Permalänk
Medlem

Nån mer som var och kolla in Europride paraden idag? Blev några bilder iaf trots regn

Fler där http://erikflyg.blogspot.com/

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Bild från Italien, brorsan gör ett magplask

Skickade in denna bild till UNT:s sommarbildstävling - och gissa vad! Är bland de tio finalisterna Rösta gärna på mig (eller den ni gillar mest ) på UNT.se.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Några från pride:

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Sköna bilder från pride

edit: i brist på annat redigerade jag en annan version av de fina ego-bilderna jag tog förut... Nu utan terminator-feel.

edit 2: redigerade en bild på en polare...

edit 3:

redigerade lite fler bilder, jag verkar ha fastnat i en svartvit period med hårda kontraster...

edit 4:
and some mo'

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

jonasy: Bra tajming där

ficklampa: Blev mer Hitman känsla nu, eller kanske paparazzi. För det är väl ett objektiv du håller i

AndersB: Det skulle man kunna tro men mitt 150 mm kommer ända från Hong Kong.

Själv fångade jag värsta actionbilden på Skånes djurpark.

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0nkiii
[B]
ficklampa: Blev mer Hitman känsla nu, eller kanske paparazzi. För det är väl ett objektiv du håller i

Tackar! Stämmer bra, det är ett objektiv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bilder från semestern

Här kommer några bilder med semestertema från Turkiet:

f=6.3
iso=200
focal length=18mm

f=11.0
iso=100
focal length=55mm

f=7.1
iso=100
focal length=55mm

f=9.0
iso=100
focal length=18mm

f=10.0
iso=100
focal length=55mm

Alla bilder är tagna med mitt 18-55 objektiv.

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}
dator{Dell Optiplex 780 SFF}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Sköna bilder från pride

edit: i brist på annat redigerade jag en annan version av de fina ego-bilderna jag tog förut... Nu utan terminator-feel.

http://www.tna.nu/Portraits_and_people/080720_-_studiolek/_DS...

Den där var tuff. Får man fråga hur du gjort med ljuset, eller är det mest efterbehandling som syns?

Permalänk
Medlem

Så, då har man tillbringat gårdagens kväll, natt och nu på morgonen att läsa- och kolla igenom hela tråden. Många riktigt fina bilder måste jag säga! Postar några bilder själv, men skämms redan över hur dem står sig när man jämför mot andra i tråden. Är totalnybörjare med systemkamera, så det finns nog mycket att klaga på - gör det dock gärna så jag lär mig Samtliga bilder från Nürburgring i Tyskland när jag var där och kollade på DTM.

1.

2.

3.

EDIT: Olika tjocklekar på ramarna märkte jag, nästa gång ska jag tänka på det och få de i samma storlek.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av woicer
Den där var tuff. Får man fråga hur du gjort med ljuset, eller är det mest efterbehandling som syns?

Tackar!

Klart du får fråga. Jag har en blixt till höger och en till vänster, den högra har högre effekt än den vänstra.... Det du ser är dock lite efterbehandling, då jag dragit i l evels för att få en hårdare övergång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ficklampa: Gillar bilden när tjejen och killen kramar om varandra. Snyggt

Var ett tag sedan men slänger in några bilder ifrån Prideparaden igår.

Och så avslutar vi med en bild på svenska flaggan

För den som vill se fler bilder finns det här http://www.flickr.com/photos/andreas_grandin/sets/72157606515...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser mera ut som en bild på månen nattetid men det är faktiskt solförmörkelsen från i fredags.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av granden
ficklampa: Gillar bilden när tjejen och killen kramar om varandra. Snyggt

Var ett tag sedan men slänger in några bilder ifrån Prideparaden igår.
<pride>

Tack man! Schyssta pride-bilder!

Den första och den med micken är favoriterna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mina första bilder , vill gärna ha konstruktiv kritik eftersom jag är inte så hajj än.

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr1bbe
Mina första bilder , vill gärna ha konstruktiv kritik eftersom jag är inte så hajj än.

Haj? på vad? fotografering? Det är inget man blir haj på...

Dina bilder är väldigt centrerade, försök placera objekten på lite andra ställen än i mitten. Kolla igenom tidigare fototrådar så ser du många bra exempel!
vill du ha kritik, så lägg bilderna i "kritiktråden".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite nya

Var nöjd med denna tills jag upptäckte att någon hade skrivit på bron

Permalänk
Medlem

Jag har lyst med min frånvaro den senaste tiden här och det mest pga. jobb och annat som tagit upp min tid. Fotat har jag inte heller gjort på ett tag tyvärr. Tråkdigt men snart börjar skolan och då får man (förhoppnings) lite mera tid/ork över.

Var dock en sväng ner till Danmark, Helsingör, i torsdags så då blev det några bilder. Men pga. det låga intresset just nu så är inte många av redigerade men några lyckades jag klämma frän

Lite kritik skulle uppskattas nu när man har legat lågt ett tag och troligen tappat endel under tiden

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dInmIn
Lite kritik skulle uppskattas nu när man har legat lågt ett tag och troligen tappat endel under tiden

Tycker den andra är riktigt bra, mystisk på nåt sätt. Tycker du gjorde helt rätt i att ha den i gråskala.

Permalänk
Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får la hoppa in i tråden )

Bilderna är från K-holm dagarna och CarreraCup bilar ställdes ut i centrala K-holm.

Permalänk
Medlem

fyfan vilka fina bilder ni tar synd att man inte hade en fet kamera för nå tusen så man själv kunde få ihop några fina bilder

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Debut! Har läst den här tråden (och den förra) sedan i våras och det finns massor av inspiration att hämta, tumme upp till alla fotografer! Någon nämnde för någon sida sedan att porträttfoto är skitkul, och jag håller med! Har man väl börjat fota människor är det svårt att gå tillbaka till döda ting Här kommer två bilder från mig:

Visa signatur

D80 | 18-50/2.8 | 30/1.4 | flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplod
http://dg-foto.se/kamera/Subaru/subaru10.jpg

Grymt fin bild måste jag säga!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Någon sa att jag skulle ge fan i svartvitt, så gjorde en i färg också.

Men den gillades inte heller så gjorde en annan version.

.

Min personliga favorit blir nog mittenbilden.

Permalänk
Medlem

Jag tar och ber om originalkortet där RADARADAM

blev sugen på å se vad jag kan åstakomma

pöss

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radaradam
http://pici.se/pictures/UzflFKKdJ.jpgNågon sa att jag skulle ge fan i svartvitt, så gjorde en i färg också.http://pici.se/pictures/WyeVkCJDx.jpgMen den gillades inte heller så gjorde en annan version.http://pici.se/pictures/fFcNzlkqT.jpg.

Min personliga favorit blir nog mittenbilden.

Varför ska herrn ge fan i svartvitt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4 datorer: 9 cpuer (plats för 4 till), 10scsi+1satadisk, 7.75gb ram, bara Linux
http://isitfika.net http://code.kryo.se