Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Här i Kungsladugård går det inte heller så fort.

Ringde och felanmälde i oktober men det har inte hänt något. De vill väll inte uppgradera nätet då området får fiber om ett år. Snackade precis med en polare som bor i Landala. Han fick 102 Mbps i bredbandskollen (har också 50-100 Mbps).

Tror det är enklare än så, snabb kundtillströmning utöver beräkningarna är min gissning. 200mbittjänsten gör nog en hel del oxo. Sett liknande vid lansering av högre upload och download i olika intervall. Lär nog ske en hel radda uppgraderingar framöver men troligen nästa år. Ny budget, nya investeringsmöjligheter... Sedan tror jag inte fiberutbyggnaden medvetet är inräknat för det finns ju "dårar" som väljer comhem i fiber/lanhus endå. Skulle koaxnätet helt avvecklats i merparten av Göteborg närmaste månaderna hade det varit en annan 5a helt. Vad jag vet ska koaxnätet leva vidare paralellt ett bra tag i Götet. Åtminstonde ett par år. Sedan finns det ju föreningar som inte är anslutna till "framtiden" som kör vidare på koax framgent.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=M_wtt4yd-5Y Detta händer mig. Enl comhem är det AC-adaptern som är död. De skickar en ny, hoppas det hjälper.

Lite lustigt att jag fick ett brev förra veckan om att de ska skicka en ny adapter i förebyggande syfte.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Avstängd

Nytt bredbandstest nu på morgonen, 11/11mbit för 499:-/mån, helt underbart!
Bara en månad kvar med den här värdelösa dyngan nu iaf, skall bli skönt när det är över och man inte behöver köra bredbandskollen varje dag och se hur lurad man blir.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Har faktiskt börjat få lite små irritationer på ett ej konsistent problem
Tappar internet accessen i ca 30-60 sekunder oftast runt 19:55 ibland 20:05 etc efter den kommit tillbaka fungerar allt frid och fröjd.
Tror jag tappar accessen ca 3-4 ggr / dag.
Kommer åt modemet på 192.168.100.1 där står det connected på alla nivåer. Hittar heller ingen relevant information i loggen på modemet.

Har bytt dator med och det är samma sak på den.
Det är inte såå störande men ändå lite märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Synt:

Har faktiskt börjat få lite små irritationer på ett ej konsistent problem
Tappar internet accessen i ca 30-60 sekunder oftast runt 19:55 ibland 20:05 etc efter den kommit tillbaka fungerar allt frid och fröjd.
Tror jag tappar accessen ca 3-4 ggr / dag.
Kommer åt modemet på 192.168.100.1 där står det connected på alla nivåer. Hittar heller ingen relevant information i loggen på modemet.

Har bytt dator med och det är samma sak på den.
Det är inte såå störande men ändå lite märkligt.

Du kan ju göra en felanmälan till Comhem så kan de säkert fixa det.

Hos mig krävdes det två besök av tekniker, jag tror det slutade med att de "justerade returen" till slut.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

Jag som i stort sett aldrig har problem med mitt bredband har världens segaste bredband nu när jag kom hem. Bredbandskollen klarar inte ens av att testa. Någon annan med liknande problem i södra Stockholm (Årsta)?

edit: på femte försöket hostade bredbandskollen ur sig 0.23 Mbit/s ned, upp har den inte lyckats mäta. Seriösa problem här och ingen driftstörning är anmäld (förutom hackande ljud på Wild HD )

edit: nu är det tillbaka på normala nivåer, 110/11. Puh

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

Fick precis hem Netgear routern från comhem (haft den äldre Cisco routern tidigare, men denna stödjer tydligen inte 100/10). Till problemet, allt fungerar klockrent med Cisco routern. Kopplar jag däremot i Netgear får jag ingen internetåtkomst på någon av datorerna i nätverket trots att routern i sig verkar dela ut rätt interna ipadresser såväl som den verkar få rätt ipadress in.

Har testat med NAT såväl på som av (då med DIR-655a bakom) men hur jag än gör vill det sig inte.

Någon som har en aning om vad som kan vara tokigt? Behöver de på comhem på något vis "aktivera" Netgear routern för att det skall fungera? Vore ju lagom korkat...?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Fick precis hem Netgear routern från comhem (haft den äldre Cisco routern tidigare, men denna stödjer tydligen inte 100/10). Till problemet, allt fungerar klockrent med Cisco routern. Kopplar jag däremot i Netgear får jag ingen internetåtkomst på någon av datorerna i nätverket trots att routern i sig verkar dela ut rätt interna ipadresser såväl som den verkar få rätt ipadress in.

Har testat med NAT såväl på som av (då med DIR-655a bakom) men hur jag än gör vill det sig inte.

Någon som har en aning om vad som kan vara tokigt? Behöver de på comhem på något vis "aktivera" Netgear routern för att det skall fungera? Vore ju lagom korkat...?!

Ja modemet måste vara aktiverat hos comhem men det "brukar" ske automatiskt när de beställer ett nytt. Ring in till deras support och fråga om rätt modem verkligen är aktiverat... Skulle dom inte ha ett sådant system skulle vem som helst som får tag på ett begagnat modem kunna surfa.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Nu är det nere på 10/10 igen...

I Frölunda, Göteborg

Kalas, det höll i 1,5 vecka.

Visa signatur

Mvh
David

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidgpse:

Nu är det nere på 10/10 igen...

I Frölunda, Göteborg

Kalas, det höll i 1,5 vecka.

Starat om modemet? Som nämnt tidigare i tråden verkar vissa behöva göra det för att bibehålla hastigheten med v28. Speciellt om det helt fastnar hastighetsmässigt, kapacitetsproblem orsakar inga konstanta problem.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Tele2

Nu finns senaste mjukvaran (version 28) till Netgear CG3100 ute i hela vårt nät, det vill säga den sista delen i Stockholm som tidigare inte kunde få mjukvaran kan nu också få den. För att få in uppdateringen i modemet behöver du göra en omstarta av modemet. Uppdateringen tar cirka 8-10 minuter att göra. I det här blogginlägget, http://www.comhembloggen.se/2011/11/02/ny-mjukvara-till-netge..., på Com Hem-bloggen kan du läsa vad den nya mjukvaran gör för förändringar i ditt modem.

Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem

Permalänk
Tele2
Skrivet av RedEviL:

Ursäkta svärordet men vad i helvete har hänt med mitt netgear modem? 100/10 lina hemma.
Wifi har alltid varit ostabilt genom åren men generellt funkat ok, och en omstart här och där fixar det mesta.
Nu sedan några dagar så är wifi helt nedtryckt i botten. Min extra laptop som står 25cm ifrån modemet får 2mbit ner, 0.5mbit upp.
Min flickväns laptop i rummet bredvid behöver 30sek-1min för att ens öppna en sida.

Vad har hänt? Jag har provat att pilla på varenda wirelessinställning som finns, inget hjälper.
Startat om modemet? Ja bara 20 gånger...

För övrigt funkar det fortfarande bra via sladd. 88 upp, 9.7 ner just nu.

Hej,

Det kan vara så att din strömadapter till modemet har gått sönder (levererar inte tillräckligt med ström) så jag rekommenderar dig att ta kontakt med vår kundservice på 0771-550000 eller via Twitter (http://twitter.com/ComHemAB) för att få en ny adapter skickad till dig.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Permalänk
Medlem

Hej!

Ska i april flytta hemifrån till ett com hem-hus och tänkte fråga er lite saker...

1. Ska jag köra på Com Hem's 50-100/10 eller ska jag beställa ett ADSL via telejacket pga alla problem? Har även kollat på Telia's VDSL men det ligger ingen uppdaterad telestation i närheten av lägenheten.

2. Ska jag köra digital TV via Com Hem eller ska jag köra på boxer? har boxer nu och det funkar verkligen suveränt, men jag vill ha tillgång till HD-kanaler också.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av sQuille:

Hej!

Ska i april flytta hemifrån till ett com hem-hus och tänkte fråga er lite saker...

1. Ska jag köra på Com Hem's 50-100/10 eller ska jag beställa ett ADSL via telejacket pga alla problem? Har även kollat på Telia's VDSL men det ligger ingen uppdaterad telestation i närheten av lägenheten.

2. Ska jag köra digital TV via Com Hem eller ska jag köra på boxer? har boxer nu och det funkar verkligen suveränt, men jag vill ha tillgång till HD-kanaler också.

Jag skulle välja ComHem för både bredband och tv. För mig har alltid ComHem 100/10 funkat bättre än mitt BBB ADSL som jag hade tidigare och ComHems digital-tv är det väl i stort sett ingen som har problem med, så länge man har en fungerande antennkabel. Förutom priset då (ComHem Large + HDTV-paket + ViaSat Sport HD blir en rätt saftig månadskostnad).

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

Jag skulle välja ComHem för både bredband och tv. För mig har alltid ComHem 100/10 funkat bättre än mitt BBB ADSL som jag hade tidigare och ComHems digital-tv är det väl i stort sett ingen som har problem med, så länge man har en fungerande antennkabel. Förutom priset då (ComHem Large + HDTV-paket + ViaSat Sport HD blir en rätt saftig månadskostnad).

Oavsett vad man tycker om comhem och netgear 3100 så är det endå bättre än adsl med telias "smart" thompson router-modem man får med då man vill ha bredband och telefoni eller digitaltv. Maken till uruselt modem.

Hastighetsmässigt så får man normalt samma speed vid inkoppling som 1 år senare via adl = mer stabilt, kan flukturera betydligt mer med koax om man har otur och bor i ett comhem-tätt område iom att man delar på en och samma bandbredd. Toppspeeden kan dock inte adsl mäta sig med koax.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Jag ladde hem den nya mjukvaran till Netgear CG3100 direkt när den blev tillgänglig även för fd UPC-hus 16 dec och det gick bra.
Däremot är jag besviken på Bredband 200 där nedladdningshastigheten har sjunkit från 190-210 Mbit/s i februari då jag fick den högre hastigheten till dagens 120-130 Mbit/s. Så sent som i oktober gick mitt bredband nedströms 170-180 Mbit/s men de senaste veckorna har hastigheten bara sjunkit. Det har troligen inget att göra med den nya mjukvaran för hastigheten var låg redan för två-tre veckor sedan.
Ska jag behöva godta att hastigheten sjunker hela tiden? Även om antalet abonnenter med Bredband 200 ökar förväntar jag mig att ComHem bygger ut nätet när man tar så bra betalt för tjänsten. Detta är Sveriges dyraste fasta bredband (6000 kr/år!). Snart kan jag nog använda ComHems hastighetsgaranti och få betala för Bredband XXL dvs 100 Mbit/s istället men jag vill inte spara 100 kr/mån utan få ett lika snabbt bredband som det jag hade i början av 2011!
Jag bor i Stockholm/Traneberg.
Någon som känner igen detta?. Tacksam för synpunkter.

Permalänk
Medlem

Någon som har generella tips för att få bättre stabilitet i spel? har CG-3100.

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Medlem

Antar att gruppavtals grejjerna är ganska standard.
Jag har berdband medium o något annat gojs, dock fick jag räkning på telefoni 29kr minidebitering + faktura avgift, vet inte att jag bestält detta men ingår tydligen telefoni och bredband för 150:- i månaden som jag betalar till min hyresvärd, vill dock bli av med denna extra avgiften då jag aldrig kommer andvända telefonin comhem erbjuder, någon som vet om man kan stänga av den för slippa denna fakturan?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Andylindy: antingen godtar man det eller nedgraderar. Utbyggnad tar normalt sett ganska lång tid. Finns folk med betydligt sämre läge i Göteborg (20mbit av 100-200 kvällstid). Tjänsten heter 100-200mbit så sålänge du får över 100 tar inte comhem emot en felanmälan åtminstonde. Tycka vad man vill men det är enligt avtal.

Alindvall: oavsett problem bör man alltid testa utan NAT och sedan bör man nyttja så lite av uploaden som möjligt då man spelar.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Skrivet av Phunky:

Andylindy: antingen godtar man det eller nedgraderar. Utbyggnad tar normalt sett ganska lång tid. Finns folk med betydligt sämre läge i Göteborg (20mbit av 100-200 kvällstid). Tjänsten heter 100-200mbit så sålänge du får över 100 tar inte comhem emot en felanmälan åtminstonde. Tycka vad man vill men det är enligt avtal.

Jag har följt diskussionerna ang Göteborg och självklart är inte 20 Mbit/s acceptabelt om man betalar för en tjänst som ska ge 100-200 Mbit/s. Där åsidosätter ju Comhem sina skyldigheter å det grövsta att leverera den tjänst man betalar för.
Det som irriterar mig är att jag för knappt ett år sedan hade en hastighet som var väsentligt högre än den som jag uppmäter idag och värdet av mitt Bredband 200 har minskat månad för månad under hösten. Att Comhem sedan hävdar att så fort man uppmäter minst 100 Mbit/s så har de uppfyllt sina skyldigheter när de i februari levererade över 200 Mbit/s ger bara mer ammunition till alla som anser att Comhem är en dålig leverantör som utnyttjar kundernas beroendeställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andylindy:

Jag har följt diskussionerna ang Göteborg och självklart är inte 20 Mbit/s acceptabelt om man betalar för en tjänst som ska ge 100-200 Mbit/s. Där åsidosätter ju Comhem sina skyldigheter å det grövsta att leverera den tjänst man betalar för.
Det som irriterar mig är att jag för knappt ett år sedan hade en hastighet som var väsentligt högre än den som jag uppmäter idag och värdet av mitt Bredband 200 har minskat månad för månad under hösten. Att Comhem sedan hävdar att så fort man uppmäter minst 100 Mbit/s så har de uppfyllt sina skyldigheter när de i februari levererade över 200 Mbit/s ger bara mer ammunition till alla som anser att Comhem är en dålig leverantör som utnyttjar kundernas beroendeställning.

+1. Comhem är ett av de värsta exempel jag vet på hur vinstdrivande företag agerar på en marknad med bristande konkurrens, dvs skit i kunden och låt oss maximera vinsten. Ett av de värsta exemplen, då de är så väldigt tydliga i hur det gör det.

Jag sitter också i Stockholm och har sett exakt samma utveckling med hastigheten, dvs fick aldrig ut 200 Mbit/s, men låg inledningsvis på ca 160 Mbit/s, har nu sjunkit till cirka 100 Mbit/s (94 Mbit/s som jag skriver detta). Att det finns de (Göteborg) som har det ännu värre har jag svårt att se som någon förmildrande omständighet.

Håller med om att kabel TV tjänsten rent tekniskt är helt ok, men där är det prissättningen (kortavgift någon) som med all oönskvärd tydlighet visar hur Comhem ser på sina kunder.

Jag vill gärna tro att förr eller senare kommer teknikutvecklingen/marknadskrafterna att komma i kapp Comhem. Ser redan varmt fram emot den dagen jag kan säga upp bekantskapen med dem. Den dagen kan inte komma snart nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andylindy:

Personligen hade jag nergraderat eller aldrig ens uppgraderat. När märker man av de 100 extra mbittarna? I princip aldrig. Snabba torrents möjligen men man hinner knappt poppa popkorn på tidsskillnaden för en hd-rulle. Enda anledningen 200mbit skulle vara ett vettigt alternativ vore om man måste ha det för att få mer än 10mbit i upload vilket inte är relevant i dagsläget.

Hänger inte med på ditt resonemang riktigt. Tecknar man en tjänst som heter 100-200mbit så får man ju just detta i normalfallet. Vid problem utöver detta antar jag att man får kompensation om man felanmält och inte vill nedgradera? comhem har kört med dethär långt före 100mbit lanserades vad jag kan minnas så det bör inte undgått någon. Nästan alla leverantörer, tom sådana där "upp till" knappt behöver användas, kör med detta. Dessutom har man möjlighet att nedgradera under bindningstiden om man inte är nöjd med hastigheten. Kan inte bli enklare eller tydligare. Om det betyder att man är en dålig leverantör så är det tur att jag inte äger en sådan.

Beware biljämförelse: om jag köper en bil som enligt reklamen ska dra 0,50-0,70 l/m landsvägskörning så räknar åtminstonde inte jag med att jag nästan alltid kommer undan med under 0,6 l/m landsvägskörning.

Håller HELT med att läget är riktigt riktigt pissigt skött i delar av Göteborg och dom är inte felfria på andra punkter heller men just denhär kritiken känns obefogad.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Skrivet av Phunky:

...
Hänger inte med på ditt resonemang riktigt. Tecknar man en tjänst som heter 100-200mbit så får man ju just detta i normalfallet. Vid problem utöver detta antar jag att man får kompensation om man felanmält och inte vill nedgradera? comhem har kört med dethär långt före 100mbit lanserades vad jag kan minnas så det bör inte undgått någon. Nästan alla leverantörer, tom sådana där "upp till" knappt behöver användas, kör med detta. Dessutom har man möjlighet att nedgradera under bindningstiden om man inte är nöjd med hastigheten. Kan inte bli enklare eller tydligare. Om det betyder att man är en dålig leverantör så är det tur att jag inte äger en sådan.
....

Tack för ditt svar och dina synpunkter.
Naturligtvis kan man säga att jag är naiv när jag hänvisar till den hastighet som Bredband 200 hade i början av 2011 innan kundtillströmningen tog fart till följd av att Comhem marknadsförde det snabbaste bredbandet. Men det faktum att jag under flera månader hade hastigheter på 190-210 Mbit/s visar ju att tekniken från början klarade detta och att reservationen från Comhems sida när det gäller "minsta tillåtna hastighet" på 100 Mbit/s då bara var en formsak.
Att Comhem nu tycker att vi som var med från början ska nöja oss med betydligt lägre hastighet bara för att vi borde ha varit medvetna om att vi hade för hög hastighet under den första tiden med Bredband 200 tycker jag är en cynisk inställning till oss kunder.
Att nedgradera till Bredband XXL är inte aktuellt för mig för där är ju hastighetsgarantin 50 Mbit/s och jag har läst inlägg från kunder som säger att deras nedladdningshastighet ligger snarare på 60 Mbit/s än närmare 100 Mbit/s. Jag har i alla fall mina 120 Mbit/s att glädja mig åt än så länge...
Och för mig är det inte en fråga om huruvida jag utnyttjar mitt Bredband 200 till fullo eller om jag skulle kunna nöja mig med en lägre hastighet. Jag har varit med sedan 28 Kbit/s uppringt så jag vet att även långsammare förbindelser kan fungera. Men när man betalar för en tjänst så vill åtminstone jag känna mig i huvudsak nöjd.

Permalänk
Medlem

Säkert två år sedan jag var och röjde i denna tråden!

Det jag tycker är fult i 200Mbit diskussionen är ju att Comhem stenhårt marknadsför sin 200Mbit tjänst, då förväntar man ju sig som kund att kunna komma i _närheten_ i alla fall...

Deras spann på 100-200Mbit är ju ett skämt!
Som kund så tvingas man alltså till att betala 100:- mer än för en 50-100, även trots att man kanske bara får ut 105 Mbit, detta är ju totalt orimligt!
Jag skulle säga att ~20 Mbit är en vettig avvikelse.
80-100, 180-200....

Nämn en enda annan bransch där kunderna förväntas acceptera avvikelser på 50%?
1-2 kg guld? 150-300Hästkrafter motor? 50-100 kvadratmeter lägenhet?
Sjukt att bredbandsmarknaden _fortfarande_ lyckas komma undan med såhär sjuka avtal. Beror i mångt och mycket på att Comhem har såpass stort "monopol", ofta har man inga _bättre_ alternativ.

Skrivet av Andylindy:

Jag bor i Stockholm/Traneberg.
Någon som känner igen detta?. Tacksam för synpunkter.

Jag vet att dom under hela året kört hård på försäljning i västerort. (telefon + dörrknackare)
Skulle inte förvåna mig det minsta om det är detta som börjar märkas av... fler nya kunder -> högre belastning på utrustningen -> sämre hastigheter för folk överlag.

Var ju exakt det som hände mig för 3 (4? fan vad tiden går fort) år sedan. Flera nya hus tillkom i mitt bostadsområde och självklart ville ju $$$$-kåta comhem sälja in sin skit i dom nya husen (så tragiskt med hus som totalrenoverades 2008 och _inte_ fick fiber/LAN, utan ett sprillans nytt skräpnät från comhem). Problemet var att dom inte bytte ut/uppgraderade sina "stationer" lika fort, vilket ledde till att jag(och alla andra i området) fick en helt sjuk överbelastning med skräphastigheter, packetloss och total förlust av uppkopplingen på daglig basis.

Lösningen kom efter runt 13 månader när dom lyckats uppgradera sin station, och då funkade det faktiskt som man förväntade sig.
Det förjävliga i hela den historien var att det hela tiden (som jag påpekade), _fanns_ en lösning... men att det för comhem låg bättre ekonomi i att vänta / ta tid på sig med uppgraderingen.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem att nå vissa hemsidor idag?
xtreamer.net, xbmc.org eller vimeo.com får jag ingen kontakt med via COMHEM, via mobilens uppkoppling funkar det kalas dock.
isitdown.us meddelar också att sidorna finns uppe, men dom går som sagt inte att komma åt via comhem's uppkoppling

Kan det ha nått med comhem's DNS:er att göra.
Jag har 83.255.245.11 och 193.150.193.150 ser jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mcfrojd:

xtreamer.net, xbmc.org eller vimeo.com får jag ingen kontakt med via COMHEM, via mobilens uppkoppling funkar det kalas dock.
isitdown.us meddelar också att sidorna finns uppe, men dom går som sagt inte att komma åt via comhem's uppkoppling

Samma här, kan inte nå ganska många sidor. Comhem har så klart inte ens vett nog att informera om felet på hemsidan utan mörkar. De vill väl inte att potentiella kunder som går in på hemsidan ska se att deras bredband inte är perfekt.

Permalänk
Skrivet av mcfrojd:

Ja det är Comhems DNSer som inte uppdaterat korrekt. Byter man till tex. Googles, 8.8.8.8 och 8.8.4.4 så fungerar det.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Är det fler som har problem med ping ikväll? Allt är normalt förutom att pingen är 5x så hög på alla spelservrar.

Bor i Göteborg.

Pingar jag t.ex sunet.se i cmd får jag runt 80 i ms mot normalt kanske 14-15.

Permalänk
Medlem
Skrivet av uDDE:

Är det fler som har problem med ping ikväll? Allt är normalt förutom att pingen är 5x så hög på alla spelservrar.

Bor i Göteborg.

Yepp, bor dock i Lund. Har ca 110 ms till sunet..

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kARZ:

Yepp, bor dock i Lund. Har ca 110 ms till sunet..

Skrivet av uDDE:

Bor i Göteborg.

ComHem har problem i deras nät, det är felanmält till deras tekniker, dom arbetar med det!