tempen på mitt grafikkort

Permalänk
Medlem

tempen på mitt grafikkort

försöker få fram hur varma mina asus 8800 GT är men inga program vill fungara. vad kan jag göra?

Speedfan funkar inte, ser bara cpu

Nvidiamonitor funkar inte heller, ser bara cpu, står bara massa konstiga bokstäver och siffror vid gpu

Everest ser jag också bara cpu temp på

Coretemp funkar inte att installera ens

Har vista 64bitars kan jag tillägga.

Var en här som skrev till mig att Asus hade fel på massor utav deras GT kort så man kunde helt enkelt inte se tempen på dom.?! Jag skrev ett mail till asus och frågade om det var fel och fick detta svar(ifall det nu är detta som är felet?):

Dear valued customer

The condition varies depending on the card used.

SmartDoctorII will only show overclocking options if the card used happens to be one of the silent passive cool fanless models.

All standard models with active cooling model (i.e. with cooling fan), then it should allow the display of GPU & RAM temperature status, plus fan control function.

EN8800GTS/HDT/320M/A users, please kindly update VGA driver to version 162.30 or later for Windows XP & Windows 2000 to resolve this problem.

Driver version 162.30 can be downloaded from the link below:
http://dlsvr01.asus.com/Pub/ASUS/vga/nVidia/nv16230_winxp2k.z...

Permalänk
Permalänk
Medlem

okej har det redan, visste dock inte att man kunde kolla temp där, men vart hittar med det i rivatuner?

Permalänk
Avstängd

Kör på experttool ifrån gainward kör det till alla mina grafikkort.

http://www.gainward.com/support/support_uk.html

Permalänk
Medlem

Du kan se temp. i ATITool.

Permalänk
Medlem

Hejsan tack för tipsen... tyvärr så funkar varken experttool eller ATItool...
Är det så att jag inte ens har någon sensor? trodde det var standard bland grafikkort..

Permalänk
Medlem

Ska funka med rivatuner, finns en tab eller knap som heter system monitor eller liknande

Permalänk
Medlem

mmm hittade den i rivatuner men får inte fram något om gpu.. kommer inte fram några tempraturer