PS3 Spel... beställa billiga spel??

Permalänk
Medlem

PS3 Spel... beställa billiga spel??

Precis som topic så undrar jag vart man beställer spel billigast med tanke på att "vi" kan spela alla spel från alla delar av världen.. vart hittar man de bästa priserna?

Tack

Visa signatur

need ny laptop!

Permalänk
Permalänk
Medlem

hur är det mervärdesskatt? måste man inte pröjsa det?

Mvh

EDIT: Såg att play var uk men dvdboxoffice?

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
hur är det mervärdesskatt? måste man inte pröjsa det?

Mvh

EDIT: Såg att play var uk men dvdboxoffice?

Kanada ser det ut som.

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem

Jo jag vet de är canada men någon som har klarat sig utan mervärdesskatten.

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
Jo jag vet de är canada men någon som har klarat sig utan mervärdesskatten.

Jag har iofs inte handlat mer än 5-6 ggr från utlandet men jag har aldrig sluppit moms + tull iaf.

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem

det beror på vilken fraktmetod man väljer hur oddsen är för tull.

i vilket fall är man själv ansvarig för att betala in om dom missar att tulla.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

tack för svaren! <3

Visa signatur

need ny laptop!

Permalänk
Avstängd

dvdboxoffice.com har jag aldrig hört någon som varit tvungen att betala tull och skit för iaf. Om dom bara beställt något spel.

"i vilket fall är man själv ansvarig för att betala in om dom missar att tulla."

Permalänk

dvdboxoffice skriver "optical software" och ett riktig lågt värde på ordern. Jag har aldrig betalat tull när jag handlat från dom. Ibland skickas till och med vara från ett lager i europa istället för i kanada.

videogamesplus.ca är väl rättså populärt?

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem

Precis som jag skrev i den förra "Billigast-spel-tråden" så finns det inget som slår ebay.com och ebay.co.uk.
Jag har köpt alla mina spel från ebay, mestadels från den engelska, bara leta efter en säljare med bra omdömme och mycket spel på lager, se till att denne skickar "worldwide" och sen leta bra priser och frakt till Swe. De flesta nya spelen med bra pris skickas från Hong-Kong och det ska stå att det är Engelskt språk och manual.

Låter kanske jobbigt men brukar ta ungefär 5-10 min för mig att beställa och betala ett spel och runt 4-5 dagar att få hem det beroende på när du beställer. Brukar landa på runt 350-400 sek då med frakten inräknad per spel.

Helt OK om man kan vara utan Svensk manual.