Färgglada lättviktare från MSI

Permalänk
Melding Plague

Färgglada lättviktare från MSI

En återförsäljare i Storbritannien har gått ut med prisuppgifter om MSI:s Eee PC-konkurrent Wind. Denna minidator kommer att lanseras med skärmstorlekarna 10 och 8,9 tum och prislappen för värstingmodellen lär hamna på runt 3600 svenska kronor.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir väldigt spännande att se vilken dator som vinner "kriget", denna ser i alla fall hittils ut att bli en svår utmanare för de andra att slå!

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Avstängd

MSI's går nog hem hos tjejer.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Detta vore en nice liten laptop

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk
Medlem

Habegär!
Hoppas man kan få den med internt HSDPA modem.

Visa signatur

Desktop: Q6600@3.2Ghz 1.6GHz FSB | GA-P35-DS4 | XMS2 6400 4096MB | 8800GT | Samsung F1 | Sonata III
HTPC: Asus AT3IonT-I Deluxe | Corsair XMS3 DDR3 2048MB | Corsair Extreme Series X32 32GB | Samsung EcoGreen F2 1.5TB | Fractal Design Array

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
MSI's går nog hem hos tjejer.

Du, rosa är coolt.

Permalänk
Medlem

Mums

Visa signatur

Det var bättre förr när datorer var något man kunde göra vad man ville med. Lägg ner hårdvarubegränsningar och fåniga förhinder så hårdvaran kan utnyttjas på ett kreativare sätt.

Permalänk
Medlem

Nice, inte så dyrt heller som man skulle kunna tro. Ser ut att ha allt man behöver.
En fråga: 3-cell batteri betyder hur lång batteritid då?

Permalänk
Medlem

Beror på hur mycket datorn drar.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

väldigt få lär välja linux före xp..

Permalänk
Medlem

Datorn har ju en del prestanda så den drar nog en del.

När lanseras den månntro i Sverige?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiN-ART
väldigt få lär välja linux före xp..

Mycket möjligt, men jag har sett några exempel på att vissa linux distar. gav mycket bättre batteri tid än xp.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Söta

Agreed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiN-ART
väldigt få lär välja linux före xp..

Jag tar Linux före XP i detta fallet, har länge tänkte testa linux och detta känns som den perfekta leksaken för ett sådant ändamål.
3600 känns optimistiskt, jag skulle tippa på närmre 4000 för 10" men vi får väl se, juni är ju inte så långt borta.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Inaktiv

Vill ha den.
Undra vad det är för linuxversion.

Permalänk
Medlem

Något jag skulle vilja se är en laptop med storleken av ett a5-papper eller mindre - först då fyller den en viktig plats för mig. Jag har en 15,4"-laptop nu som helt ersatt min stationära dator. Visst kan den kännas lite väl klumpig ibland, men den är sällan för stor.

10" känns för stort för att kunna ha med sig varje dag i sin jacka, ryggsäck, väska eller liknande.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Asus EEE är nästan exakt lika stor som ett A5 papper, skulle tro att MSI:s 8,9 modell är bra nära samma storlek också.

Tycker att MSI skulle ha gjort som ASUS och ha SSD, iof så är ASUS SSD lite fusk då den är mer eller mindre bara ett minneskort men det är rätt nice ändå. Batteritiden måste lida av en vanlig hårddisk... Men Atom processon drar ju väldigt lite så det är ju bra.

Permalänk
Medlem

Om det är 1024 bred skärm så att man kan surfa på 8,9" aren så vill jag ha en! Underbart att ha med sig i väskan, skolarbeten, programmering, surfa, musik. Me wants one

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Man blir ju helt klart sugen på att skaffa en 10 tummare med linux.

Permalänk
Medlem

Oj denna ser ut att bli den perfekta "studentdatorn" till hösten, har längtat efter något att ersätta min klumpiga thinkpad med och denna såg ju riktigt lockande ut

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk

Men lanseringsdatum i juni gäller väl knappast för Sverige? :/ Känns som vi får vänta till hösten minst. Tillverkaren som får hit sin UMPC först lär dock ha stora försäljningsmöjligheter så vi får hoppas att de anstränger sig lite åtminstone...

Permalänk
Avstängd

Ett givet köp. Kan tänka mig köpa en i juni när jag firar midsommar i London! Sak samma om det inte är svenskt tangentbord

Permalänk
Medlem

Undrar bara hur mankan få £350 till 3600:- när pundet ligger på ca 14kr?
350x14 blir ju lixom typ 4900:- och så får man ju inte glömma bort svensk moms osv. lite väl optimistiskt med 3600:- enligt mig.

Permalänk
Medlem

Var det om den här jag läste att det skulle vara 7 timmars batteritid? Låter inte rätt va?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_carl
Undrar bara hur mankan få £350 till 3600:- när pundet ligger på ca 14kr?
350x14 blir ju lixom typ 4900:- och så får man ju inte glömma bort svensk moms osv. lite väl optimistiskt med 3600:- enligt mig.

En pund kan köpas för under 12kr så den ligger inte alls på 14kr som du påstår.

EDIT: Läste precis att den sidan var mycket dyrare än vad sidorna är i Sverige så det är därför dom gör den beräkningen att den skulle kunna kosta runt 3600Kr i Sverige.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Den var ju lite mer intressant än Asus EEE

Permalänk
Medlem

Tror ni att det kommer vara internationell garanti på den? Ska till England i Juli och då skulle ett inköp passa bra. Dock brukar felprocenten vara rätt stor hos bärbara så det vore trist om den pajjar.

Permalänk
Medlem

Om man nu bara också kunnat uppgradera till 2 eller 4GB ram i den så jävlar snackar vi.

Permalänk
Medlem

Låter som en intressant leksak!

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...