Fel info (Datorbutiken)

Permalänk
Medlem

Fel info (Datorbutiken)

tjena

känner att jag behöver skriva av mig lite...

köpte mig 2st HD3870 av denna variant för ett par dagar sedan från DB:

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GCRHD387...

det står klart och tydligt 857MHz på GPU, och det verkar inte vara något "skrivfel" då det stått så sedan dag ett, visst tänkte jag 857MHz på coren är väl helt ok och ändå kostar inte kortet så mycket, får hem korten och ser att coren endast snurrar i 810MHz på båda korten, ok mig spelar det egentligen ingen roll då de ganska enkelt att få upp kortet i den hastigheten (körde 900MHz med ett kort tex) men när man kör Crossfire är det desto svårare, hade ju varit bättre om stock hade varit 857MHz som det står på DB's hemsida och båda korten snurrar i 857MHz men nu gör de ju inte det.... så vad tycker ni man ska göra? visst inte tänker jag lämna korten och egentligen bryr jag mig inte så mycket men för en som kanske inte överklockar osv köper sig ett sådant kort och sedan ser att han inte alls fick det han betalade för...

det kanske låter som om jag klagar men köper man något som tex OC kort så förväntar man sig oxå att kortet är det, för visst är det skillnad att köra Crossfire i 810MHz jämfört med 857MHz...

ska iaf dra ett mail till DB och förklara...

Permalänk
Medlem

En del kort har mjukvara som överklockar så det blir rätt hastighet, såvitt jag vet är det inte stock, utan vad de är garanterade att klara.

Skillnaden är ganska obetydlig, bara ett sätt att tjäna pengar på någon stackare som tror det spelar roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
En del kort har mjukvara som överklockar så det blir rätt hastighet, såvitt jag vet är det inte stock, utan vad de är garanterade att klara.

kortet ska ju i stock snurra i 857Mhz men det snurrar enbart i 810MHz..

jo precis, men för en som inte överklockar osv så kan han/hon känna sig "lurade"

Permalänk
Medlem

Här är tillverkarens specifikationer för GC-XHD3870XTG4-E3:

http://www.gecube.com/products-detail-sas.php?prod_id=69097#S...

Permalänk
Medlem

den går väl till 3d clocks när du spelar spel, i windows är det 2d läge som gäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
den går väl till 3d clocks när du spelar spel, i windows är det 2d läge som gäller.

nej var bara så på X1900/1950 serien har jag för mig, har provat alla program, rivatuner, CCC, gpu-z alla visar 810MHz, det är 3D läge..

Permalänk
Medlem

"Although a point to note here is that GeCube does assure that the card is fit for operating at its maximum OverDrive mode at 885/2400MHz DDR."
står det i recensionen på http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?id=2450&cid=3&p...

Men att skriva något annat än hastigheten kortet faktiskt kör som standard, utan att förtydliga vad som faktiskt gäller, känns lite tveksamt i en produktbeskrivning.

Permalänk

Såhär ligger det till: Vår distributör har fått uppgiften 875MHz i en spec från GeCube, och det är från denne vi fått vår information. Vi skall givetvis korrigera beskrivningen av produkten omgående, och de som inte är nöjda med sitt köp har givetvis full returrätt.