FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

Är det någon som vet hur man räknar på inflygningen? Alltså när skall man börja inflygningen?

Får du inte den informationen från tornet?

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}
dator{Dell Optiplex 780 SFF}

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

Är det någon som vet hur man räknar på inflygningen? Alltså när skall man börja inflygningen?

Ja... det sköter ju antingen air traffic control eller tornet.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Skrivet av vanos:

Får du inte den informationen från tornet?

Skrivet av TinMann:

Ja... det sköter ju antingen air traffic control eller tornet.

Hmm, det kanske man får? Menar ni då när man begär vectorer för inflygningen? :=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

Hmm, det kanske man får? Menar ni då när man begär vectorer för inflygningen? :=)

Vid ILS säger de något i stil med: "...descend and maintain NN feets until localizer capture...", jag tror de säger något liknande vid VFR

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}
dator{Dell Optiplex 780 SFF}

Permalänk
Skrivet av vanos:

Vid ILS säger de något i stil med: "...descend and maintain NN feets until localizer capture...", jag tror de säger något liknande vid VFR

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanos:

Vid ILS säger de något i stil med: "...descend and maintain NN feets until localizer capture...", jag tror de säger något liknande vid VFR

Det varierar lite. Säger tornet "descend xx feet" så måste man börja sjunka direkt. De kan också säga "descend when ready" eller bara "cleared xx feet". I så fall får man själv räkna ut när det är lämpligt att börja sjunka. "Cleared" betyder att du har tillstånd att sjunka till en viss nivå men du måste inte. "descend when ready" brukar användas när du måste vara nere på en viss höjd vid en bestämd punkt men du kan börja sjunka när det passar dig bara du är nere i tid. Har du suttit och sovit kanske de säger "descend now" med lätt irriterat tonfall.

Vid VFR får man nästan aldrig vektorering om inte flygledningen tycker att det behövs av säkerhetsskäl. Normalt säger de bara "klar inflyging bana xx" eller "angör vänster/högervarv bana xx". Ibland lägger de till "Anmäl bas/final" för säkerhets skull men det är inget de är skyldiga att göra. Dock måste du som pilot tala om när du ligger på basen (eller final om det blir direktinflygning). Hur du tar dig dit är ditt bekymmer men de förväntar sig nog att du flyger raka vägen mot fältet.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Skrivet av MaxWarp:

Det varierar lite. Säger tornet "descend xx feet" så måste man börja sjunka direkt. De kan också säga "descend when ready" eller bara "cleared xx feet". I så fall får man själv räkna ut när det är lämpligt att börja sjunka. "Cleared" betyder att du har tillstånd att sjunka till en viss nivå men du måste inte. "descend when ready" brukar användas när du måste vara nere på en viss höjd vid en bestämd punkt men du kan börja sjunka när det passar dig bara du är nere i tid. Har du suttit och sovit kanske de säger "descend now" med lätt irriterat tonfall.

Vid VFR får man nästan aldrig vektorering om inte flygledningen tycker att det behövs av säkerhetsskäl. Normalt säger de bara "klar inflyging bana xx" eller "angör vänster/högervarv bana xx". Ibland lägger de till "Anmäl bas/final" för säkerhets skull men det är inget de är skyldiga att göra. Dock måste du som pilot tala om när du ligger på basen (eller final om det blir direktinflygning). Hur du tar dig dit är ditt bekymmer men de förväntar sig nog att du flyger raka vägen mot fältet.

Tack!

Permalänk
Skrivet av mine.craft:

Är det någon som vet hur man räknar på inflygningen? Alltså när skall man börja inflygningen?

Det beror helt på vilket flygplan du flyger.

Exempelvis moderna trafikflygplan har sin FMC som beräknar TOD (Top of Decent) medens när jag gör navigationer i C172 så måste vi själva räkna på den.

Om du flyger liknande mindre flygplan så kan du göra på detta sätt. Du ser hur många fot du vill sjunka från t.ex. 4000' till 2000' som är trafikvarvets höjd där jag flyger. Sen vet jag att Cessnan har sin motrorplané på 500 fot/ min och 105 kts. Då kan man lätt se att det ska ta 4 min att sjunka. För att räkna ut hur långt innan du måste sjunka så behöver du även ha din groundspeed. I detta fall så förutsätter vi att vi har noll vind för att göra det lättare. Då är din TAS 105kt samma som din GS på 105 kt.

För att räkna distanser så gäller det att vi har en liten grundläggande kunskap om vad knop är. Det är Nautiska mil / timme alltså åker vårt flygplan 105 nautiska mil på en timme. Men vi vill veta hur långt det åker på 4 min. Om vi tar 4/60 så får vi hur mycket 4 minuter är i timmar och tar vi (4/60)*105 så vet vi hur många nm vi åker på 4 min. Vilket i detta fall blev 7nm. Alltså ska vi börja sjunka 7 nm innan trafikvarvet.

Jag kan inte bekräfta ifall detta fungerar på stora trafikflygplan men med lite mindre fungerar det jättebra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik94:

Det beror helt på vilket flygplan du flyger.

Exempelvis moderna trafikflygplan har sin FMC som beräknar TOD (Top of Decent) medens när jag gör navigationer i C172 så måste vi själva räkna på den.

Om du flyger liknande mindre flygplan så kan du göra på detta sätt. Du ser hur många fot du vill sjunka från t.ex. 4000' till 2000' som är trafikvarvets höjd där jag flyger. Sen vet jag att Cessnan har sin motrorplané på 500 fot/ min och 105 kts. Då kan man lätt se att det ska ta 4 min att sjunka. För att räkna ut hur långt innan du måste sjunka så behöver du även ha din groundspeed. I detta fall så förutsätter vi att vi har noll vind för att göra det lättare. Då är din TAS 105kt samma som din GS på 105 kt.

För att räkna distanser så gäller det att vi har en liten grundläggande kunskap om vad knop är. Det är Nautiska mil / timme alltså åker vårt flygplan 105 nautiska mil på en timme. Men vi vill veta hur långt det åker på 4 min. Om vi tar 4/60 så får vi hur mycket 4 minuter är i timmar och tar vi (4/60)*105 så vet vi hur många nm vi åker på 4 min. Vilket i detta fall blev 7nm. Alltså ska vi börja sjunka 7 nm innan trafikvarvet.

Jag kan inte bekräfta ifall detta fungerar på stora trafikflygplan men med lite mindre fungerar det jättebra

Bra förklarat!

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}
dator{Dell Optiplex 780 SFF}

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik94:

Jag kan inte bekräfta ifall detta fungerar på stora trafikflygplan men med lite mindre fungerar det jättebra

Principen är ju densamma för alla plan men ju högre man flyger desto mer påverkas man av att den verkliga farten (True Air Speed) minskar i förhållande till den avlästa (Indicated Air Speed) p.g.a. att luftdensiteten blir högre ju längre ner man kommer. Ligger man på max IAS på 20000 fot och beräknar sjunktid utan att kompensera för minskande TAS så kommer man att komma ner alldeles för tidigt med ökad flygtid, ökad bränsleförbrukning och en sur chef som följd. Det sistnämnda är ju dock lyckligtvis inget bekymmer för oss.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Skrivet av MaxWarp:

Principen är ju densamma för alla plan men ju högre man flyger desto mer påverkas man av att den verkliga farten (True Air Speed) minskar i förhållande till den avlästa (Indicated Air Speed) p.g.a. att luftdensiteten blir högre ju längre ner man kommer. Ligger man på max IAS på 20000 fot och beräknar sjunktid utan att kompensera för minskande TAS så kommer man att komma ner alldeles för tidigt med ökad flygtid, ökad bränsleförbrukning och en sur chef som följd. Det sistnämnda är ju dock lyckligtvis inget bekymmer för oss.

Där ser man

Låter ganska logiskt med tanke på att det skiljer ganska mycket mellan din IAS och TAS väl uppe på höjd.

Antar att vi kommer räkna en del på detta i FPM (Flight Planing and Monitoring).

Men exakt, mycket skönt att slippa oroa sig för en sur chef

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik94:

Antar att vi kommer räkna en del på detta i FPM (Flight Planing and Monitoring).

Inte så mycket. Man fick räkna en del på det på navigationen men då var det mest saker som att sjunka från flygnivå till höjd över havet och kompensera för skillnaden mellan QNH och 1013 och sånt. 90% av det du får lära dig under ATPL-teorin har du nog glömt den dag du petar in det sista x'et i PEXO, sen får din IR-lärare påminna dig om det som är viktigt.

Det jag kan idag har jag lärt mig dels genom egna observationer i FSX, dels under I-skolningen och dels som PPL-teorilärare i navigation. Teoretiska kunskaper som inte backas upp med praktik försvinner dock snabbt ur minnet.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Tänkte visa upp ett projekt jag och en vän arbetar på:

http://www.youtube.com/watch?v=J4-HKTwQbw0&feature=g-u-u

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggyoc:

Tänkte visa upp ett projekt jag och en vän arbetar på:

http://www.youtube.com/watch?v=J4-HKTwQbw0&feature=g-u-u

Fränt! Du får gärna berätta mer om tekniken och användningsområdet.

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}
dator{Dell Optiplex 780 SFF}

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanos:

Fränt! Du får gärna berätta mer om tekniken och användningsområdet.

Programmet, som vi kommer att släppa en särskild version för FSX för, passar utmärkt när man vill undvika alla problem som FSXs multiplayer har. Särskilt då man delar plan med "share aircraft" funktionen, som inte fungerar ordentligt med de flesta populära tillägen (PMDG etc) och annan allmän instabilitet.

Det passar också utmärkt till flygning över Vatsim eller IVAO där man kör via klienter, helt plötsligt är det möjligt att köra Pilot och First Officer utan att vara fysiskt på samma ställe.

Sist men minst möjliggör det att köra FSX på en dator som annars inte skulle klara av att starta/köra det på samma inställningar, som en kraftfullare dator man har tillgång till. Detta är fallet för den bärbara datorn i videon, som inte klarar av att starta FSX med sitt Intel GMA 950...

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggyoc:

Programmet, som vi kommer att släppa en särskild version för FSX för, passar utmärkt när man vill undvika alla problem som FSXs multiplayer har. Särskilt då man delar plan med "share aircraft" funktionen, som inte fungerar ordentligt med de flesta populära tillägen (PMDG etc) och annan allmän instabilitet.

Det passar också utmärkt till flygning över Vatsim eller IVAO där man kör via klienter, helt plötsligt är det möjligt att köra Pilot och First Officer utan att vara fysiskt på samma ställe.

Sist men minst möjliggör det att köra FSX på en dator som annars inte skulle klara av att starta/köra det på samma inställningar, som en kraftfullare dator man har tillgång till. Detta är fallet för den bärbara datorn i videon, som inte klarar av att starta FSX med sitt Intel GMA 950...

Låter som en bra util!

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}
dator{Dell Optiplex 780 SFF}

Permalänk
Medlem

Har man en cockpit ska man ha projektorer till den. inte tre små datorskärmar.

http://www.youtube.com/watch?v=MiThNYfiwCA

Här är nog det snyggaste hemma-bygget jag har sett!

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Tjenare allihop!

Jag har 2 problem med FSX / PMDG 737NG som jag skulle behöva hjälp med.

1. Nä jag taxat ett tag så slutar helt plötsligt bromsarna att fungera. De gångerna jag har struntat i detta och lyft ändå så har jag fått brandlarm från "Wheel well". Varför händer detta? Har jag bromsat för mycket eller har det med något helt annat att göra? Detta hände aldrig med PMDG 737 i FS9

2. När jag cruisar runt så har jag haft problem med att min IAS ändras blixtsnabbt, hoppar säkert 30+/-, inte omöjligt att det är mer. Det händer ibland, vissa flygningar bara 1 gång en annan flygning kanske 5 gånger. Det blir som att man träffar en osynlig vägg. Kan även hamna lite ur kurs och andra skumma saker. Vad kan detta bero på? Är det någon bugg eller beror det på extrema skillnader i vindriktning eller något?

Hoppas någon har något vettigt svar

EDIT: Kan ju även tillägga att jag kör FSX med GEX, REX2, FS GLOBAL 2010, FSCommander 9 !

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Tjenare allihop!

Jag har 2 problem med FSX / PMDG 737NG som jag skulle behöva hjälp med.

1. Nä jag taxat ett tag så slutar helt plötsligt bromsarna att fungera. De gångerna jag har struntat i detta och lyft ändå så har jag fått brandlarm från "Wheel well". Varför händer detta? Har jag bromsat för mycket eller har det med något helt annat att göra? Detta hände aldrig med PMDG 737 i FS9

2. När jag cruisar runt så har jag haft problem med att min IAS ändras blixtsnabbt, hoppar säkert 30+/-, inte omöjligt att det är mer. Det händer ibland, vissa flygningar bara 1 gång en annan flygning kanske 5 gånger. Det blir som att man träffar en osynlig vägg. Kan även hamna lite ur kurs och andra skumma saker. Vad kan detta bero på? Är det någon bugg eller beror det på extrema skillnader i vindriktning eller något?

Hoppas någon har något vettigt svar

EDIT: Kan ju även tillägga att jag kör FSX med GEX, REX2, FS GLOBAL 2010, FSCommander 9 !

Jag har bara svar på din första fråga, men när bromsarna slutat fungera så är dom överhettade, dom fixade problemet i sp1 då de hände lite för ofta.
Det kan även fixas genom att gå in i FMC:n, inställningarna för planet och sedan kolla vilken bromstyp planet har. Där man du välja mellan Carbon eller Steel. Jag har ingen vettig förklaring till varför det är så, men jag har kommit fram till att Carbon bromsar blir inte alls lika lätt överhettade som steel.
Samma sak när du landar och har autobrake på 3 eller max, då låser sig steel bromsarna ofta för mig och jag blir fast på landings banan.

Visa signatur

| corsair carbide 300R | | core i5 2500K @ 4.5GHz | noctua nh-u12p se2 | gigabyte z68X-ud3h-b3.
| asus geforce 560ti top. | corsair vengeance 8gb. | XFX 550w core edition. |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weezyy:

Jag har bara svar på din första fråga, men när bromsarna slutat fungera så är dom överhettade, dom fixade problemet i sp1 då de hände lite för ofta.
Det kan även fixas genom att gå in i FMC:n, inställningarna för planet och sedan kolla vilken bromstyp planet har. Där man du välja mellan Carbon eller Steel. Jag har ingen vettig förklaring till varför det är så, men jag har kommit fram till att Carbon bromsar blir inte alls lika lätt överhettade som steel.
Samma sak när du landar och har autobrake på 3 eller max, då låser sig steel bromsarna ofta för mig och jag blir fast på landings banan.

Tack för svar:)

Att det berodde på överhettning hade jag förståt men att man kunde välja Carbon visste jag ej så det har jag gjort nu, får se om det blir någon skillnad

Får se om någon vet något om andra problemet då ?

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Tjenare allihop!

Jag har 2 problem med FSX / PMDG 737NG som jag skulle behöva hjälp med.

1. Nä jag taxat ett tag så slutar helt plötsligt bromsarna att fungera. De gångerna jag har struntat i detta och lyft ändå så har jag fått brandlarm från "Wheel well". Varför händer detta? Har jag bromsat för mycket eller har det med något helt annat att göra? Detta hände aldrig med PMDG 737 i FS9

2. När jag cruisar runt så har jag haft problem med att min IAS ändras blixtsnabbt, hoppar säkert 30+/-, inte omöjligt att det är mer. Det händer ibland, vissa flygningar bara 1 gång en annan flygning kanske 5 gånger. Det blir som att man träffar en osynlig vägg. Kan även hamna lite ur kurs och andra skumma saker. Vad kan detta bero på? Är det någon bugg eller beror det på extrema skillnader i vindriktning eller något?

Hoppas någon har något vettigt svar

EDIT: Kan ju även tillägga att jag kör FSX med GEX, REX2, FS GLOBAL 2010, FSCommander 9 !

Precis som du skrev så beror det på stora skillnader i vindriktning. För att lösa problemet så kan man antingen använda en registrerad version av fsuipc och dess "wind smoothing" eller med hjälp av Active Sky.

Visa signatur

| 2600k @ 3.4Ghz | ASUS P8P67 Pro | ASUS GTX 560 | Fractal Design R3 | OCZ 750W | CORSAIR 8GB DDR3 PC12800

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefkO:

Precis som du skrev så beror det på stora skillnader i vindriktning. För att lösa problemet så kan man antingen använda en registrerad version av fsuipc och dess "wind smoothing" eller med hjälp av Active Sky.

Tackar då vet man det!

FSUIPC måste ju ändå införskaffas nångång

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

nån som har bra tips på addons till fsx?

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixor:

nån som har bra tips på addons till fsx?

Vilka addons kör du med idag? Vad gillar du att göra i FSX?

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Vilka addons kör du med idag? Vad gillar du att göra i FSX?

jag har nyss köpt spelet så jag har bara fsx deluxe + accelertation å har knappt kört flight simulator sen 2004 kom så va ett tag sen jag spelade så har inte hunnit sätta mig in i det riktigt än.
så vore kul å få lite förslag på bra addons

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixor:

jag har nyss köpt spelet så jag har bara fsx deluxe + accelertation å har knappt kört flight simulator sen 2004 kom så va ett tag sen jag spelade så har inte hunnit sätta mig in i det riktigt än.
så vore kul å få lite förslag på bra addons

Personligen så flyger jag bara PMDG 737NGX, den är riktigt najs iallafall:)

Gå in på Aerosoft så kan du få en uppfattning av vad som finns!

Sedan finns ju TrackIR som är ett måste

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Personligen så flyger jag bara PMDG 737NGX, den är riktigt najs iallafall:)

Gå in på Aerosoft så kan du få en uppfattning av vad som finns!

Sedan finns ju TrackIR som är ett måste

Vet du om det finns några roliga Addons som är Gratis? eller är det bara köpvarianter som finns tillgängliga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixor:

jag har nyss köpt spelet så jag har bara fsx deluxe + accelertation å har knappt kört flight simulator sen 2004 kom så va ett tag sen jag spelade så har inte hunnit sätta mig in i det riktigt än.
så vore kul å få lite förslag på bra addons

Som sagt, vad gillar du att göra?

Är stora passagerarkärror din grej så är PMDGs plan de bästa, dyraste och mest CPU-mördande. iFly har en B737 som tydligen ska vara riktigt bra också. Kanske en aning efter PMDG men kanske lite snällare mot datorn också. Köper du iFly 737 genom Flight1 så har du dessutom 30 dagars returrätt.

Gillar du historiska plan så är A2A Simulations kungarna. Speciellt plan ur Wings of power 3- eller Wings of Silver-serien fantastiskt fina.

Är du däremot ute efter hyggligt moderna GA-kärror så är BayTower's RV-7 min absoluta favorit just nu. Liten, smidig och dessutom rätt snabb. En annan utvecklare väl värd att nämna är RealAir. Deras kommande Lancair Legacy lär bli en riktig höjdare.

Ska väl för sakens skull även nämna Carenado även om jag personligen inte tycker om dem. Framför allt vänder jag mig emot att de säljer en del äldre och i mitt tycke rent vidriga modeller för samma pris som vissa nya. Dessutom är produktbeskrivningarna i vissa fall snubblande nära falsk marknadsföring. Däremot är deras nyare produkter rätt okej fast jag tycker de är en smula för mörka och dystra inuti. Finns även att köpas från Flight1 som tur är.

Varningens finger lyftes för Wilco Publishing (förutom FeelThere-produkterna), Abacus och AFS-Design.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Personligen så flyger jag bara PMDG 737NGX, den är riktigt najs iallafall:)

Gå in på Aerosoft så kan du få en uppfattning av vad som finns!

Sedan finns ju TrackIR som är ett måste

så de är värkligen värt $69.99? lät väldigt mycket iaf just nu då ekonomin inte är den bästa

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixor:

så de är värkligen värt $69.99? lät väldigt mycket iaf just nu då ekonomin inte är den bästa

Helt klart, men det är ett avancerat plan, var beredd på att få läsa och kolla tutorials om du vill få den bästa upplevelsen

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W