Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Frosty, kan inte du bara klappa din Intel processor, känna dig nöjd och iom det knipa igen. Du verkar ju vara "the master" som vet allt, ingen här har något hum om något egentligen, eller hur? Även om Intel och AMD's hela arsenal av utvecklare stod framför dig och påstod något om processorerna som DE har utvecklat så skulle väl du veta bättre. Jag menar, de är väl bara en hög idioter som inte kan något, inte sant?

Om varje AMDutvecklare fick sig ett gratisex av deras senaste processor så skulle de väl inte ha rätten att ta emot den av vare sig tacksamhet eller pga EGET TYCKE. För de kan ju KÖPA en Intel som är bättre och som kanske inte faller dem i smaken över huvud taget. Jag menar, vem kan välja efter eget tycke när Frosty står till tjänst och väljer åt dig? -_-V

Permalänk
Medlem

Hmm.. int hämtat så mycket... Nä förutom bättre minneshanteringar med flere processorer(pratar inte om integrerad mineskontroller), 64bits exekvering i kombination med 32bit, mer effektiva processcykler osv. Och vad har inte gjort under tiden,.. hehe, aijo, den lilla konkurrenten kund saker som inte vi så vi kopierar allt.
Inte sa jag aldrig att amd inte sku bry sig om att göra vinst.. Men om du ser hu de sir ut på marknaden just nu så ligger nog amd steget efter intel att börja skinna sina kunder, väll?

Fö. måst jag nog säga att visst är jag imponerad av Intels prestanda mot amd just nu. Men över alla dom åren jag arbetat med datorer, nya som äldre, så har amd:s varianterna gett minst problem med tiden. Å mest prestanda för pengarna. Då snackar vi datorer som är 10 år gamla eller äldre nu.

Permalänk

Benkaboy - du glömde blanda in lite argument i ditt resonemang, i övrigt har du redan visat dig ha rätt grad av otrevlighet för att stå dig väl i en offentlig pajkastning.

warzo, jag får nog leta upp lite mer konkreta fakta innan/om jag på alvar skall argumentera i "förbättringsfrågan".
När det kommer till att
"just nu så ligger nog amd steget efter intel att börja skinna sina kunder, väll?"
så är det tveksamt - i pris/prestanda så är ju inte Intel nämnvärt sämre om man bygger ett nytt system, enda skillnaden är väl att AMD de kombinerar det med stora ekonomiska förluster.

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
Benkaboy - du glömde blanda in lite argument i ditt resonemang...

Jag förstår inte varför jag ska behöva lägga in några argument? Jag tycker helt enkelt du beter dig nedlåtande och i vissa fall otrevligt när folk pratar om och för AMD. Det verkar som jag skrev tidigare som om AMD skitit dig på näsan på något sätt och det är inte bara jag som känt av din kalla aproach mot folk som pratar för AMD. Du vill säkerligen ha länkar och något som stärker detta och hela den biten, ta då bara och läs denna tråd från början så ser du att det inte bara är jag som reagerat på detta sätt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Jag tycker helt enkelt du beter dig nedlåtande och i vissa fall otrevligt när folk pratar om och för AMD.

Om så - hoppas ingen tog det personligt

Citat:

och det är inte bara jag som känt av din kalla aproach mot folk som pratar för AMD.

jupp, jag tycker vi skall ställa samma krav på AMD som på Intel: prestanda/pris i direkt jämförelse och andra värden efter egna prefferenser...
jag har mycket mindre framtidstro på AMD (-s produkter) än många som yttrat sig, med grund i AMDs trängda ekonomiska situation.

Citat:

Du vill säkerligen ha länkar och något som stärker detta och hela den biten, ta då bara och läs denna tråd från början så ser du att det inte bara är jag som reagerat på detta sätt.

kommer man med något som inte är ens egna subjektiva uppfattning (dvs åberopar fakta) så skall man vara beredd att visa var man har fått den informationen ifrån, de som anser att ogrundade argument är helt ok och givnande får lov att inte hålla med mig och säga så rakt ut

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
kommer man med något som inte är ens egna subjektiva uppfattning (dvs åberopar fakta) så skall man vara beredd att visa var man har fått den informationen ifrån, de som anser att ogrundade argument är helt ok och givnande får lov att inte hålla med mig och säga så rakt ut

Jo, det var ju därför jag avslutade som jag gjorde så jag slapp länka i ett annat inlägg...

Btw, var du lika tvär och bitter på Intel när de inte kunde prestera lika bra som AMD? Skulle vara intressant att veta.

Permalänk
Medlem

hoppas att det ordnar sig snart grabbar, så kan alla bara sluta whina.

köper jag idag köper jag den hårvara som är prisvärdast(då inkluderat överklockning) det utesluter phenom... IDAG.

jonazz: handlar inte om jag skiter pengar, jag spolar inte ner dom i toan för det, eller hur. och vi snackar om idag, nu, och då är verkligheten en annan, iaf för mig.

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Btw, var du lika tvär och bitter på Intel när de inte kunde prestera lika bra som AMD? Skulle vara intressant att veta.

Det tror inte jag. Jag tro det är så att Frostyfog egentligen tyckt mycket bra om AMD, och kanske hoppats lite. Men nu ser företaget göra felsteg efter felsteg och därför nu är besviken.

Få saker kan göra folk så tvära och negativa som besvikelse.

Ursäkta Frosty om jag analyserar dig.

Permalänk
Medlem

@boris... du skulle blivit politiker. väldigt diplomatisk analys;)

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x