Age of Conan - WTF?!?

Permalänk

Age of Conan - WTF?!?

*edit*
Efter senaste patchen idag så... ja, jag vet inte vad jag ska säga.
Många förbättringar. Kanske finns hopp ändå
tummen upp, for now
*/edit*

---------------------
ursprunglig tråd:

Ok... så då har man väntat ett par år på ett riktigt bra MMORPG.
Senaste riktigt bra jag lirade var Anarchy Online för sisådär 5-6 år sedan. Riktigt bra spel som faktiskt håller än idag.
Betydligt bättre än plagiat-skräp som WoW och liknande.

Drar ner hela klienten på 12 gig, installerar ytterligare 26 och efter ett antal patchar drar det äntligen igång.

Skojar dom eller?
Asså det är exakt samma grafikmotor som höll liv i Anarchy Online. Det var snyggt DÅ. Age of Conan är bland det sämsta jag sett i grafikväg på flera år.
Visst, jag förväntade mig inget Crysis, men kom igen, det här liknar ju faan Tomb Raider 1!
Och för att inte tala om laddningstiderna, laggen, krascherna, det usla skådespeleriet, ja, jag vet inte vad jag ska säga.
Striderna är precis som vilket mmorpg som helst, men "sminkat" för att verka mer levande.

Jag VILL verkligen gilla det här spelet... men om sanningen ska fram så är det rent SKRÄP. Skräp som borde stoppas in i en garderob & glömmas bort illa kvickt.
Fy skäms Funcom, jag trodde faktiskt att ni kunde mer än så här.

Jäkligt besviken måste jag erkänna.
Som tur var kunde jag köra betan nu innan.... Det här skräpet lägger jag inga kulor på

(Ursäkta att jag inte använde den officiella AoC-tråden, kände att detta inlägg krävde sitt eget topic)

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

Det låter ju inte bra alls, kan ju inte annat än att hoppas att du har fel, har sett fram emot detta spel så länge..

EDIT: Jag tar gärna din betakey om du inte ska köra nått mer

Permalänk
Medlem

Ang. grafikmotorn så har du helt rätt, det är i grunden samma motor som användes i bl.a. Anarchy Online, även om det sägs att den vidareutvecklats sen dess.

Laddningstider och krascher är antagligen bara ett tillfälligt problem, jag har själv aldrig lyckats krascha, och har inget problem med laddningstiderna heller. Kan dock sägas att AoC verkligen äter minne, programmet verkar tycka att 1.7GB är lagom, så kan förstå om du får lite mer problem än jag.

Combat, tja, själv är jag inget fan av den, men många verkar gilla den. Återstår att se om de fortfarande gör det om några veckor när hela den där känslan av att det är annorlunda och nytt försvunnit eller ej.

Permalänk

Jag hoppas verkligen också...
Jag VILL verkligen
Kommer göra ett tappert försök ikväll igen, och hoppas att gårdagens negativa bild av spelet är något positivare...
*suck*

Om jag beslutar mig för att sluta lira så finns min betanyckel till förfogande, ja. np.

Visa signatur

Permalänk

Det må vara samma grafikmotor, dock får du tänka på att det fins 12xAA och dom använder bara DX9 just nu, kommer bli sjuuuukt mycket snyggare med DX10. Anledningen till att det drar så mycket just nu är ju för att debuggern mosar i bakgrunden (tryck ctrl+§ så ser du) och laddningstiderna är inte så långa, iaf inte för mig

Permalänk

debuggern mosar i bakgrunden?
det innebär....?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natashero
debuggern mosar i bakgrunden?
det innebär....?

att klienten dra väldigt mycket mer än den ska och det orsakar b.la krasher.

Permalänk

Förlåt? Liknar det Tomb Raider 1? Är du säker på att du ställt upp grafiken från "Very low"?

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem

Krasher är inget jag fått erfara ännu. Laddningstiderna var ganska frustrerande när man startade igång spelet, men har du en gång laddat ett område byter man imellan dem på fåtal sekunder sen. Grafikmässigt tycker jag det ser mycket bra ut och då kör jag bara på medium med shader 3.0. Dx10 och AA på kommer se riktigt vackert ut (även om jag absolut inte kan spela på det med min rigg). Att dra till med jämförelser med Tomb Raider 1 är ju helt korkat såvida du nu inte sitter med low på grafiken och 800*600 i upplösning så kan jag köpa det.

Att det också laggar en del för del förstår jag med 2GB minne, är mestdels ospelbart för många med 2gb med rätt hyffsade system. Sen är det fortfarande en BETA...

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk

”Lagget” när man går in i en ny zon är en engångsföreteelse för var nya shader som måste renderas och sparas lokalt. Dessa shaders måste skapas då spelet har stöd för flera olika.

En annan anledning för ”lagg” är därför ALLA texturer är okomprimerade för att främja potentiella fel och för debugga texturerna lika för alla oberoende grafikinställningar.

Mer anledning till ”lagg” är att shader 3.0 tar väldigt långt tid att renderas gentemot shader 2.0. Så slå ned till shader 2.0 ifall du inte gjort det.

Ännu mer anledning till ”lagg” är att betaklienten inte stödjer dual/quad core processorer, vilket fullklienten gör.

Störste delen av ”lagget” beror på debuggingskompilatorn som körs i bakgrunden. Vissa tror detta är ett påhitt eller något; Men kör AoC från .exe filen istället för launchern så ser du debuggerna börja kompilera filer innan spelet startas.

SLI-kompatibilitet finns heller inte i betaklienten.

DX10 finns inte i betaklienten, vilket betyder att folk med sämre grafikkort får bättre FPS än de med nyare grafikkort i betaklienten.

Betaklienten är en generell kompilering av finalklienten som stödjer x64 OS samt alla andra punkter ovan m.fl.. Anledningen till detta är att utvecklarna inte vill, orkar, eller bryr sig om hur de specifika kompileringarna fungerar med specifika inställningar [OS, GPU Shader version, DirectX version, SLI eller inte SLI, typ av processor o.s.v. i oändlighet]

Beta är beta… Betaklienten som används för den aktiva betan är faktiskt till och med äldre (!) än den som användes under PVP Weekend av någon mystisk anledning.

Att säga betan är lika med finalprodukten är helt fel, och inte ens nära sanningen.

Nu orkar jag inte skriva mer, ska ut och sparka boll.

Visa signatur

Jag åt en paj en gång!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pacoduemila24
Att säga betan är lika med finalprodukten är helt fel, och inte ens nära sanningen.

Det sa man om AO. Det sa man också om Vanguard. Jag antar att du inser varför folk är skeptiska till sådana påståenden om mirakelpatcher.

Permalänk
Citat:

”Lagget” när man går in i en ny zon är en engångsföreteelse för var nya shader som måste renderas och sparas lokalt. Dessa shaders måste skapas då spelet har stöd för flera olika.

En annan anledning för ”lagg” är därför ALLA texturer är okomprimerade för att främja potentiella fel och för debugga texturerna lika för alla oberoende grafikinställningar.

Mer anledning till ”lagg” är att shader 3.0 tar väldigt långt tid att renderas gentemot shader 2.0. Så slå ned till shader 2.0 ifall du inte gjort det.

Ännu mer anledning till ”lagg” är att betaklienten inte stödjer dual/quad core processorer, vilket fullklienten gör.

Störste delen av ”lagget” beror på debuggingskompilatorn som körs i bakgrunden. Vissa tror detta är ett påhitt eller något; Men kör AoC från .exe filen istället för launchern så ser du debuggerna börja kompilera filer innan spelet startas.

SLI-kompatibilitet finns heller inte i betaklienten.

DX10 finns inte i betaklienten, vilket betyder att folk med sämre grafikkort får bättre FPS än de med nyare grafikkort i betaklienten.

Betaklienten är en generell kompilering av finalklienten som stödjer x64 OS samt alla andra punkter ovan m.fl.. Anledningen till detta är att utvecklarna inte vill, orkar, eller bryr sig om hur de specifika kompileringarna fungerar med specifika inställningar [OS, GPU Shader version, DirectX version, SLI eller inte SLI, typ av processor o.s.v. i oändlighet]

Beta är beta… Betaklienten som används för den aktiva betan är faktiskt till och med äldre (!) än den som användes under PVP Weekend av någon mystisk anledning.

Nu orkar jag inte skriva mer, ska ut och sparka boll.

thumbs up!

och angående alla loading screens så gäller det istort sätt bara de 20 första levlarna då du spelar på singel player världen, iaf vad jag har förståt av allt jag läst.

så snälla natashero gå och läs på lite mer och ge mig din beta key för du uppenbarligen inte förtjänar den!

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk

Ok. kul att höra att det finns optimister där ute...
Jag kommer ihåg precis hur det var med AO, näst intill ospelbart vid release, men efter ungefär ett år hade dom städat till det mesta, men AO blev långt ifrån klart.
Så här med betan i hand önskar jag att Funcom satsat på en vidareutveckling av AO istället.
Men....jag hoppas verkligen att ni har rätt. Verkligen.
Skulle vilja ha en "andra" värld att sticka iväg till ibland ....

Vi får väl se...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inga kracsher här, förutom när jag loggar ut från klienten och spelet ska släppas från minnet. Men är inget som påverkar mig. Men alla mina kompisar som kör och har nVidia kort har minst 1 krasch i timmen (deras ord).

För mig är det stabilt med en riktigt bra FPS. Tidigare buggade skuggorna i spelet men nu funkar de bra. Och fightingsystemet är precis som det hypeats om. I PVP kräver det ganska mkt skills för att vara bra. Med buttonsmashing hela tiden kommer man ingenstans. Laddningstiderna är inte längre för mig än i ngt annat MMO istortsett.

Och angående grafiken är det galet fint på vissa ställen men vissa ställen ser man att de fuskat. Mest för texturerna för marken samt att klippor kan vara lite väl kantiga. När DX10 slås på kommer vi säkert att förvånas.

Enda jag oroar mig för är att vissa klasser verkar prioriterade när det gäller balanseringen.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Känns inte som vi spelat samma spel. Tomb Raider 1?! Jag har det mesta uppdraget (inkl AA) förutom shadows och det är ju snuskigt snyggt och det flyter även på riktigt fint (har till och med sämre dator än dig). Känns som du lirar på lägre inställningar eller något, very low är fan fulare än tomb raider 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Det sa man om AO. Det sa man också om Vanguard. Jag antar att du inser varför folk är skeptiska till sådana påståenden om mirakelpatcher.

Du förbiser den fundamentala skillnaden mellan AO, Vanguard och AoC. I AO och Vanguard fanns inte den utlovade funktionaliteten vid den intiella releasen, vilket det finns i AoC. AO och Vanguard-spelare utlovades fixade buggar och ny funktionalitet genom patchar, vilket inte heller behövs i AoC då denna funktionalitet redan finns, bara inte i betaklienten.

Ingen har någonsin talat om några patcher eller liknande. Har ingen aning var du fick denna uppfattning från.

Visa signatur

Jag åt en paj en gång!

Permalänk
Medlem
Citat:

Du förbiser den fundamentala skillnaden mellan AO, Vanguard och AoC. I AO och Vanguard fanns inte den utlovade funktionaliteten vid den intiella releasen, vilket det finns i AoC. AO och Vanguard-spelare utlovades fixade buggar och ny funktionalitet genom patchar, vilket inte heller behövs i AoC då denna funktionalitet redan finns, bara inte i betaklienten.

Ingen har någonsin talat om några patcher eller liknande. Har ingen aning var du fick denna uppfattning från.

Nej, jag förbiser då ingenting. Att påstå att man har någonting är inte värt något om man inte kan visa upp det. Vanguardspelare utlovades också att en del content som saknades i betan skulle finnas vid release, vilket det inte gjorde. Vad jag minns lovade man att den otroliga laggen i AO-betan skulle vara fixad till release, det var den inte.

Du själv gör inte saken bättre när du postar en lång lista med saker som minsann existerar bara inte i betaklienten, också tappar du rejält i trovärdighet när du inte tycks kunna se skillnaden på kompilering och debugutskrift. Det får det att verka som om det är exakt samma sak som i Vanguard-fallet, och då är det på en gång mindre viktigt huruvida så faktiskt är fallet eller ej, bara att det verkar vara så kommer få folk att tvivla.

Edit: natashero
Jag har då inget problem med texturerna heller, trots Geforce-kort. Vore kanske på sin plats att vi fick en screenshot?

Permalänk

Jag kör allt på high & påslaget AA x8
tycker faan det ser riktigt illa ut. Främst är det texturerna som är kass. Ser ut som hämtade ur HL1's editor eller nåt. skitfula.
kanske är snyggt med ett radeon-kort, vad vet jag.
hos mig ser det ialla fall ut som nåt hämtat från 1999...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Du själv gör inte saken bättre när du postar en lång lista med saker som minsann existerar bara inte i betaklienten

Inte kan visa upp det? Det är inga speciella saker jag talar om…

Att shader-rendering initiellt tar tid är ett faktum.
Okomprimerade texturer kommer självklart komprimeras.
Att shader 3.0 vilka är mer komplexa än 2.0 tar längre tid att ladda är ett faktum.
DX10 och SLI filmer, inklusive stängd beta och officiella releaser, finns i hundratals att ladda ned.
Kompileringsversionen som används vid den aktiva stresstest-betan kan du själv titta och se att den är äldre än den i PVP Weekend (och att PVP Weekend versionen flöt bättre är uppenbart, och den stängda beta versionen flöt ännu bättre).
OS x64 support har varit inbyggt sedan dag 1.

Citat:

också tappar du rejält i trovärdighet när du inte tycks kunna se skillnaden på kompilering och debugutskrift[/B]

Nu är du bara tramsig och greppar efter halmstrån, förövrigt har du fel. Debuggaren kompilerar filerna medan du väntar på spelet att starta, och körs sedan i bakgrunden och samlar data. Vilket du skulle veta ifall du provat [eller ens har tillgång till beta-applikationen].

I Vanguard lanserade Funcom en ofullständig produkt och utlovade sedan funktionalitet som inte existerade. Hela produkten var buggig och ostabil och utlovade fixar genom patching, vilket efter tre månader inte kom och många spelare sade upp sina konton. Det gick så långt att alla som postade negativa saker om spelet på Funcoms forum blev bannade och Funcom fick så dåligt ryckte att dem var tvungna att hyra in en PR-firma för att fixa deras dåliga rykte.

Sedan släppte Funcom expansionen Shadowlands till AO som inte var färdigt. Då vissa saker inte droppade svor utvecklarna att det endast var p.g.a. låga drop-rates. Efter ett halvår erkände utvecklarna att utrustningen och funktionaliteten som utlovats och sålts (!) inte fanns i spelet.

Sedan släpptes Alien Invasion expansionet och samma sak; 7-8 månader senare kom funktionerna.

Därför är folk skeptiska mot Funcom, inte för något annat. Inklusive mig själv. Listan publicerades endast för att ge en uppfattning om vad som är fel med betaapplikationen.

Kan säga att jag endast tänker abonnera månadsvis då man inte har särskilt bra tidigare relation med Funcom som företag. Endast tiden kan visa hur detta kommer sluta; Dock ser det bra ut i dagsläget.

Edit: Glömde tillägga: Content (faktiskt innehåll) är INTE lika med grundläggande funktionalitet såsom stöd för CPU-typer o.s.v.

Visa signatur

Jag åt en paj en gång!

Permalänk
Citat:

I Vanguard lanserade Funcom en ofullständig produkt och utlovade sedan funktionalitet som inte existerade. Hela produkten var buggig och ostabil och utlovade fixar genom patching, vilket efter tre månader inte kom och många spelare sade upp sina konton. Det gick så långt att alla som postade negativa saker om spelet på Funcoms forum blev bannade och Funcom fick så dåligt ryckte att dem var tvungna att hyra in en PR-firma för att fixa deras dåliga rykte.

Var väll ändå Sigil Games Online som gjorde Vanguard, och SOE som publiserade..

Permalänk
Medlem

Tror ju funcom sköt sig själva i foten med den här betan.
Ytterst få som blivit positivt inställda till den.
Skitsamma vad det beror på (eftersom det inte förklaras för användaren) men 2-5 minuters laddningstid för att komma in i ett nytt område är helt oacceptabelt för ett MMO. Visst kanske är bättre i retail men hur många har inte skrämts bort innan det?
Betan är verkligen otroligt "kass" om man vill spela för att testa på spelet. Mer smärta och väntan än spel.
Bara en sån sak att du får upp en loading screen när du där i pvp, 10 meter från respawnpunkten.

Spelet flyter på bra när man kommit förbi, de otroliga laddningstiderna och 10 sekunders frys när du kommer i närheten av vissa chars/npcs men stridssytemet känns som det snbbt kommer bli gammalt.
Hoppas verkligen att stridssystemet är mer avancerat när man kommer upp i lvl för som det är nu är ju "combos" och liknande ett dåligt skämt.
Jag orkar inte med betan, efter som det är så mycket crap. Försöker igen efter retail, men om jag fortfarande måste ladda sjukt länge för varje ny area åker det ut. Hundratals andra tillverkare klarar större och mer detaljerade områden på en 10:del av laddningstiden...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Var väll ändå Sigil Games Online som gjorde Vanguard, och SOE som publiserade..

Äsch då, mycket riktigt, det ska stå AO där också.

Visa signatur

Jag åt en paj en gång!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Tror ju funcom sköt sig själva i foten med den här betan.
Ytterst få som blivit positivt inställda till den.
Skitsamma vad det beror på (eftersom det inte förklaras för användaren) men 2-5 minuters laddningstid för att komma in i ett nytt område är helt oacceptabelt för ett MMO. Visst kanske är bättre i retail men hur många har inte skrämts bort innan det?
Betan är verkligen otroligt "kass" om man vill spela för att testa på spelet. Mer smärta och väntan än spel.
Bara en sån sak att du får upp en loading screen när du där i pvp, 10 meter från respawnpunkten.

Spelet flyter på bra när man kommit förbi, de otroliga laddningstiderna och 10 sekunders frys när du kommer i närheten av vissa chars/npcs men stridssytemet känns som det snbbt kommer bli gammalt.
Hoppas verkligen att stridssystemet är mer avancerat när man kommer upp i lvl för som det är nu är ju "combos" och liknande ett dåligt skämt.
Jag orkar inte med betan, efter som det är så mycket crap. Försöker igen efter retail, men om jag fortfarande måste ladda sjukt länge för varje ny area åker det ut. Hundratals andra tillverkare klarar större och mer detaljerade områden på en 10:del av laddningstiden...

instämmer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Age of Conan - WTF?!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av natashero
Ok... så då har man väntat ett par år på ett riktigt bra MMORPG.
Senaste riktigt bra jag lirade var Anarchy Online för sisådär 5-6 år sedan. Riktigt bra spel som faktiskt håller än idag.
Betydligt bättre än plagiat-skräp som WoW och liknande.

Drar ner hela klienten på 12 gig, installerar ytterligare 26 och efter ett antal patchar drar det äntligen igång.

Skojar dom eller?
Asså det är exakt samma grafikmotor som höll liv i Anarchy Online. Det var snyggt DÅ. Age of Conan är bland det sämsta jag sett i grafikväg på flera år.
Visst, jag förväntade mig inget Crysis, men kom igen, det här liknar ju faan Tomb Raider 1!
Och för att inte tala om laddningstiderna, laggen, krascherna, det usla skådespeleriet, ja, jag vet inte vad jag ska säga.
Striderna är precis som vilket mmorpg som helst, men "sminkat" för att verka mer levande.

Jag VILL verkligen gilla det här spelet... men om sanningen ska fram så är det rent SKRÄP. Skräp som borde stoppas in i en garderob & glömmas bort illa kvickt.
Fy skäms Funcom, jag trodde faktiskt att ni kunde mer än så här.

Jäkligt besviken måste jag erkänna.
Som tur var kunde jag köra betan nu innan.... Det här skräpet lägger jag inga kulor på

(Ursäkta att jag inte använde den officiella AoC-tråden, kände att detta inlägg krävde sitt eget topic)

Lol har du betalt för skitsnacket. Tomb Raider 1 jamen lägg av va. Visst det finns lite som är oroväckande men beta är beta. Lite för genomskinligt att snacka skit om prestandan på en beta gillar du inte spelet så köp det inte då. Eller spela WOW flyter bra på de flesta datorer :-).

Permalänk

"You guys are running an old build with bugs that are already fixed in the closed beta version." - Random AOC forum snubbe -.-

Open betan är fortfarande bara till för att testa hur servrarna kommer klara allt, dom har b.la inte lagt till DX10 vilket kommer öka grafiken bra mycket. Och som sagt, det är en väääldigt gammal klient, pvp weekend clienten är bra mycket nyare och closed beta spelar på en ändå nyare där många buggar är fixade.

Jag själv har inte haft några direkta problem, kanske nån disconnect hit och dit och krasch här och där men annars har det flytit på med mellan 45-64 fps konstant t.om i Tortage där alla verkar ha problem. Är dock inte speciellt imponerad av mini PvP'n, hoppas world pvp kommer..

Permalänk
Medlem

Tycker inte att ni ska lyssna på TS, då han har mycket fel med många saker.
Kommer inte gå in på detaljer men Jag tycker då iallafall att ni ska testa spelet innan ni bestämmer er.
Det är en smaksak om ni tycker om det eller inte. så enkelt är det. som med alla andra spel.

Och att det liknar tomb raider 1? hur i helvete får du till det?
Det är det snyggaste MMORPG't som finns ute just nu.
Iallafall innom Fantasy gener.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Tycker inte att ni ska lyssna på TS, då han har mycket fel med många saker.
Kommer inte gå in på detaljer men Jag tycker då iallafall att ni ska testa spelet innan ni bestämmer er.
Det är en smaksak om ni tycker om det eller inte. så enkelt är det. som med alla andra spel.

Och att det liknar tomb raider 1? hur i helvete får du till det?
Det är det snyggaste MMORPG't som finns ute just nu.
Iallafall innom Fantasy gener.

Lol. här överdrivs det åt alla håll och kanter. Det finns två som jag vet som är minst lika snygga det är Vanguard och LOTRO.

Permalänk
Medlem

Spelar spelet på maxade DX9 inställningar och 8x AA, förutom Bloom då det är ett FPS-Killer, och det ser helt underbart ut. Flyter på bra men äter upp minnet tyvärr, är i closed beta clienten och det är inte allt för många krascher faktiskt.
Spelet ser som sagt riktigt bra ut, tror inte någon mmorpg kommer i samma nivå med det rent utseendemässigt. Dock så är jag riktigt förtjust av fightning stilet, det kräver att man är fokuserad och vet vad man ska använda, och inte lika mycket button bashing som till exempel i WoW.
Gör det hela lite mer intressant helt enkelt

@HAZ: Jag håller inte med dig faktiskt, Vanguard är så löjligt krävande att man inte kan spela det på vettiga inställningar, och Lotro är snyggt, men inte lika kul att titta på. Gillar inte riktigt designen på det hela ^^

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Lol. här överdrivs det åt alla håll och kanter. Det finns två som jag vet som är minst lika snygga det är Vanguard och LOTRO.

Har spelat båda, och jag håller inte med, Men det är väl antagligen en smaksak vad man tycker är snyggt.

Permalänk

Det handlar inte om smaksak. Kolla in texturerna exempelvis. Kolla hur dom faller samman. En stenbumling mot en buske ser helt groteskt ut. som nåt från -95, Färgmatchningen stämmer inte.

Eller är det hos mig det ser helt fucked up ut?
Jag har jämfört med screenshots på nätet och det ser likadant ut, fast alla screenshots jag hittar är tagna där detta inte syns, om ni förstår hur jag menar
I somliga vinklar ser det skitsnyggt ut hos mig med, men så tittar man runt lite & ser en buske som ser ut som en ditklistrad 2D grej i helt fel färg (typ lysande ljusgrön mot mörk botten, utan vare sig känsla för estetik eller hur andra spel gör)
kanske lite överdrift, men det ser verkligen inte snyggt ut.

Sen undrar jag varför det skulle köras på en äldre beta?? Så korkade är nog inte funcom, jag tror nog att betan är up-to-date med vad som kommer i butikshyllorna.
Tro något annat om du vill leva i fablernas värld

Visa signatur