Min CPU kör 50% hela tiden - hjälp

Permalänk

Min CPU kör 50% hela tiden - hjälp

Jag förstår inte detta. Köpte ny laptop i fredags, och en process som heter sensor.exe startade efter ett tag. Den tar upp 50% eller mer hela tiden av CPU:n. Trodde det var nåt virus.

Jag bytte datorn för att tagentbordet inte var okej, och startade på nytt. Återigen börjar denna process arbeta. Nu kan det inte vara nåt virus, för jag har maxat security och endast laddat hem uppdateringar från windows. Så, vad sjutton är detta?? Har googlat och blir inte mycket klokare. Är detta normalt vid start av ny dator? Nån som kan hjälpa? Den slutar aldrig att arbeta fast jag inte gör nåt. Ska det vara så?? mvh Audiomasher.

Visa signatur

|AMD Turion tl-60 2ghz|2048 mb DDR II 667MHz RAM|250 gb hd|Nvidia GeForce 8400M G 128 dedikerat|DVI-I|

Permalänk

finns en tråd om detta minns inte vad den heter men det är inget virus, fan sorry asså minns inte... här är däremot en annan får inget rakt svar i tråden tror ja, men hjälper nog att läsa

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=74858...

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR