Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Permalänk
Medlem
Citat:

I don't know what the number is right now. Here's one damn thing I would change, I would make this game have 70 levels and keep dinging all the way, all the time. I do think that some of the problem is the fact that people think 40 < 60 when it comes to levels and that the grinding seems worse because you have only 40 levels to go to max out. I'm not saying you guys feel that way but I do think, at some level, it is having an effect on some people. I've played a ton of MMOs and, at least according to the spreadsheet the time to solo most toons is faster here (on paper, I know) than EQ, DAoC, WoW when they launched. Again, I'm not, not saying working as intended (I hate that phrase) but when we set out the number originally it was still less than those games and I cut that number down even more about 6 months ago.

Mark

Så jäkla sant, börjar bli förbannad på alla som kommer från WoW och tycker att levelingen är väldigt seg när den är snabbare än WoW tills exp-patchen kom.

Källa: http://forums.f13.net/index.php?topic=14972.0 står massor i den här tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roronoa
Nice! Vad tycker du om Warrior Priest nu när du dingat max-level?

sådär. Ska ändå sluta spela nu för tillfället. När jag kom upp i rank 40 tänkte jag att jag skulle testa lite keep sieges på allvar, men så blev det inte! När jag keep siegar så har jag runt 5 fps (villket är väldigt lågt tycker jag med tanke på villken dator jag har, kolla sig) så det är i stort sätt ospelbart så jag får helt enkelt vänta tills dom fixar det

Edit: har 4 gig minne nu istället för 2

Permalänk
Medlem

Jag både älskar och hatar spelet..

Allt är bra för utom en enda sak och det är CC, mängden och kraften på CC i spelet är på gränsen till ett skämt.

Var t.ex inne i ett scenario igår med min lvl 28 shaman, fick av ca 10k heal totalt på hela 15 min rundan. Resten av tiden var jag stunned, disabled, silenced eller såklart knockedback in i lavan. Sen får man inte glömma interupt buggen som gör att man inte får av skills eller moraleskills. Lavan är bra skum med i Tor Anroc, varför rootar den dig ibland men inte jämt?

Neh innan de fixar CC orkar jag inte spela mer för som det är nu har jag mindre kontroll över min char än vad jag har kontroll.

Minns nån mer att de sa att de aldrig skulle tillåta att CC styrde hur man spelade precis som det var i DAoC?, jag minns iaf det men ack så fel, CC är klart mäktigare i WAR än det någonsin var i DAoC.

Samma med diminishing return som verkar funka ibland och ibland inte alls, t.ex så verkar roots för bright wizards speciellt kunna sitta i över minuten ibland trots att jag tar skada 3-5 ggr min hp stapel så bryts den inte.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ventrue
Jag både älskar och hatar spelet..

Allt är bra för utom en enda sak och det är CC, mängden och kraften på CC i spelet är på gränsen till ett skämt.

Var t.ex inne i ett scenario igår med min lvl 28 shaman, fick av ca 10k heal totalt på hela 15 min rundan. Resten av tiden var jag stunned, disabled, silenced eller såklart knockedback in i lavan. Sen får man inte glömma interupt buggen som gör att man inte får av skills eller moraleskills. Lavan är bra skum med i Tor Anroc, varför rootar den dig ibland men inte jämt?

Neh innan de fixar CC orkar jag inte spela mer för som det är nu har jag mindre kontroll över min char än vad jag har kontroll.

Minns nån mer att de sa att de aldrig skulle tillåta att CC styrde hur man spelade precis som det var i DAoC?, jag minns iaf det men ack så fel, CC är klart mäktigare i WAR än det någonsin var i DAoC.

Samma med diminishing return som verkar funka ibland och ibland inte alls, t.ex så verkar roots för bright wizards speciellt kunna sitta i över minuten ibland trots att jag tar skada 3-5 ggr min hp stapel så bryts den inte.

Överdriver du inte lite nu? Jag har spelat Tor Anroc säkert 50ggr nu, och visst man blir knockad i lavan lite då och då, men det är ju samtidigt väldigt roligt att knocka ner andra där också...

Jag spelar en Bright Wizard (r29) och jag blir nästan aldrig rooted/stunned/silenced, och då står jag ändå på ungefär samma avstånd som du borde göra som Shaman, du borde till och med stå ännu längre bort från fighten med 150f range på heals.

Men visst, folk koncentrerar sig mer på att döda healers, det är precis vad jag alltid gör till exempel... Men då får du få folk i din grupp att skydda dig bättre.

Fiery Cage som BW-rooten heter kan vara buggad, jag har hört andra säga det också. Men å andra sidan så skall den inte automatiskt släppa bara för att du tar skada, det är 50% chans att den håller, så det är inte osannolikt att du blir träffad 3-5 gånger innan den släpper. Sen är jag inte hundra, men DOT-skada tror jag inte räknas.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Överdriver du inte lite nu? Jag har spelat Tor Anroc säkert 50ggr nu, och visst man blir knockad i lavan lite då och då, men det är ju samtidigt väldigt roligt att knocka ner andra där också...

Jag spelar en Bright Wizard (r29) och jag blir nästan aldrig rooted/stunned/silenced, och då står jag ändå på ungefär samma avstånd som du borde göra som Shaman, du borde till och med stå ännu längre bort från fighten med 150f range på heals.

Men visst, folk koncentrerar sig mer på att döda healers, det är precis vad jag alltid gör till exempel... Men då får du få folk i din grupp att skydda dig bättre.

Fiery Cage som BW-rooten heter kan vara buggad, jag har hört andra säga det också. Men å andra sidan så skall den inte automatiskt släppa bara för att du tar skada, det är 50% chans att den håller, så det är inte osannolikt att du blir träffad 3-5 gånger innan den släpper. Sen är jag inte hundra, men DOT-skada tror jag inte räknas.

/hulle.

Jo det är en del ilska och cc problemen försvinner lite i och med att man slipper spela Tor Anroc i 30+

Men BW rooten är buggad för jag har även en 30 sorcerer och deras rot håller max i några sekunder om det target jag rootat tar skada. Medans med en BW root på mig kan jag ta min hp 3-5 ggr i skada utan att den släppt. Verkar vara en liknande bugg med är det White Lion eller Shadow Warrior som har den där "barbed wire" rooten?

Men tror att den enklaste fixen är att ändra roots till att funka lika för alla, ändra knockback till att vara 5-10 meter istället för 30+ och att ändra lavan till att aldrig roota, och att den gör lite mindre skada så att en knockback inte är en oneshot av vem som helst.

Sen att du fokuserar på healers ser jag inte som ett problem, men att jag inte ens kan göra något pga all cc är ett problem. Att du gör massa skada och ja dör snabbt gör inget men jag vill ha chansen att iaf göra något åt det eller tillbaka på dig.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem
Citat:

Men BW rooten är buggad för jag har även en 30 sorcerer och deras rot håller max i några sekunder om det target jag rootat tar skada. Medans med en BW root på mig kan jag ta min hp 3-5 ggr i skada utan att den släppt. Verkar vara en liknande bugg med är det White Lion eller Shadow Warrior som har den där "barbed wire" rooten?

WL-roten är max 5 sekunder, och brukar breaka inom 5-6 slag. Aldrig sett den bugga... (Förutom delayen då, kan ibland vara över 5 sekunder i skillnad från cast tills att rooten dyker upp)

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Tor Anroc är ren frustration och sänker min spelglädje. Därför kör jag den väldigt sällan. Och har inte många levels kvar tills jag kan gå till T4. Lavan är som sagt riktigt skum. Ibland rootar den, ibland kan man gå sakta, ibland kan man gå normalt. Ser hellre att man dör på en gång istället för att hålla på och slita ut tangentbordet.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag hoppas ni skickar feedback angående Tor Anroc.
Själv tycker jag knockback är alldeles för effektiv, det känns som man är en golfboll...
Npc mobs knockback är inte ens i närheten så effektiv men deras knockback känns mycket bättre än spelar karaktärer.

Och angånende om root i lavan så händer det rätt ofta att man blir först rootad och sen knockbackad i lavan, då sitter rooten kvar. (Väldigt irriterande bug)

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jag hoppas ni skickar feedback angående Tor Anroc.
Själv tycker jag knockback är alldeles för effektiv, det känns som man är en golfboll...
Npc mobs knockback är inte ens i närheten så effektiv men deras knockback känns mycket bättre än spelar karaktärer.

Och angånende om root i lavan så händer det rätt ofta att man blir först rootad och sen knockbackad i lavan, då sitter rooten kvar. (Väldigt irriterande bug)

Tror inte det är en bugg utan en feature...är ju så överallt dvs blir du rooted och sedan knockbacked, kommer du vara rooted på det nya stället tiden ut.

Tycker du knockback är jobbig nu så vänta bara tills du kommer till t4 när du råkar ut för ranged pulls istället....du blir ensam pulled till destro zergen och hinner inte mer än blinka innan de som hungriga hyenor kastar sig över dig och du sitter o stirrar på respawn medd. på skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bratman
Tror inte det är en bugg utan en feature...är ju så överallt dvs blir du rooted och sedan knockbacked, kommer du vara rooted på det nya stället tiden ut.

Tycker du knockback är jobbig nu så vänta bara tills du kommer till t4 när du råkar ut för ranged pulls istället....du blir ensam pulled till destro zergen och hinner inte mer än blinka innan de som hungriga hyenor kastar sig över dig och du sitter o stirrar på respawn medd. på skärmen.

Att vara rooted i lavan är en bug för det är rooten som följer med dig ner i lavan, själva lavan ger ingen root utan bara en jobbig dot.

Är i T4 med min Warrior Priest.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Hmm.. jag blir ju så gott som alltid rooted i lavan? Kan allt som oftast inte röra på mig, och då har jag ingen root på mig från fienden. Dryg bugg vad det nu är..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lavan snarar, den rootar inte.

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Suck... För mig gör den båda, men det är ju uppenbarligen en bugg (som infaller sig 9 ggr av 10, om inte mer). Och tror ni mig inte får ni väl komma hem och spela på min dator.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja lägga till sidan " www.ageofreckoning.se " bland länkarna till WAR sidor... väldigt aktivt WAR-forum .. över 600 medlemmar och över 8000 inlägg...

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Finns att ladda ner från deras hemsida
http://www.war-europe.com/#/clientdl/?lang=en

Jag håller på att ladda ner nu, men det står att det är open beta. Går det att spela om man patchar då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har en BW och den rooten är sämst, släpper direkt. Borde göra så att den har typ bara 25% chans att breaka på dmg, istället för 50%.

Extreat: Ja det är bara patcha upp den.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

folk kanske missuppfattar meningen med root.. det är för att man ska kunna fly.. inte för att man ska kunna stå o skjuta på sin fiende.. det som är dåligt dock är att om du rootar en fiende så kan alla andra i ditt lag stå o slå på honom utan att root släpper.. men när du själv attackerar honom så är det 50% chans att den släpper... äckligt irriterande när folk utnyttjar detta på en försvarslös person.. genom att inte röra den man rootat och låta ens kamrater slå ihjäl han istället..

Hur som helst en fråga.. går det inte att köpa tid med t.ex Visa direkt från WAR-europe? (som man kan göra på wow-europe).. jag har fan ingen lust att gå o köpa ett gamecard... jag vill sitta vid min dator och betala med mitt visa-kort!

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
folk kanske missuppfattar meningen med root.. det är för att man ska kunna fly.. inte för att man ska kunna stå o skjuta på sin fiende.. det som är dåligt dock är att om du rootar en fiende så kan alla andra i ditt lag stå o slå på honom utan att root släpper.. men när du själv attackerar honom så är det 50% chans att den släpper... äckligt irriterande när folk utnyttjar detta på en försvarslös person.. genom att inte röra den man rootat och låta ens kamrater slå ihjäl han istället..

Hur som helst en fråga.. går det inte att köpa tid med t.ex Visa direkt från WAR-europe? (som man kan göra på wow-europe).. jag har fan ingen lust att gå o köpa ett gamecard... jag vill sitta vid min dator och betala med mitt visa-kort!

Som BW har man 3 dots som tickar på hela tiden på fienden, så funkar inte så bra att fly med rooten, då den släpper direkt.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Jag har en BW och den rooten är sämst, släpper direkt. Borde göra så att den har typ bara 25% chans att breaka på dmg, istället för 50%.

Extreat: Ja det är bara patcha upp den.

Citat:

Men tror att den enklaste fixen är att ändra roots till att funka lika för alla

ALLA roots har samma mechanics och ALLA roots buggar till och från, självklart känns det alltid som "omg deras roots sitter alltid medans mina släpper på ett slag" men det är bara för att du inte tänker på när deras släpper direkt för du är upptagen med att fly.
och de släpper med 50% chans på skada, så dots kan releasa en root.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, Kazen

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha något säger mig att du inte har spelat daoc. Mezz (du kan inte röra dig, inte använda några spells/abilities alls, bryter direkt vid damage) och root som båda varar över en minut, 11 sekunder lång stun.

Alla dessa är area-effect och vissa av dessa är instantcast.

Där kan vi prata om CC
Att säga att "CC är klart mäktigare i WAR än det någonsin var i DAoC" är helt enkelt Fel.

Tycker inte det är något problem i War alls. Lite knockdowns och silence men de varar bara i några sekunder. Knockback är lite OP i just Tor Anroc, generellt tycker jag dock inte alls att det är något problem. Bra funktion, bra balancerad.

Permalänk
Medlem

Sen har i alla fall Black Orc sin juggernaut som jag använder så fort jag blir rootad. Bör finnas nån mer klass med liknande spell.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Sen har i alla fall Black Orc sin juggernaut som jag använder så fort jag blir rootad. Bör finnas nån mer klass med liknande spell.

Som Bright Wizard kör man Cauterize för att bryta en root.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Citat:

Alla tanks har juggernaut.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Haha, oj, här trodde man att man skulle vara värdelös som rank 29 i Tier 4, tänkte att nu håller jag mig kvar i Talabecland lite och lvlar... Men man går ändå in och nosar i Reikland.

Sen kommer man högt upp i scenariolistorna, dödar en del rank 40-nissar, grindar mobs som är lvl 33+ för 1500xp styck (rested) osv...

Good times.

/hulle.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Haha, oj, här trodde man att man skulle vara värdelös som rank 29 i Tier 4, tänkte att nu håller jag mig kvar i Talabecland lite och lvlar... Men man går ändå in och nosar i Reikland.

Sen kommer man högt upp i scenariolistorna, dödar en del rank 40-nissar, grindar mobs som är lvl 33+ för 1500xp styck (rested) osv...

Good times.

/hulle.

PvE i WAR är lite som ett skämt. Som lvl 24 så tar jag 5 lvl 29 mobs samtidigt, utan att riktigt vara i någon fara, och då har jag inte så himla bra gear. Bara att kötta, kötta och kötta.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Det beror lite på vilket klass man spelar. Som engineer måste man i princip fly om man får 2 "challenging" monster på sig.

Att gnälla på att du har dålig root som BW ska du nog inte göra, jag tror att det är det är CC för BW som kommer nerfas eftersom att BW är en av de starkaste klasserna. Det här spelet kommer inte bli balanserat för 1v1-strider. Det är större RvR som gäller.

Efter lite balanseringar, buggfixar och optimeringar i motorn tror jag det kommer bli ett väldigt bra spel.

Är det föresten Ratatosk här som spelar på Sorceress på KEP? Har dött några gånger av dig men plockat dig någon gång också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Witch Elf har något liknande ... man bryter alla typer av root man har på sig.. samt att man är immun mot rooting it typ 10sek efteråt... minns inte hur lång Cooldown det va.. men några minuter..
levlarna innan WE fick den spellen så va dom helt kassa.. blev dödade varje gång man blev rooted.. värdelöst och man blev frustrerad och arg varje gång.. varje gång man va rootad så kom alla hans kompisar o slog på en och man hade inte en chans att göra något.. och detta hände 10ggr per scenario.. man va en free kill helt enkelt..

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Witch Elf har något liknande ... man bryter alla typer av root man har på sig.. samt att man är immun mot rooting it typ 10sek efteråt... minns inte hur lång Cooldown det va.. men några minuter..
levlarna innan WE fick den spellen så va dom helt kassa.. blev dödade varje gång man blev rooted.. värdelöst och man blev frustrerad och arg varje gång.. varje gång man va rootad så kom alla hans kompisar o slog på en och man hade inte en chans att göra något.. och detta hände 10ggr per scenario.. man va en free kill helt enkelt..

..du låter som rouge spelaren i world of rougecraft. "Unless i have all my cooldowns up, I'm a free kill.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bratman
..du låter som rouge spelaren i world of rougecraft. "Unless i have all my cooldowns up, I'm a free kill.."

det stämmer ju delvis på rogue.. en rogue lever på sina cooldowns.. har man slösat allt och kommer upp i en fight så kan de i stortsätt bara använda auto-swing och några energi-attacker.
Men menade ju inte riktigt så.. jag klagade inte på cooldowned på denna untrap-ability.. bara bra, annars hade de blivit overpowered.. säger bara att det var svårt innan man hade den abilityn

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv