Hjälp... KVM-Switch problem!+Vista problem!

Permalänk

Hjälp... KVM-Switch problem!+Vista problem!

Tjenare...

Har precis köpt en ny dator och intstallerade Vista Ultimare 32-bit på den och den är segare än vad jag förväntade mig av en ny burk. Jag tror att det antagligen är något skumt Vista problem eller så är det väl några drivisar som e körda. Jag har försökt att uppdatera alla drivisar och sådant till moderkort+graffe+ljud+OS... men det är fortfarande skumt.

För tillfället sitter jag o lirar WoW med högsta inställningar och upplösn 1024x9.. med det otroliga 12-19fps!!!! Vad ja vet är det helt otroligt låga siffror för en sådan ny rigg. Har testat det mesta som jag kan.... Några förslag till vad jag bör göra förutom att köpa en större och bättre burk?

Jag köpte oxå en KVM-Switch för att jag ska ha min gamla burk som surf+nedladdningsburk. http://www.dustinhome.se/pd_5010073607.aspx
Nu är det så att den inte verkar fungera.. har lusläst manualen och kabeldragningen men den är fortfarande svart. Det är ju en DVI-switch trots allt och jag kör på en gammal CRT-skärm (VGA). Fick med en DVI/VGA adapter med grafikkortet som jag nu änvånder till consoleporten på switchen. Kan det vara så att switchen inte kan hantera VGA signaler så det kanske inte spelar någon roll att jag har en adapter. Eller kanske jag måste fixa en ny adapter....

Monitorn funkar ju utan swithcen när jag spelar så den adaptern funkar ju med graffekort och den skärmen. Så jag kommer åka idag och köpa en "vanlig" adapter och testa. Om inte det funkar förstår jag inte vad som är fel......

Ni är sista utvägen mina vänner... Ge mig förslag på saker att ta till... Avinst Vista och Installera XP Sp2 som jag har liggande??

Snart tar jag fram hammaren... :S

Visa signatur

Rigg: Antec 900 GMB, Corsair 650W, Quad Q6600 2.4 GHz, Asus P5K P35, Corsair TWIN2X DDR2 4GB CL4, 2x500GB HDD, 8800 GTS 512MB, Vista Ultimate körs på en 17" CRT-skärm.....

Permalänk
Medlem

Jag hade provat med xp sp2 innan jag tog fram hammaren Provat en format C: och virussökt?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
Jag hade provat med xp sp2 innan jag tog fram hammaren Provat en format C: och virussökt?

Som sagt... har precis köpt den så jag tror inte jag fått ngt virus än... det enda jag laddat ned är uppdateringar och pathcar till WoW + att jag inte har något annat i burken än WOW på HDD..

Men som sagt... har läst att 64-bits Vista Ultimate är mycket stabilare än 32-biten.. Men om man får den gratis vet jag inte... annars blir det xp sp2..

Visa signatur

Rigg: Antec 900 GMB, Corsair 650W, Quad Q6600 2.4 GHz, Asus P5K P35, Corsair TWIN2X DDR2 4GB CL4, 2x500GB HDD, 8800 GTS 512MB, Vista Ultimate körs på en 17" CRT-skärm.....