnen ett bra val.

Bara så du vet: om du kör Windows 32 bitars kommer du inte kunna använda allt av ditt 4 gb minne.

Finns windows 64 bitars då? Funderar dock på att pröva vista.

Visa signatur

Citera!