Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radaradam
Med andra ord, bilderna var riktigt bra men tycker du ska skära ned på antalet och bara visa ett par utav dem. Luddigt?

Håller helt med. Det är speciellt sant för de fyra första (där jag också hade valt tvåan).

Det skadar förvisso aldrig med en genomtänkt bildserie som har en klar röd tråd (annat än att bilderna är tagna vid samma tillfälle). Med detta urvalet av bilder känns det mer som dokumentation (trots bildernas kvaliteter).

____

Fick en styck GPS i morse, trevligt. Automatisk geotagging ftw.

Permalänk

Jo alla bilder höll hög kvalité. Men flera bilder kan dra ned de extra bra bildernas kvalité.

Det är inte enkelt att välja ut en bild av tio bilder som man är toknöjd med, men det är värt det.

Permalänk
Hedersmedlem

En till solnedgång eftersom ni gillade den förra så mycket Alla bilder är tagna i helgen på fotorundan.

Bilderna ovan är tagna med 35/1.4, vid Adelsnäs som ligger strax utanför Åtvidaberg. Myckert vackert var det i kvällsljuset

Bild från Vadstena, där vi också passade på att våldgästa radaradam Jag kan dock inte svara på vem av oss som såg mest förvånad ut.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Ganska lika men kan inte bestämma vilken jag gillar bäst så slänger upp bägge

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Hedersmedlem

Elite: Läs radaradams inlägg längre upp och på förra sidan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Elite: Läs radaradams inlägg längre upp och på förra sidan

Ah men var ju bara två, det får funka

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Studentfirande

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

2 bilder från idag. Har precis börjat fotografera, så jag tar gärna imot konstruktiv kritik. Är inte helt nöjd med hur molnet ser ut på den första bilden.

Visa signatur

1905

Permalänk
Medlem

Sådärja, då var uppdraget slutfört
Började spöregna i slutet, men han knäppa några bilder.

Permalänk
Medlem

Om någon är intresserad av en extremt trevlig blogg med pressbilder så rekommenderar jag The Big Picture från Boston Globe. En väldigt väl tilltagen bildstorlek på 990 * X är uppfriskande jämfört med Reuters fotografblogg t ex. Dagen fynd

Permalänk
Medlem

lägger upp lite fotos från helgen, är ny i gamet så tar gärna lite kritik

EDIT: Ändrade bildstorlek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radaradam
Om du hade sorterat bort de flesta, och bara visat två eller tre bilder utav dessa, så hade de bilderna upplevts som betydligt bättre. Tycker att heltsintrycket sjunker väldigt mycket då man ser många bilder som man direkt ser att de är tagna från precis samma position.

Hade du t.ex. bara visat http://dg-foto.se/kamera/Anderstorp/_DSC3058.jpg och en till så hade jag upplevt just de bilderna som betydligt bättre.

Förstår du vad jag menar?

Jag anser ofta att vad som skiljer en dålig fotograf och en bra fotograf inte alltid är vilka bilder de tar, utan de väljer att visa.

Med andra ord, bilderna var riktigt bra men tycker du ska skära ned på antalet och bara visa ett par utav dem. Luddigt?

Tack Adam, ska tänka på det i fortsättningen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Håller helt med. Det är speciellt sant för de fyra första (där jag också hade valt tvåan).

Det skadar förvisso aldrig med en genomtänkt bildserie som har en klar röd tråd (annat än att bilderna är tagna vid samma tillfälle). Med detta urvalet av bilder känns det mer som dokumentation (trots bildernas kvaliteter).

Tack Ja det blir en krock av dokumentation och mer estetiska bilder. Men det är rätt kul att blanda ihop 2 intressen sådär

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Om någon är intresserad av en extremt trevlig blogg med pressbilder så rekommenderar jag The Big Picture från Boston Globe. En väldigt väl tilltagen bildstorlek på 990 * X är uppfriskande jämfört med Reuters fotografblogg t ex. Dagen fynd

Riktigt imponerande bilder där måste jag säga.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffaz
lägger upp lite fotos från helgen, är ny i gamet så tar gärna lite kritik

http://b.imagehost.org/0679/Untitled-1_20.jpg

http://b.imagehost.org/0424/DSC_00891.jpg

Dra ner bildstorleken till, någonting i stil med 600-800 pixlar på långsidan. Så blir bilden mycket mer överskådlig
Enligt mig svårt att få ett grepp om bilden om man måste hålla på och scrolla upp och ner för att se hela.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Citat:

Klockren ögonblicksbild men lite oskarp, gillar den starkt ändå!

Nu är det så att jag har några fina bilder från min mobil, men det känns lite surt att lägga upp dem då jag inhandlar min första DSLR i morgon

Lägger upp dem efter jag tat några bra med SLRn så jag inte börjar med mobil bilder

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk

Njuter av glassen i sommar värmen gör man alltid

Permalänk
Medlem
Citat:

En till solnedgång eftersom ni gillade den förra så mycket Alla bilder är tagna i helgen på fotorundan.

http://ytterfors.se/bilder/fototraden/orange_solned.jpg

http://ytterfors.se/bilder/fototraden/vatten_adelsnas.jpgDessa två är tagna med 35/1.4, vid Adelsnäs som ligger strax utanför Åtvidaberg. Myckert vackert var det i kvällsljuset

http://ytterfors.se/bilder/fototraden/vadstena_slott.jpgBild från Vadstena, där vi också passade på att våldgästa radaradam Jag kan dock inte svara på vem av oss som såg mest förvånad ut.

Skaffat dig en Canon eller? 35/1.4 finns inte hos Nikon Om det inte är Sigmas 30/1.4 du menar...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Skaffat dig en Canon eller? 35/1.4 finns inte hos Nikon Om det inte är Sigmas 30/1.4 du menar...

http://www.pbase.com/cameras/nikon/35_14ais

Räknas inte den där?

-----

Bild från helgen,

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa

Klart som sjutton det finns

Jonasys 35/1,4 på Grandens D300

(tagen med min D300 och Sigma 10-20)

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Ja just ja.. tänkte bara på moderna saker... My bad!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simon_m
Dra ner bildstorleken till, någonting i stil med 600-800 pixlar på långsidan. Så blir bilden mycket mer överskådlig
Enligt mig svårt att få ett grepp om bilden om man måste hålla på och scrolla upp och ner för att se hela.

Har ändrat lite på bildstorleken nu, hoppas det var bättre

Permalänk
Medlem

Blev några bilder på studentkarnevalen i helgen. All kritik mottages med tacksamhet

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

http://ytterfors.se/bilder/fototraden/orange_solned.jpg

beaitfiul, vart är bilden tagen ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.zojjz
Blev några bilder på studentkarnevalen i helgen. All kritik mottages med tacksamhet

haha, sjyssta bilder:p

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
beaitfiul, vart är bilden tagen ?

Tack! Platsen står i inlägget

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite hård crop kanske, men fick funka.

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Tack! Platsen står i inlägget

haha nu ser jag.. sorry

Permalänk
Medlem

En bild från helgen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

50mm @ 1.8, Rörligt motiv och motljus, men skärpan hamnade ända på rätt ställe *stolt* (:

Visa signatur

EOS 5Dmk2, 24/1.8, 50/1.8 II, 70-200/4L, Sigma 530 Super
Flickr

Permalänk
Relik 📜

Smaskens!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S