Permalänk
Robot

Forts: "PROJEKT DELL"

Fortsättning på "Projekt DELL"

eftersom att jag inte kunde lägga upp fler bilder på mitt gamla galleri så blir det ett nytt

nu tror jag det är dags att byta bort den fula gråa färgen från min gamla dell 8200

det får bli grönt istället ^^

det är inte ricktigt klart. *pga det blåser så mycket ute och har ingen stans att vara*

men kan ju lägga upp en bygglogg iallafall

saker som ska göras:
allt grått ska bli grönt.
allt metall som syns ska bli mörk grön metallic.
fläktar ska bytas ut mot gröna diod fläktar.
alla dioder ska bli gröna
skrota mitt skit tangentbord och lackera ett nytt.
-||- med musen.

har gjort:

målat klart allt grått till grönt
målat allt metall till metallic
lekt med tangentbordet.
bytt ut de flesta dioder

((mobba inte mina hemskt dåliga bilder. har bara en 2mpix mobil ))

Besök albumet: Forts: "PROJEKT DELL" av Sladge

Permalänk
Avstängd

får bara rysningarna av detta har sånna i skolan huhu programmera på dom .....

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjaman
får bara rysningarna av detta har sånna i skolan huhu programmera på dom .....

haha. vi har gamla hp och fijutsi datorer våran skola. dock har vi fått lite nyare nu! från 16mb till 256 kanske;) när jag sitter vid nån av dom kollar jag alltid upp minne,hdd och cpu!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Avstängd

det hade vart snyggt om dvdläsaren o den andra optiska enheten va grön ,låt bli å måla resten det ser bra ut som det gör redan

10poäng för en grund ful dator som bara kan bli bättre

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Avstängd

Ser ut att bli jätte snyggt.
Det måste vara något fel på din kamera då en W800I brukar väll ta lite skarpare bilder?

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

Har ett Ocz agg med grön ledfläkt om du vill köpa
Riktigt snyggt måste jag säga, har en Delllåda som ligger men av äldre variant som ska moddas också ^^

Permalänk
Medlem

fint men kanske inte passar så bra med en vit cd-läsare

Permalänk
Medlem

va fult de blev tbh =/

Visa signatur

13900K - RTX 4080 GAMING X TRIO - ROG Strix Z690-F - 32GB Kingston Fury 6000MHz CL36 - Seagate Firecuda 530 2TB - ASUS ROG Thor II 1200W - Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit - be quiet! Pure Loop 2 FX 360mm

Permalänk
Medlem

Ganjaman: jo de är ju inte de snabbaste på jorden. men jag köpte den när den var värsting värsting.

toozee97: min skola har köpt lite nyare datorer nu i år.
vi har dualcore processorer och 2gigb minne 80gb hdd och 17" 19" 20" 22" och 24" skärmar.

snacka om att man är lite sugen på dem XD men det dåliga är ju att det är dell. *omöjlig att uppgradera*

Förstabossen: där har jag faktiskt tänkt lite före dig.
jag har mina gröna dvd läsare här bredvid mig. de hade bara inte torkat när jag stoppa i hopp det andra. och orkade inte montera de just nu ;P

Caterham: tackar så mycket jo nått borde det ju vara. eftersom att det är en 2 mpix och jag tar nya bilder och håller kameran stilla :S

fesen: hur mycket och watt effekt. den bör ha sli stöd för 2st pci-e m.m
bor du i sthlms området så går det. annars får det vara

Visa signatur

intel Dualcore 3.4Ghz, 2048mb ddr2 800mhz, inno3d GF 8800 GT 512mb, 1040gb hdd.

Permalänk
Medlem

kul o se att ngn ens försöker göra ngt med sina dell istället för att bara förstöra dom..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sladge
Ganjaman: jo de är ju inte de snabbaste på jorden. men jag köpte den när den var värsting värsting.

toozee97: min skola har köpt lite nyare datorer nu i år.
vi har dualcore processorer och 2gigb minne 80gb hdd och 17" 19" 20" 22" och 24" skärmar.

snacka om att man är lite sugen på dem XD men det dåliga är ju att det är dell. *omöjlig att uppgradera*

Förstabossen: där har jag faktiskt tänkt lite före dig.
jag har mina gröna dvd läsare här bredvid mig. de hade bara inte torkat när jag stoppa i hopp det andra. och orkade inte montera de just nu ;P

Caterham: tackar så mycket jo nått borde det ju vara. eftersom att det är en 2 mpix och jag tar nya bilder och håller kameran stilla :S

fesen: hur mycket och watt effekt. den bör ha sli stöd för 2st pci-e m.m
bor du i sthlms området så går det. annars får det vara

Ow my good! Har ni platt skärmar med 2gig minne. Fy farao. Vi har typ en server dator som man loggar in via SPOST med och sedan en liten fuling Fijutsi Siemens! Och 15" till 17" tummar CRT skärmar. Dock så har jag själv en
nokia 19" men vad gör man när man är 10 och inte har nått jobb? Den blev iaf snyggare! fattar inte vf jag tryckte 3p!? Var typ dum ihyvudet! ger dej
9p i nuläget iaf! Hade nog varit trevligt med vitt på det svarta och sedan lacka om den kristall klara vita färgen på DVDn sedan tar du en bild bakom träden när det är morgon och solen lysrer HÄÄRLIGT!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Avstängd

ser faktiskt coolt ut , i jämförelse med orginal dell ^^

Visa signatur

-- === pLatinum === --

Permalänk

yay du har en G5 (y)

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

JAxen:tackar så mycket
*tänker du på idioten med den bärbara? *

toozee97: jo, men vi e ju bara en transport skola så vi får inte det värsta värsta men det är grymma datorer för att vara en skola.! aja. tack så mycket

pLatinumm: tackar tackar jo. lite grann iallafall ^^ blev nöjd

Alle_lenhovda: jo jag har ett G15 tangenbord åxå ^^ ska köpa mig ett logitech z-5500 när jag ser ett bra tillfälle

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
haha. vi har gamla hp och fijutsi datorer våran skola. dock har vi fått lite nyare nu! från 16mb till 256 kanske;) när jag sitter vid nån av dom kollar jag alltid upp minne,hdd och cpu!

haha ok, mjo jag brukar också kolla vad det finns i skolans datorer. På dom datorerna vi programmerar på finns det en core 2 duo E6400 också 1gb ram o ett intergrerat grafikkort det duger till cs haha vår lärare bjuder oss på bullar o läsk så sitter vi o lanar cs 5on5 turnering nice det!

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem

Ganjaman: jo min skola har fixat en lan lokal till alla cs nördar i min skola XD alla sitter där 24/7 XD
dummaste skolan har gort enligt mig på länge

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lacka allt grönt och samt spackla över dell loggan och chassiet är värt 7p:), nu 4p.

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ganjaman: jo min skola har fixat en lan lokal till alla cs nördar i min skola XD alla sitter där 24/7 XD
dummaste skolan har gort enligt mig på länge

Vad är 24/7 egentligen? :S Pinsamt men undrar! Är det typ att det är ett Intel system? fattar nada!;)

Visa signatur

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Em3l: skulle jag mycket väl kunna göra. men jag har bestämt mig en budjet på 200kr XD ska klara mig under så det kommer nog inte att gå i så fall .:) har redan spenderat 120:-

toozee97: 24 är antalet timmar på en dag. och 7 är antalet dagar i veckan. menas med att de sitter tex där vid datorn konstant och alldrig lämnar. för 24/7 är en evighet.

haha det är lungt inte alla som kan veta allt man lär sig av att fråga;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra jobbat det blev ganska... snyggare än den va från början men fortfarande ful. Men det är inte ditt fel, fint!

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Avlägsta fronterna på cdenheterna och lacka dom också gröna
Helt klart pimp my dell

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

Lejo: tack så mycket tror jag XD

radimax: haha som jag skrivigt ovan: har redan gjort det men inte orkat montera och ta nytt kort

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Em3l: skulle jag mycket väl kunna göra. men jag har bestämt mig en budjet på 200kr XD ska klara mig under så det kommer nog inte att gå i så fall .:) har redan spenderat 120:-

toozee97: 24 är antalet timmar på en dag. och 7 är antalet dagar i veckan. menas med att de sitter tex där vid datorn konstant och alldrig lämnar. för 24/7 är en evighet.

haha det är lungt inte alla som kan veta allt man lär sig av att fråga;)

Haha;) okej:)

Visa signatur

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

toozee97: javisst serru

Visa signatur

Permalänk

Riktigt dåligt... en 10-åring kan göra bättre...

Permalänk
Medlem

Pontus_mRI: ta o gör det då?

bygg du ditt papp chassi med cs logga ;P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pontus_mRI: Sladges blev ju minst 10 gånger snyggare än ditt galleri som var uppe igår

Saknar Sladge

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

radimax: nu är jag tillbaka radimax!
för att inte göra dig besviken så lägger jag upp ett nytt galleri på hur min burk såg ut från början tills den ser ut nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nice visste inte att plasten var så lätt att ta bort och spraya själv har jag en dell 8300 som ligger och skräpar under min säng:) kanske du kan ge mig nå tips den e ju ochså grå och tråkig hehe 8p för detta ;D inte alla som kan göra en tråkig dell snyggare ;D

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag tycker du skulle letat fram lite spackel, tagit bort dell-märket och gått lös så du får det slätt fram på den gröna delen av fronten, sedan gömma startknappen på baksidan eller liknande.