Permalänk

Fel under install av Op.

Hej.
Min nybyggda dator har börjat bete sig underligt. Efter att ha använt datorn en månad så skulle jag installera om Windows Vista som jag gjort tidigare under denna tid, där börjar problemen. Jag kan ej installera Vista utan att datorn hänger sig under olika tidpunkter i installationen. Ibland tar jag mig till ca. 70% av installationen och ibland 5%. Med andra ord så kan jag ej köra in Vista längre. Det roliga är att min Windows XP skiva går att installera och fungerar felfritt.

* Gigabyte P35 DS3
* Quad 6600
* 2048mb Crusial BalliStiX

Visa signatur

Q6600 2.4 @ 3.0 <> Gigabyte P35-DS3 <> XFX 8800GT @ 670/1625/970 <> Crucial BallistiX PC8500 2048MB @ 1200Mhz <> WDC 500GB Sata II <> Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

Har varit nått snack här på foumet om problem med vistainstallation och för mycket minne installerat.
Har själv aldrig kört vista med sök runt lite så hittar du säkert nått.

Permalänk
Medlem

Kolla hur minnena och kablarna sitter. Ta loss dem killa kontakterna och sätt tillbaka dem om du måste. Speciellt kablarna runt/till/från CD/DVD och hårdisken.

Det är nog enklare och snabbare att pröva med en annan Vista skiva innan man börjar riva i datorn eftersom XP skivan funkar. Det spelar ingen roll att skivan funkade förut.