Permalänk
Medlem

Wow Vs War

Hejsan...

Skulle någon kunna rada upp dom största skillnaderna med dessa spel och varför många tror att dom kommer gå över till Warhammer online.

Tyckte jag läste att det war skulle varit mer inriktat på pvp men varför utmana ett koncept som redan går bra? dom måste ju ha ett ess i handen..

tack

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA

Permalänk
Medlem

Hej hej,

Jag har varit sugen på WAR ett bra tag innan releasen men sen när det kom så kom suget av sig lite. Jag har lirat WoW av och till sedan open beta och spelar det en del fortfarande.

Iaf, det som verkar lite trist med WAR är att visst, PvP-delen är väldigt utvecklad och där finns (av vad jag sett och läst) massor att göra - RvR-scanarior och annat kul. Kanon! Låter hur kul som helst!! Men, vad gör jag när jag tröttnat på PvP? Vad jag läst och sett så verkar det inte finnas så där supermycket att göra? Jag kan ha fel här, kanske har jag missförstått? Craftingen t.ex. verkar lite sådär... (inte för att den är direkt bra i WoW dock).

I WoW kan man ju göra en del annat, PvP, Solospel, Raider, känns som en skönare blandning på något sätt. Eller?

Sen har jag inte riktigt fattat vad man gör end-game i WAR? Verkar vara fullt ös från level1 och sen är det bara samma sak och vid maxlevel är det fortfarande samma? Eller händer det något speciellt senare i spelet?

Som gammal Warhammer Fantasy-nörd så får jag inte heller "Warhammer"-feeling när jag ser på spelet. Vad hände med allt snyggt som man kollat på i de olika kompendierna för raserna? Känner inte igen mig i Mythics version. Är det fler som tycker så eller är det bara jag som inte gett det en chans?

Kommer nog iaf vänta med WAR tills de får ordning på balansen mellan klasser också, tar ju alltid ett tag. Och då har ju WotLK kommit så... Men men, mina 2 cent om ett spel jag aldrig spelat haha. (om man inte räknar closed beta då).

edit: stavfel och glömda ord

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Mer inriktat på PvP... där försvann spelet från min intresselista. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd

jag har massa vänner som har suttit med wow från bröja, som har varit riktigt skeptiska mot nya mmorg spel, men nästan alla har börjar med war och älskar det, satt och prövade spelet lite i lördags. så idag åkte jag och köpte det,) det finns raids och sånt i warhammer finns massa andra saker också att göra.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som är trött på MMORPG spel där allt går ut på att få bättre gear om och om och om igen? Och pvp? vad är det för påfund...

Jag vill ha ett ROLL SPEL där allt handlar om riktig fantasy känsla, wow är ju fan helt sönderspacat. Jag hoppas på Darkfall online, där har vi dör första riktiga MMORPG spelet.

Har tänkt ge WOTLK en chans att visa sig vara anorlunda från TBC men har starka tvivel.

Slutsattsen för wow är att det är gjort för 12 åringar, det finns inga svårigheter och inga hinder. Alla kommer till max level och alla har epics. Det är imo lame och barnsligt, finns ingen "status" eller makt i det.

Aja det är vad jag tycker, peace

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Avstängd

War verkar intressant, men kommer stanna kvar i WoW.

Hinner inte alltid lira speciellt mycket, det är där wow slår det mesta, men kan sitta ner i 30min och lira, utan att behöva anstränga sig nånämnvärt, perfekt "pick up and play" spel.

Permalänk
Medlem

Sitta ner i 30 min och lira wow ? , då hinner man typ göra 1 daily hehe.

har kört war lite grann sen det kom är väll lite halv nöjd med det, det är inget nytt wow men det är rätt kul kommer nog spela upp iallfall en gubbe till max level.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Slutsattsen för wow är att det är gjort för 12 åringar, det finns inga svårigheter och inga hinder. Alla kommer till max level och alla har epics. Det är imo lame och barnsligt, finns ingen "status" eller makt i det.

Fast alla kommer inte långt i PvE och alla kommer sannerligen inte högst upp på Arena-rankingen. Och det är väl trevligt att det finns något både för 12-åringar och de som är lite äldre?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok men jag såg precis på youtube om war och det verkar rätt coolt att man kan slåss om varandras städer helatiden

kolla själva http://www.youtube.com/watch?v=eLM5JbgXnFY

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Fast alla kommer inte långt i PvE och alla kommer sannerligen inte högst upp på Arena-rankingen. Och det är väl trevligt att det finns något både för 12-åringar och de som är lite äldre?

PvE handlar enbart om att fatta taktiken sen göra den och ha tid att raida flera gånger i veckan sen har du all gear du vill ha.

Du kan få all arena gear även om du är sämst för du får alltid lite poäng. Men här krävs skills för att vara bäst.

Jag skulle vilja att det fanns lite mystik i wow, saker ingen hittat tidigare och ställen ingen sett. Quester som är så svåra att klura ut att väldigt få lyckas osv.

Varje boss i instancerna ska tex ha 4000~ gröna items den kan släppa, 1000~ blå och 500~ epics så det inte är så jävla lätt att gå en instance efter vad man vill ha för gear. Det ska vara lite överaskning.

En instance ska anpassa sig till gruppen som går in i den osv.

Aja man kan önska sig hur mycket som helst men wow har fortfarande över 10mille spelare så dom har ju onekligen lyckats.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Testpilot

Nu spelar jag inte MMORPG då jag inte har lust att lägga så mycket tid på ett enskillt spel men jag undrar lite över förkortningen WAR, är den vedertagen för Warhammer Online eller nått trådskaparen hittat på? tycker just WAR verkar vara en väldigt dålig förkortning då det ju är ett vanligt ord liksom.

Bara nyfiken så man ver vilket spel det handlar om när en förkortning nämns

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Nu spelar jag inte MMORPG då jag inte har lust att lägga så mycket tid på ett enskillt spel men jag undrar lite över förkortningen WAR, är den vedertagen för Warhammer Online eller nått trådskaparen hittat på? tycker just WAR verkar vara en väldigt dålig förkortning då det ju är ett vanligt ord liksom.

Bara nyfiken så man ver vilket spel det handlar om när en förkortning nämns

Om jag inte har helt fel så är det Warhammer: Age of Reconing. WAR.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

japp det skall heta WAR faktiskt... blev väldigt förvånad själv när jag såg det

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Om jag inte har helt fel så är det Warhammer: Age of Reconing. WAR.

Man tackar, då är jag med i leken

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexx
Sitta ner i 30 min och lira wow ? , då hinner man typ göra 1 daily hehe.

har kört war lite grann sen det kom är väll lite halv nöjd med det, det är inget nytt wow men det är rätt kul kommer nog spela upp iallfall en gubbe till max level.

Precis, man hinner göra en daily, eller ett annat random quest, crafta lite, fixa lite pengar genom AH.

Inget annat mmorpg jag spelat har haft detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kan få all arena gear även om du är sämst för du får alltid lite poäng. Men här krävs skills för att vara bäst.

Nu är jag lite OT här men man kan faktiskt inte få allt från Arenan utan att ha bra "personal rating". Så det är inte så superenkelt. Eller, det är riktigt jävla cp-svårt kan man också säga.

Men visst, det mesta går ju om man bara offrar tillräckligt med tid. Men jag antar att detta är ett problem som inte ens WAR lyckas med. För det är ju som det är med livet. Alla kan köpa en Ferrari om man bara jobbar tillräckligt med timmar. Sen att vissa hinner dö innan de har råd... Ja, n00bs!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det börjar bli väldigt mycket offtopic nu e det någon av er som har spelat war? jag vill inte smutskasta wow utan jag vill bara veta vad war har att erbjuda så man inte lägger 500 kr i onödan...

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA

Permalänk
Medlem

ja är det någon som spelar war och kan ge oss lite info? kanon eller kalkon

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem

Kolla i WAR-tråden! Verkar vara mest kanon, men även några kalkon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag får be om ursäkt för oftopic o at jag glömde personal rating :/. Tycker fortfarande att det är tråkigt hur exploaterat wow blivigt o hur blizzard hela tiden ska underlätta för alla. Men men

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Warhammer fördelar.

Nytt.
RVR.
PQ's (Specialla quests).
Open party systemet.
LvL och Rank systemet.

Nackdelar.
Skev population, Destruction dominerar.
Destruction lider av köer till scenarion, 1 match på 4h inte ovanligt.
Spelet är fullt av buggar, CTD's och är ganska segt.
RVR är obefintligt då Destro dominerar världen och Order inte orkar utmana dom.
Endgame PvE är okänd om ens existerande.
Levelingen är inte balancerad så bra, krävs PvE och RvR för att det skall flyta på bra vilket inte sker pga. köer till scenarios.

World Of warcraft fördelar.

Blizzard.
Etablerat och stabilt.
Ny expansion.
Bra endgame.
Arena & BG's med oftast snabba köer.

Nackdelar.
Ingen vettig RVR, pvp existerar bara i Arena/BG's.

Personligen spelar jag mera Warhammer än Wow just nu men när WOTLK kommer så är det tillbaka till WoW med lite Warhammer på sidan om det fortfarande är intressant.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

ok ok men nackdelarna låter ju bara som några barn sjukdomar som efter ett par patchar så e det fixat... wow va ju också ett barn en gång i tiden.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppe_85
ok ok men nackdelarna låter ju bara som några barn sjukdomar som efter ett par patchar så e det fixat... wow va ju också ett barn en gång i tiden.

Befolknings balansen mellan 2 factions är lite mer än barnsjukdomar. I ett spel som WAR där RVR och PvP är i fokus är det förödande...

Hur Mythic inte kunde förutspå att en stor majoritet skulle spela Destruction i ett mörkt å grynigt PvP spel är ett mysterium..

Nej tack, det blir WotLK för min del.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Ska man spela MMORPGs så finns det bara 3 aktuella, EVE Online, Anarchy Online samt Good Ol Everquest...

Spel som WoW, WAR, etc. är bara patetiska, fula, buggiga och allmänt kassa ursäkter till spel...

Denna typ av MMORPG erbjuder egentligen aldrig något som är värt att betala för, det är dötrist, att dessutom pröjsa per månad är bara skam...
Jag må vara en Games Workshop-hobbyist sedan 16 år tillbaka, men jag gillar ändå inte WAR, det hade potential, men blev i princip en omklädd WoW-kopia...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

TheSweede, sluta trolla nu! Den här tråden handlar om WAR vs WoW inte om några andra mmorpg's.

Nu vill jag höra från fler som spelar båda men bestämt sig för att fortsätta med antingen det ena eller det andra! Eller varför inte båda!

Tack Coca för din summering!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

EVE online är väl det där man kör runt med sitt rymdskepp 14 timmar för att hitta nåt att döda och då handlar det mer om vem som slår första slagen än vem som är bättre på spelet om jag minns rätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Befolknings balansen mellan 2 factions är lite mer än barnsjukdomar. I ett spel som WAR där RVR och PvP är i fokus är det förödande...

Hur Mythic inte kunde förutspå att en stor majoritet skulle spela Destruction i ett mörkt å grynigt PvP spel är ett mysterium..

Nej tack, det blir WotLK för min del.

så du menar att det ena "laget" är undermannat jämfört med det andra?

KLANTIGT

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA

Permalänk
Medlem

Jag är ingen PvP-människa och avskydde WoW för deras system och misslyckandet med att införa det.. I War däremot så fastnade jag faktiskt för PvP:t och det har aldrig hänt förrut.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Ska man spela MMORPGs så finns det bara 3 aktuella, EVE Online, Anarchy Online samt Good Ol Everquest...

EvE-Online är precis såhär bra: http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...

Absolut inget bra spel. WoW är självklart mycket bättre... så är även WAR.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

WAR är underbart!

Fördelar:

Public Quests - Slår instances med hästlängder, roliga, det finns massor av dem, får ihop communityn, ersätter grinding som effektivaste form av levling.

Mycket att levla - Career Ranks, Renown Ranks, Guild Ranks och City Ranks ger en massor att göra utan att begränsa spelet till att gälla endast de som har alla på topp.

RvR - 12 scenarios (battlegrounds), massor med Open World RvR och annat är otroligt roligt. Hitta bara rätt server eller spela Order så är populationsobalansen inget problem.

Klasserna - Precis varje klass är rolig att spela och även balansen är bra. Just nu är det bara två klasser som känns overpowered (Bright Wizard och Sorcerer)

Lore - Varje chapter man kommer till har en intressant bakgrundshistoria, och jag kommer ofta på mig själv med att läsa quests som jag bara tog för snabb xp.

Vackra miljöer - Spelet må inte vara så otroligt vackert ur en teknisk synvinkel, men miljöerna är desto snyggare.

Inga raids - Väl vid 40 måste man inte sitta varje kväll från kl 19-00 för att komma någonvart, utan man kan spela efter sina egna tider, vare sig det är mitt på dagen eller på natten. Visst är det fortfarande bäst att spela under peak hours, men det är inget krav.

City Siege - Ordentliga slag om städer med tusentals spelare, där man även får de bästa grejerna och får ta andra sidans ledare till fånga!

Inget grindande - Man behöver aldrig spendera timmar på att kötta mobs för att få någon reward. Istället kör man t.ex. PQ's, scenarios eller om det gäller crafting så behöver man aldrig göra 100st metallbitar för att göra något nyttigt.

Roligt från början - Det känns inte som om spelet börjar vid maxlevel, utan det är roligt att spela direkt från första rank.

Nackdelarna:

Barnsjukdomar - Det finns några irriterande barnsjukdomar, såsom att animationer "fastnar", spelet inte gillar att tabbar ut och att loot från PQ's ibland försvinner.

Köer - vissa servrar har köer på upp över 600 spelare, dock klonas servrar för att fixa detta precis nu när jag skriver det här inlägget.

Få professions - Just nu finns det bara 4 st gathering professions och 2 st crafting professions, vilket gör det lite begränsat. Dock är de som finns rätt underhållande jämfört med t.ex. WoW's receptbaserade crafting.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum