Nu avinstallerar jag kaspersky!!!!

Permalänk
Medlem

Nu avinstallerar jag kaspersky!!!!

Har haft en tråd uppe tidigare angående detta problem och det finns fler som har råkat/råkar ut för det. Varje gång jag bootar upp datorn så minst varannan gång så hänger sig allt förutom musen i flera minuter!! Detta vet jag beror på kaspersky för innan installation så hände det aldrig. Har försökt att åtgärda problemet men utan nån framgång, har också varit inne på deras hemsida och letat igenom FAQs men inte hittat nåt relevant. Så nu avinstallerar jag s%&#en.:mad:

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk

Hoppas du hittar nåt som funkar. Kör själv med AVG som jag tycker funkar alldeles utmärkt

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lidas1557
Hoppas du hittar nåt som funkar. Kör själv med AVG som jag tycker funkar alldeles utmärkt

Blir antingen Nod32 lr F-secure den verkar fungera utmärkt på den andra datorn utan att slöa ned den + att den kom med 3 licenser. Synd tycker jag för många här säger att kaspersky ska vara bra men inte på detta viset!! Har inte haft programmet så längen heller så det är ju bortkastade pengar men är så enormt trött på detta nedslöande varannan gång man startar upp datorn.

Det är ju inte frågan om sekunder lr ens en minut utan flera minuter!!! Klockade hängningen till fem minuter!!! Så jag vet inte vad exakt det gör men det skannar väl igenom datorn. Har stängt av allt sånt där men det hjälper inte den fortsätter att slöa ned datorn vid uppstart.

Visa signatur

helgonet

Permalänk

Har du kollat i aktivitetshanteraren så att det inte är någon annan process som drar en massa CPU? Alltså någon annan process än avp.exe som är Kasperskys?

I resursövervakaren kan du se om den verkligen skannar disken eller om någon annan diskaktivitet pågår och vilket program/process som utför detta.

Visa signatur

The Programmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheProgrammer
Har du kollat i aktivitetshanteraren så att det inte är någon annan process som drar en massa CPU? Alltså någon annan process än avp.exe som är Kasperskys?

I resursövervakaren kan du se om den verkligen skannar disken eller om någon annan diskaktivitet pågår och vilket program/process som utför detta.

Jag vet att det är kaspersky, eftersom detta fenomen startade i samband med installationen av programmet. För att vara helt säker så har jag stängt av autostarten för kaspersky. Så när jag startar datorn utan att att starta kaspersky så går allting som på räls men så fort jag aktiverar kaspersky så låser sig datorn i flera minuter!! Detta har jag gjort ett antal ggr så att jag kan utesluta andra program elr slumpen. Så nu åker sk&%¤*n ut ur datorn!!!

Visa signatur

helgonet

Permalänk

Japp, jag skulle rekommendera F-Secure eller AVG. Bra program.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

NOD32 skulle jag rekomendera, skannar utan tvekan snabbast och plockar bort saker som ivf avg och kapersky inte klarar av.

Visa signatur

Q6600@3.2ghz, Gigabyte X38-DQ6, BallistiX PC8500 2GB, XFX 8800GT 512MB, Corsair HX620W, TRUE, P182b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chekov
NOD32 skulle jag rekomendera, skannar utan tvekan snabbast och plockar bort saker som ivf avg och kapersky inte klarar av.

Men AVG är gratis och bra, det är så man ska tänka. Sen om man har pengar så kan man köpa Nod32.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Men AVG är gratis och bra, det är så man ska tänka. Sen om man har pengar så kan man köpa Nod32.

Som t.ex. vad klarar inte Kaspersky av som NOD32 klarar av?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Som t.ex. vad klarar inte Kaspersky av som NOD32 klarar av?

Inte vet jag, när det gäller virus program så är det så att vissa människor behåller programmen som de litar på.
Jag har haft Norton och det var bara skit, sen bytte jag till F-Secure och det blev bättre. Nu har kag AVG och det är förmodligen ännu bättre.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Inte vet jag, när det gäller virus program så är det så att vissa människor behåller programmen som de litar på.
Jag har haft Norton och det var bara skit, sen bytte jag till F-Secure och det blev bättre. Nu har kag AVG och det är förmodligen ännu bättre.

Det finns tyvärr inget antivirusprogram som täcker 100%. Vilket betyder att det alltid finns något som är bättre på något annat.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Som GaMeR2K5 säger täcker inget 100%,
I mitt fall var det en trojan som stängde ner AVG(free) och tog bort diverse antivirus-definitioner så att det vägrade fungera korrekt..
Installerade Kaspersky för att testa det.
Samma visa där, hittar trojanen men kan inte ta bort den.. och sen plockade skiten sönder Kaspersky också..
Installerade NOD32 som hittade och plockade bort den direkt.

Sen söker NOD32 igenom hela datorn på 20min~~ (utan att påverka prestandan märkbart).
Istället för 2-3h som det har tagit för alla andra antivirus jag har testat.

Visa signatur

Q6600@3.2ghz, Gigabyte X38-DQ6, BallistiX PC8500 2GB, XFX 8800GT 512MB, Corsair HX620W, TRUE, P182b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Det finns tyvärr inget antivirusprogram som täcker 100%. Vilket betyder att det alltid finns något som är bättre på något annat.

Citat:

I mitt fall var det en trojan som stängde ner AVG(free) och tog bort diverse antivirus-definitioner så att det vägrade fungera korrekt..
Samma visa där, hittar trojanen men kan inte ta bort den.. och sen plockade skiten sönder Kaspersky också..

Sen söker NOD32 igenom hela datorn på 20min~~ (utan att påverka prestandan märkbart).

Presis, det kommer nya uppdateringar hela tiden. Alla programmen är olika.

Idag skannade jag min externa hd med AVG och hittade 4st trojaner vilket var en överraskning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du har mycket rätt i att alla antivirus-program inte är hundra-procentiga. Vet du vad trojanen heter som gjorde så att Kaspersky och F-Secure kraschade?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.