Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Seg uppstart i vista

Hejsan, har nyligen köpt en HP Pavillion V2519EA, där jag har windows vista som os. Det som händer varje gång när jag startat datorn och loggar in, så tar det upp till 1 minut innan nätverkskortet och antivirusprogrammet nod32 startar, innan allt har startat så blinkar skärmen till ett par gånger...
Någon som vet vad det kan bero på?

tack på förhand
/rolf

Visa signatur

MBP 13" i5 2011

Permalänk

vad för spec har du på datorn? Vista kräver minst 2gb ram iaf om du vill att de ska flyta på snabbt o bra.

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

jag har 1 GB RAM, Core 2 Duo 1,8 GHz..
men jag tror inte att det har nått med det att göra..
för det var inte så i början när jag hade köpt den..
kan det ha nått att göra med nån inställning eller liknande ?

Visa signatur

MBP 13" i5 2011

Permalänk

vad jag har hört så ska de vara 2 gb i iaf om vista ska flyta på flytande, någon som kan intyga detta??

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

kan det ha med Nod32 att göra? för jag har lite samma problem... Nod32´s splash-screen kommer upp o sen stannar den så o inget mer händer under kanske 30s-1min tex tar nätverket jättelång tid på sig...

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAPT0R
kan det ha med Nod32 att göra? för jag har lite samma problem... Nod32´s splash-screen kommer upp o sen stannar den så o inget mer händer under kanske 30s-1min tex tar nätverket jättelång tid på sig...

Jag har precis samma problem med vista business och nod32.

Visa signatur

Toshiba Satellite A300-1K5 :: C2D P8400 2.26 GHz :: Radeon HD3650 :: 4 Gb ram :: 640 Gb HDD :: Win 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag kör också business.. hm verkar ju vara ett litet mönster.. jag stängde av sökning vid uppstart i Nod men det blev iaf ingen skillnad...

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem

jag har okcså vista business kan jag tillägga, men jag hade home premium förut och det hände samma sak efter ett tag... skuumt

Visa signatur

MBP 13" i5 2011