Permalänk

Rekommendera tangentbord

Ska köpa tangentbord till laptop. En svart/silver Vaio med Vista på.

Jag vill ha ett snyggt och stramt bord - inga runda, fläskiga former à la speltangentborden eller Microsofts svulstiga alster. Gärna i svart och/eller silver. Det ska dessutom ha USB-port så jag kan ansluta mus till t-bordet direkt (visst måste väl det funka även i Vista?). Mus har jag redan så det behöver jag inga rekommendationer på. Men har ni några tips på t-bord som uppfyller ovanstående krav? Får gärna ha låga laptop-aktiga tangenter också, och så lite lull-lull som möjligt. Behöver inga specialknappar egentligen, bara ett riktigt och stramt designat t-bord. Macally Icekey kan vara en designförebild men de verkar bara vara gjoda för Apple tyvärr.

Tips?

Visa signatur

henrik

Permalänk

Hur kan du ha missat Logitech Ultra-X?

Det är:

• Billigt

• Bra

• Snyggt

• Prisvärt

Kan det bli bättre?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Tack. Låter kanon, men har det usb port "in", alltså så jag kan ansluta musen till tangentbordet och sen ansluta bägge till datorn med en (1) kabel? Har det det, är ju saken biff.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Hur kan du ha missat Logitech Ultra-X?

Det är:

• Billigt

• Bra

• Snyggt

• Prisvärt

Kan det bli bättre?

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem

Apples keyboard kanske kan vara något? Jag har ett själv, och det funkar till windows. CMD-knappen blir windows-knappen. Ljud upp/ner och sådana specialknappar fungerar inte, men i övrigt går det bra. Knapparna är väldigt sköna att skriva på. Den har två USB-utgångar dolda på undersidan vid kanterna (en på varje).

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RS...

Permalänk

Har tänkt tanken men det är till en datornoob så jag vill verkligen inte krångla till det. Tror Apple går bort faktiskt. Jag kan inte se att ultra-x skulle ha USB-ingång btw. Ska det vara helt omöjligt att hitta ett snyggt, normalt tangentbord för Win med USB-kontakt??

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petsematary
Har tänkt tanken men det är till en datornoob så jag vill verkligen inte krångla till det. Tror Apple går bort faktiskt. Jag kan inte se att ultra-x skulle ha USB-ingång btw. Ska det vara helt omöjligt att hitta ett snyggt, normalt tangentbord för Win med USB-kontakt??

Jepp, det är det. Det var därför jag köpte Apples.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Den har två USB-utgångar dolda på undersidan vid kanterna (en på varje).

Det är synd att dessa gör att tangentbordet lutar så hemskt.

Permalänk

Herregud alltså....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Jepp, det är det. Det var därför jag köpte Apples.

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem

Har Logitech Ultra-X mediaknappar för att pausa/spela, ändra låt och höja sänka volym? Isf ska jag ha en sån!

Permalänk

Logitech verkar ha ett, som heter G11. Äckligt fult utseende iofs men det har USB-hub.

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det är synd att dessa gör att tangentbordet lutar så hemskt.

Det är ändå så platt att det är lägre i bakkant än logitech ultra X flat.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av salmo32
Det är ändå så platt att det är lägre i bakkant än logitech ultra X flat.

Jo, men lutningen är större.

Permalänk
Hedersmedlem

Om det handlar om att du bara har 1 USB-port över på datorn kanske du ska köpa någon liten USB-hubb. Passiva (alltså utan egen strömförsörjning) borde klara av 1 mus och 1 tangentbord. USB 1.1 ska väl också räcka till i hastighet.
Eller så får du modda lite! Stycka en liten sådan USB-hubb och sätta på baksidan eller bygga in helt i tangentbordet om det finns plats.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Har du Bluetooth på din Sony?

isåfall Logitech Dinovo Edge,
stilrent & trådlöst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Jo, men lutningen är större.

Bara att höja framkanten lite med möbeltassar så löser det sig

Permalänk

Tja!
Jo, givetvis har den det och jag tänkte först köpa trådlöst till honom (farsan) men fick kalla fötter när alla trådlösa desktops verkade komma med externa dongel-mottagare/sändare. Det antyder ju att det inte funkar problemfritt med den inbyggda BT-enheten liksom. Och ett ha en dongel känns ju superdumt när man har det inbyggt. Men av rädsla för att det skulle krångla och jävlas för honom, tänkte jag köpa trådbundet. Men kan jag hitta ett BT-desktop som verkligen funkar utan dongel och som absolut INTE strular, är det naturligtvis ett alternativ också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoogieMan
Har du Bluetooth på din Sony?

isåfall Logitech Dinovo Edge,
stilrent & trådlöst.

Visa signatur

henrik

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petsematary
Tja!
Jo, givetvis har den det och jag tänkte först köpa trådlöst till honom (farsan) men fick kalla fötter när alla trådlösa desktops verkade komma med externa dongel-mottagare/sändare. Det antyder ju att det inte funkar problemfritt med den inbyggda BT-enheten liksom. Och ett ha en dongel känns ju superdumt när man har det inbyggt. Men av rädsla för att det skulle krångla och jävlas för honom, tänkte jag köpa trådbundet. Men kan jag hitta ett BT-desktop som verkligen funkar utan dongel och som absolut INTE strular, är det naturligtvis ett alternativ också.

De skickar med BT-dongel till desktop för att alla inte har det. Jag håller inte med om att det skulle antyda att det inte fungerar bra med inbyggda. Se på möss - laptop/travel-möss brukar inte ha men desktopmöss (t.ex. MS WLM 8000) har medföljande BT-adapter.
Jag har inbyggt på min laptop och det fungerar med allt BT jag använt (telefon, annan dator, headset, möss och tangentbord).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Kör själv med en blåtandad råtta som e svanslös :D, den rockar fett tom i spel Logitech V470)

Ska faktiskt köpa mig DiNovo Edge (ska köra min lappie i hembion med )

den e fräck & snygg. många har bra erfarenhet av den, (verkar passa mina geek behov hehehe)

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=38956

Har det. ett Logitech Media Keyboard Elite. F
ungerar mycket bra och har en play, stop, låt fram, låt bra och volym högst upp på tangentbordet som fungerar även om man har WMP i bakgrunden. (Den ploppar inte fram då och det gör det lätt att använda i spel)

Att rekomendera. Älskar tangentbordet och det var lagom i pris.

känner att svenskan inte var den bästa i dethär inlägget ....

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

Och det där har USB-hub eller?

Jag har nu definitivt spolat tankarna på trådlöst. Verkar alldeles för opålitligt för farsan. Vågar inte. Det måste bli USB. Men faan....inte trodde jag att USB-hub inbyggd i bordet var så sällsynt.

Lenovo verkar ha ett bord som visserligen ser trist ut men verkar ha det jag efterfrågar. Inväntar svar från Misco...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=38956

Har det. ett Logitech Media Keyboard Elite. F
ungerar mycket bra och har en play, stop, låt fram, låt bra och volym högst upp på tangentbordet som fungerar även om man har WMP i bakgrunden. (Den ploppar inte fram då och det gör det lätt att använda i spel)

Att rekomendera. Älskar tangentbordet och det var lagom i pris.

känner att svenskan inte var den bästa i dethär inlägget ....

Visa signatur

henrik