Permalänk
Medlem

Ja nått var fel i helgen i sth men det ska vara löst nu. Själv har jag ingen aning om vad som var fel eller hur det löstes. Inte min bit.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

hmm jag har samma problem fortfarande när det gäller överbelastningsproblemet som dom skyller på , djävla stolpskott är dom

klart som fan att det blir problem när man får 50 ner o sportlov, alla djävlar tankar ju film dygnet runt

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem

Överbelastning är inte likställt med felet i helgen as a sidenote. Det är ju självklart att det är belastat någonstans i nätet då comhem inte stoppar nytecknande vid sådant som tex Telia som får slut på plats i stationen men det är iaf mycket fokus på att lösa det just nu.

Alltså gällande de områden som fortfarande har belastningar, inte så många som har det längre faktiskt.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Ok, jag ringde Comhem och de visste såklart ingenting om något fel i helgen.

Ingen hade felänmält någonting heller. Lyckat. De frågade mig om de analoga tv-kanalerna fortfarande fanns kvar, någon som vet? Jag testa aldrig TVn igår kväll.

Nästa gång det händer ska jag se till att felanmäla.

Permalänk
Medlem

Det var 73 personer före mig i Comhems telefonkö så jag frågar här istället.

Jag fick hem mitt kabelmodem idag, det trådlösa från Cisco med 4st Ethernetanslutningar. Jag kan inte logga in på det, jag kommer in på modemets sida via 192.168.0.1 men när jag ska logga in med lösenordet som står på en etikett (nio siffror) står det bara "Unauthorized", vad kan det vara för fel?

Sen fick jag ett digital-TV-kort gratis eftersom jag köpte bredband och telefoni, dock måste jag ha en CA-modul för att kunna sätta det i min platt-TV. Måste man bekosta den själv och vilken är det man ska ha, Conax? Blir det väldigt bra bild med dessa? Nu har jag kabel-TV med analog signal så det är rätt kass bild på vissa kanaler. Köper jag en CA-modul använder jag alltså samma kabel och anslutning i väggen bara att den tar emot digitala signaler istället?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Det var 73 personer före mig i Comhems telefonkö så jag frågar här istället.

Jag fick hem mitt kabelmodem idag, det trådlösa från Cisco med 4st Ethernetanslutningar. Jag kan inte logga in på det, jag kommer in på modemets sida via 192.168.0.1 men när jag ska logga in med lösenordet som står på en etikett (nio siffror) står det bara "Unauthorized", vad kan det vara för fel?

Sen fick jag ett digital-TV-kort gratis eftersom jag köpte bredband och telefoni, dock måste jag ha en CA-modul för att kunna sätta det i min platt-TV. Måste man bekosta den själv och vilken är det man ska ha, Conax? Blir det väldigt bra bild med dessa? Nu har jag kabel-TV med analog signal så det är rätt kass bild på vissa kanaler. Köper jag en CA-modul använder jag alltså samma kabel och anslutning i väggen bara att den tar emot digitala signaler istället?

Jag hade liknande problem när jag hade trådlösa modemet också, prova logga in flera gånger efter varandra fungerar det inte så håll inne resetknappen på modemet.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ni som klagar på gårdagens problem..::

Gå in på comhems drifitinformationssida så står det vad de gör och vad problemen gäller, Läs där föst och klaga sen..

Idioterna "uppgraderade" (aka gjorde nätet sämre) igår på flertal adresser

Permalänk

Är det fler än jag som inte kommer åt Comhems pop3-server just nu?

Edit: kommer inte åt webmailen heller!

Edit2: Varför kan de inte skriva på driftinfon att de har problem med mailtjänsten? Man får ju höra det när man sitter i telefonkö till supporten.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk

"Det finns inga störningar som berör dig just nu"

Mailservern har legat nere ett par timmar

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
"Det finns inga störningar som berör dig just nu"

Mailservern har legat nere ett par timmar

Kanske skall göra en felanmälan på att driftinformationssidan inte fungerar

Edit 22:10 Nu har den hoppat igång igen.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk

De har faktiskt den bästa internet-uppkopplingen i hela Sverige. Det som suger med de är deras kundservice.

Permalänk
Medlem

wohooo relakks löste iaf mina problem med DL speeden på kvällarna fyfan va jävla nice

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jag hade liknande problem när jag hade trådlösa modemet också, prova logga in flera gånger efter varandra fungerar det inte så håll inne resetknappen på modemet.

Jag upptäckte att det inte är något lösenord alls från början (står i snabbguiden) så jag skapade ett men jag kommer fortfarande inte in på Advanced-fliken, bara Setup.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

Advanced och ett par flikar har comhem låst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kabelkillen
Är det fler än jag som inte kommer åt Comhems pop3-server just nu?

Edit: kommer inte åt webmailen heller!

Edit2: Varför kan de inte skriva på driftinfon att de har problem med mailtjänsten? Man får ju höra det när man sitter i telefonkö till supporten.

Om du bara visste hur ofta vi på kundtjänst har varit tokiga över sånt Eller tvärt om är ännu bättre... folk sitter i kö 30 år för att få veta något som dom egentligen skulle få höra i talsvaret.

Oavsett vad ComHem säger är ingen i ledningen intresserade av att ge bra service åt sina kunder Kostar för mycket (Och nu menar jag verkligen att satsa på kundservice, inte anställa 3 prao-elever som svarar på mail på helgerna)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raven6666
Advanced och ett par flikar har comhem låst.

Ok, det såg ut som att man skulle kunna logga in där eftersom det står "This feature is not enabled." på de andra flikarna men inte under advanced.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är det denna CA-modul man ska ha för att Comhems digital-TV ska fungera? http://www.kjell.com/?item=30550&path=636500000,662500000,663...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Är det denna CA-modul man ska ha för att Comhems digital-TV ska fungera? http://www.kjell.com/?item=30550&path=636500000,662500000,663...

Ingen aning, men kan rekommendera http://www.minhembio.com/forum/ .
Där brukar folk ha bra koll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Är det denna CA-modul man ska ha för att Comhems digital-TV ska fungera? http://www.kjell.com/?item=30550&path=636500000,662500000,663...

Nej, du måste ha en CA modul som heter DVB-C. Den ska funka ihop med Comhems nät.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, jag såg nu att Elgiganten har en som det står ska passa: Länk

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Tack för svaren, jag såg nu att Elgiganten har en som det står ska passa: Länk

Bara så du vet så får du inte in HD-kanalerna på det sättet. Comhem använder CAS 7 pairing för alla HD kanaler utom SVT HD, vilketbetyder att du måste köpa deras HD box (och vem f**n vill betala 2500 för sketen Humax HD box när man har bra grejjer redan som har kapaciteten att ta in HD kanalerna).

... kom ihåg det om du någonsin vill få in en HD kanal, har precis haft det problemet eftersom jag kör deras TV via min HTPC, ville få ta in HD kanalerna men det blev tvärstopp.

Blir riktigt arg på alla dumheter comhem håller på med nuförtiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Bara så du vet så får du inte in HD-kanalerna på det sättet. Comhem använder CAS 7 pairing för alla HD kanaler utom SVT HD, vilketbetyder att du måste köpa deras HD box (och vem f**n vill betala 2500 för sketen Humax HD box när man har bra grejjer redan som har kapaciteten att ta in HD kanalerna).

... kom ihåg det om du någonsin vill få in en HD kanal, har precis haft det problemet eftersom jag kör deras TV via min HTPC, ville få ta in HD kanalerna men det blev tvärstopp.

Blir riktigt arg på alla dumheter comhem håller på med nuförtiden.

Jag kan alltså inte få in några kanaler alls via kortet jag fick? Jag har en Sharp-TV som inte stöds av Comhem.
Nu betalar jag ju inget för kortet, jag fick det gratis eftersom jag betalar för bredband och telefon men det vore ju dumt att köpa en CA-modul i onödan.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Jag själv använder en CA-modul till min Sony TV.
De digital-kanaler som kortet ger kommer att fungera.
Dock inte HD-TV kanaler då de kräver en pair med en av boxarna som comhem säljer.
Med andra ord vanlig digital-TV funkar men inte HDTV utan extern box.

Om du nu har en TV som inte stödjer comhems kabelnät varför skall du då köpa CA-modul???

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag fick ett programkort gratis och jag trodde att jag kunde använda det för att få bättre bild eftersom min TV har uttag för CA-modul, jag har kabel-TV med analog signal.
De där boxarna som Comhem tillhandahåller, vilket uttag får de signal ifrån, det tredje som jag inte använder?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Börjar fundera på om de kanske är belastnings problem för comhem i mitt område. Har testat med TPTest och med bredbandskollen ett antal gånger. Får alla möjliga resultat när jag kör på dagarna. Testade precis och fick 26mbit ner och 10,5mbit upp. Det som varierar är ner hastigheten. Allt från 6-7-8mbit upp till 20mbit. Men där är de stop. Kan väl även säga att de har hänt en gång att jag fått 20mbit ner och de var strax efter sex på kvällen.
Alla tester är gjorda olika tider på dygnet. Men bara på morgonen som jag sett att jag kunnat få ut fullt.

EDIT: Laddar nu via torrent och den är uppe i 28mbit som max.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
De där boxarna som Comhem tillhandahåller, vilket uttag får de signal ifrån, det tredje som jag inte använder?

De får sin signal från det vanliga antennuttaget.

Andreas vill du använda kortet utan box måste TV:n stödja DVB-C. Gör den inte det kommer du inte få in en enda kanal utan extern box.
Klarar din TV bara DVB-T så är det för marksänd digtial-TV.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Helt rätt av iller.
Digitaltv är ett j*vla härke.
DVB-T - Terrestrial - Marksänt = detta tar du emot signaler med vanlig antenn
DVB-C - Cable - Kabeltv, comhem (finns väl fler operatörer oxå)
DVB-S - Sattelit - Parabol...

Tyvärr så blir det väl antagligen för dyrt att bygga mottagare för alla 3 i samma, och kunden blir lidande :/

Sen kan det som sagt vara en idé att kolla upp vilket programpaket det nu var du fick på ditt digitaltv kort.
Bara för att du har X antal kanaler på ditt analoga utbud så är det inte säkert att du fick samma via digitalkortet.

Permalänk
Medlem

Jag hittade lite info på sidan 29 här: http://www.sharp.eu/cps/rde/xbcr/documents/documents/om/11_lc...

Jag tror inte den stödjer Comhem då.
Han jag snackade med sa att jag skulle få alla gratiskanalerna och möjligheten att köpa fler kanaler löst med detta kort.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

En titt i manualen nämner enbart DVB-T. Så det är extern box som gäller för dig Andreas för att få in digital-TV från comhem. Detta vilket du redan märkt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller