SweClockers foldinglag bland de hundra bästa

Permalänk
Melding Plague

SweClockers foldinglag bland de hundra bästa

Efter en ordentlig spurt de senaste månaderna har SweClockers foldinglag äntligen tagit sig upp bland de hundra bästa i världen. Med nära 250 aktiva foldare och en bra bit över 100 000 work-units i bagaget kan medlemmarna känna sig stolta. Men än är inte kampen över.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ja bra vi som foldar VI ROCKAR !

Permalänk
Medlem

Hum, nu när jag tittade på denna - http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=I... så står rank som 101. Är det seg uppdatering eller har sweclockers fallit ner en position?

Permalänk
Medlem

Efter så många år på SweC och med ett flertal datorer som ändå står igång 24/7 så känner jag mig inte direkt stolt över att aldrig ha installerat programmet

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wiman
Hum, nu när jag tittade på denna - http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=I... så står rank som 101. Är det seg uppdatering eller har sweclockers fallit ner en position?

Seg uppdatering. Här är rätt:

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=teamstats

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag undrar när SweC går om [H]ardOCP

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Som sagts efter tidigare nyheter: man får väl tänka på att en modern, idlande dator knappast drar lika mycket som en som står och foldar. Växthuseffekten n shit, så att säga.

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Nu behövs bara att alla inaktiva/vilande foldare värmer upp datorerna igen !
Signup and join the struggle...

PS. min burk drar bara 390w medans den foldar och hittils 70kWh till folding.

DS. tur elen ingår i hyran.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D'Artagnan
Som sagts efter tidigare nyheter: man får väl tänka på att en modern, idlande dator knappast drar lika mycket som en som står och foldar. Växthuseffekten n shit, så att säga.

Finns flera anledningar till varför man inte foldar, men dedär är nog det sämsta. Gråter du för varje glödlampa som är tänd också?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D'Artagnan

Knappast något större problem då sverige producerar ~95% av elen från kärn- och vattenkraft. Visserligen importerar vi lite från danmark och likn. men det är för Stockholmarna inte kan se till att fixa el så att det räcker till alla nu när dom av någon anledning fått bli huvudstad i vårt fosterland ;).

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Yaaay,
Inte dags att ändra SweClockers Folding länken och länka den till top 100 nyheten, eller ännu bättre. Sweclockers Folding tråden?

Permalänk

Visst, jag har fooldat ett tag, la dock ner det just pga för seg dator och så hade jag inte nytta av att låtan datorn stå på över nätterna..
Men med att låta datorn värma upp huset är ju en ide samtidigt som man kan ställa ner elementen 1-2 jack istället

När Min server komma upp igen så blir det väl lite foolding beroände hur den kommer agera med övriga program igång då som sagt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Har 16 st Dell poweredge 1950 med på jobbet som inte används under julen fram till januari. 64 xeonkärnor borde väl vika en del....

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ecce
Har 16 st Dell poweredge 1950 med på jobbet som inte används under julen fram till januari. 64 xeonkärnor borde väl vika en del....

En fin välgärnings julklapp det

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ecce

Jag hoppas att du släpper lös vilddjuren och ser vad dom klarar av

Permalänk
Medlem

Vad duktiga vi är
Bra jobbat!

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem

Undrar om/när de tänker ordna foldingklienter som stödjer Nvidia GPU eller nya ATi GPU, det vore roligt att elda upp grafikkortet för en god gärning

Nu ligger man ju i snitt på 9min, 30sek / %WU

Visa signatur

Permalänk

Snyggt jobbat!
Själv är jag en sån där som stänger av datorn när jag inte använder den, fast man kanske skulle vika lite i bakgrunden.
Skriva text kan ju inte kräva så mycket datorkraft

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiritual
Stockholmarna inte kan se till att fixa el så att det räcker till alla nu när dom av någon anledning fått bli huvudstad i vårt fosterland ;).

Ni får gärna ta över som huvudstad så vi slipper idioterna här i riktiga Sverige

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk

Vet inte om jag ska ha detta på datorn då den snart ska ut, men på laptopen ska jag nog fixa det, då kan den räkna i skolan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen

Ni får gärna ta över som huvudstad så vi slipper idioterna här i riktiga Sverige

Notera att inlägget är skrivet med en stor portion ironi även om det kanske ligger något i det.

OT. Foldar med min processor i sign och jag låg på top20 i laget sist jag kollade för några timmar sen, dåligt av alla med qq och andra snabbare prollar. Visst är jag glad att vi är på top 100 (24h avg), men det glädjer mig att veta att det finns mer å hämta

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Jag har F@H installerat på min dator, och har hittills gjort 15 WU's Något jag undrar över är hur man får SMP-klienten att fungera? Har trots allt en kärna som står oanvänd i min Pentium D.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Har kunnat lösa någon sjukdom med detta? Eller händer det ingenting?

Permalänk
Medlem

Vi skulle varit i top 75 redan om bara fler användare förstod att konfigurera sina F@H-klienter och sluta whina om "A men den tar upp 60 MB minnääÄÄ!", "men den drar på resurserna!", "Den tar 100% CPU!", "Den segar ner mina program!".
Eller det allra värsta.. "Jag vill inte att datorn ska gå varm hela tiden så den där i förtid."
Dah, varför skaffade ni er dator för det första? Hänga upp den på väggen eller för evigt begrava den i frysen för framtida bruk?
Och sen det näst värsta.. "Men jag vill inte ha igång min dator på natten, det låter för mycket! Jag kan inte sova och snart dödar jag någon pga min insomnia :("
Men stäng av datorn dah!

Whine whine.. *bra humör, slår klackarna i taket osv osv..*

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
Har kunnat lösa någon sjukdom med detta? Eller händer det ingenting?

Hahaha så klart har inte någon sjukdom blivit löst...
Bara drömmar att detta ska hjälpa.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Vänta nu lite va, nyligen så knäcktes ju nån gåta inom medicin, just genom F@H? Inte direkt botemedel mot cancer, men det va ju ett stort framsteg!

Läste ju om det på bla. IDG för inte så toklänge sedan så...

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Avstängd

Äntligen inne på topp 100! bra jobbat!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Go SweC wooohoooo!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Finns flera anledningar till varför man inte foldar, men dedär är nog det sämsta. Gråter du för varje glödlampa som är tänd också?

Inte direkt ett moget inlägg av en Swec-redaktör. Tyckte inte mitt inlägg lät så hulkande och ledset, så om du tyckte det får du nog läsa det en gång till.

Jag gråter absolut inte över varje glödlampa som är tänd, men det finns ju ett par negativa delar om folding också som ni kanske borde nämna. Kanske inte så många, men iaf högre strömförbrukning (högre elräkning). Sen är ju växthuseffekten rätt hypad atm, så tänkte att jag kunde nämna det på en gång.

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.