2st non-sli x300 för 4 skärmar fungerar ej

Permalänk
Medlem

2st non-sli x300 för 4 skärmar fungerar ej

Jag har ett Asus P5N-e SLI moderkort. På den har jag 2st Asus GeForce Extreme N7100GS512/TD 128MB

Det går bra att köra 2 skärmar i singelkort läge men inte att köra 4 skärmar.

För när man ställer in denna switch på "dual card" läge så blir alla skärmarna blanka när man startar datorn, oavsett kort...

Varför fungerar det inte?

Permalänk

SLI tillåter bara en skärm för tillfället. däremot borde det funka med fyra skärmar när du köra korten i single. hmm... det är en dvi och en vga på varje kort va? är det bara den ena porttypen som funkar eller?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Jag får ingen bild på någon av portarna.
Jag kör **INTE** i SLI och kan inte köra i det. Man måste ställa in "dual video" cards för att kort plats nr2 skall fungera överhuvudtaget enligt manualen.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rzr1911
Jag får ingen bild på någon av portarna.
Jag kör **INTE** i SLI och kan inte köra i det. Man måste ställa in "dual video" cards för att kort plats nr2 skall fungera överhuvudtaget enligt manualen.

Har du testat båda korten utan att aktivera "dual video" ?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Har du testat båda korten utan att aktivera "dual video" ?

ja det har jag, då fungerar inte det ena kortet. Som om det inte satt i. I manualen står det att PCI-E port nr 2 är avstängd i detta läge.

Permalänk
Medlem

vilket jävla problem? Jag har samma och vet inte vad jag ska göra, ASUS supporten sägera att det beror på dålig PSU men jag har en 450W Corsair, dessutom drar korten bara 7W per st under load

Permalänk
Medlem

Funkar det om man kör en skärm för varje kort?
(så har man nått att utgå från)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag provade att köra en skärm endast i det ena kortet o det fungerar ej, jag provade att stoppa in 4 skärmar i varje kontakt och det fungerade ej, och inte 2 skärmar heller.
Det enda som fungerar är när kortet är i single-card läge

Permalänk
Hedersmedlem

Testat att flasha till senaste BIOS?

Jag läste i manualen till ditt moderkort och håller med om att du ska ha SLI-bryggan aktiverad för att det ska fungera (vilket det inte alls gör nu).

SLI-bryggan tvingar inte fram SLI-läge. Endera kör man två SLI-kort (vilket du inte har) eller ett vanligt grafikkort tillsammans med ett annat grafikkort, RAID-kort, nätverkskort etc. i den andra porten.

Så på pappret ska det ju fungera...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Nu har jag flashat bios. har man den i dual video cards läge fungerar ingen av korten, inte ens om man bara har ett kort inne... skumt som fan

Permalänk
Medlem

ngn som vet?

Permalänk
Medlem

asus supporten är omöjlig o komma fram till också!