Hörlurar för 300-1500.- sökes!

Permalänk
Medlem

Hörlurar för 300-1500.- sökes!

Hejsan!

Söker efter ett par hörlurar till min mp3 spelare (Meizu miniplayer)

Jag har inte alls någon erfarnhet av de musikaliska termerna mm..

Det jag vet är att jag inte vill ha någon brus när jag lyssnar på lågvolym.

Lyssnar på mkt varierat, allt från within temptation, Rnb till schlager låtar.

Undrar också om det är värt att köpa lurar via ebay på amerikanska butiker.

Har kollat lite på Ultimate ears lurar, och via ebay är det halva priset jämfört med den svenska marknaden.

Som sagt har ingen erfarenhet av märken och så. Därför blir jag väldigt tacksam om ni kunde råda mig lite om vad för lurar som skulle passa mig.

Sen har en vän berättat att man inte ska lägga ut allt för mkt $ på lurar då mp3 spelarna ändå inte kan ge full effekt av dem, är det sant?

Mycket tacksam för svar
God Jul!

Rockan

Visa signatur

XPS M1330 | CRIMSONRED 13.3" WHITE-LED | T7300 2.0Ghz | 2Gb 667Mhz | 160Gb 7200 | 8400M GS 128Mb |

Permalänk
Medlem

ska du gå på dyra lurar så é nog q-jays bra... jag ska själv köpa dom

http://www.webhallen.com/prod.php?id=82214

dom har fått bra betyg på många hemsidor ja kollat på.
finns en OK video review också... -> http://www.youtube.com/watch?v=BvrEJfDyhcE

här har han dom på sig också -> http://www.youtube.com/watch?v=QObkoNEytk4&feature=related

Vill du inte spendera lika mycket men vill ha typ samma skit så kan du kolla på d-jays som e billigare, lite större (ändå jävligt små)...

Jays e Svenskt, gubbarna från gammla mp3 företaget "jens of sweden, JoS"
det är pure kvalité

Permalänk
Medlem

tycker du ska kolla in creative zen aurvana. Webhallen säljer dom för 499+ frakt å sen får du 140kr tillbaks om du skickar in en blankett och kvitto till creative.

Permalänk

Jays d-jays har ju fått bra betyg. Har såna hemma fast inte testat ännu.
Väntar på min nya Meizu M6 SL så kommer i veckan eller möjligen nästa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ca3li
Jays e Svenskt, gubbarna från gammla mp3 företaget "jens of sweden, JoS"
det är pure kvalité

Nja, så mycket kvalitet är det nog inte ändå. Haft två par d-jays som båda har börjat glappa efter en kortare tids användning, har nu gått över till Shure E2C som faktiskt känns kvalitet, otrolig skillnad gentemot d-jays som redan från början kändes sköra och ömtåliga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyckotomten
Nja, så mycket kvalitet är det nog inte ändå. Haft två par d-jays som båda har börjat glappa efter en kortare tids användning, har nu gått över till Shure E2C som faktiskt känns kvalitet, otrolig skillnad gentemot d-jays som redan från början kändes sköra och ömtåliga.

Allt som säljs från en månad tillbaka har ny starkare konstruktion och vi har inte fått en enda retur på dessa nya så det är bara att rocka på
q-JAYS har fått priset "Bästa hörlur 2007" hos iLounge och delad etta med betydligt dyrare Ultimate ears i Wired Magazine osv osv. Många hyllar dom också till stor del för dess storlek. I januari kommer d-JAYS och q-JAYS i två ytterligare nya färger. Maroon Red och Sea Blue. De är sjukt vackra

JAYS är inte gubbarna från Jensofsweden. Däremot är det Jens som är chef men resten av gubbarna är nytt material

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Allt som säljs från en månad tillbaka har ny starkare konstruktion och vi har inte fått en enda retur på dessa nya så det är bara att rocka på
q-JAYS har fått priset "Bästa hörlur 2007" hos iLounge och delad etta med betydligt dyrare Ultimate ears i Wired Magazine osv osv. Många hyllar dom också till stor del för dess storlek. I januari kommer d-JAYS och q-JAYS i två ytterligare nya färger. Maroon Red och Sea Blue. De är sjukt vackra

JAYS är inte gubbarna från Jensofsweden. Däremot är det Jens som är chef men resten av gubbarna är nytt material

Ok, det låter onekligen bättre, får se om jag provar dem när det är dags för uppdatering igen. Värt att prova ialla fall eftersom jag tyckte om dem, var tradigt att byta dem hela tiden bara