Speldator ca 8000-8500 vad tycks?

Permalänk
Medlem

Speldator ca 8000-8500 vad tycks?

Tja

jag ska bygga en dator som projektarbete i skolan och det är mitt första bygge. och jag tänkte fråga om lite tips, och höra om jag har valt bra komponenter osv

jag har tänkt att använda den till spela höstens spel och en del gamla spel. samt kolla på film och TV-serier. jag har inte tänkt överklocka den direkt kanske längre fram.

http://www.prisjakt.nu/optimize.php?p=218774,319353,206254,12...

utöver det där så ska jag nog ta en brännare från den datorn jag har nu och en 250gb HDD

så är den det ett bra ihop plock? eller är det bättre att vänta på i7 istället

Permalänk

Skriver för att hitta tillbaka, ska nämligen köpa en dator för exakt det priset. Ser vad det blir av tråden, om folk tycker den är bra oså. Isåfall köper jag någ detta paket:)

kommer det klara av Warhammer utan några som helst problem?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InTompaWeTrust
kommer det klara av Warhammer utan några som helst problem?

För warhammer är en quad bättre

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk

En quad? Vad är det då? Jag har inte en aning om datorbyggen eller så, skulle du kunna plocka ihop en eller länka en? Tack på förhand

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InTompaWeTrust
En quad? Vad är det då? Jag har inte en aning om datorbyggen eller så, skulle du kunna plocka ihop en eller länka en? Tack på förhand

Ber om ursäkt, såg just att det var en quad i paketet (läste fel)

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett bra system. Dock skulle jag rekommendera att ta en E8500 processor istället då få spel stödjer fyra kärnor i dagsläget. Du får en dator som är snabbare i de flesta spel och som dessutom drar mindre ström.

Jag har inga som helst problem att köra Warhammer med snäppet sämre system än vad som är hopsatt här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snurte
Ser ut som ett bra system. Dock skulle jag rekommendera att ta en E8500 processor istället då få spel stödjer fyra kärnor i dagsläget. Du får en dator som är snabbare i de flesta spel och som dessutom drar mindre ström.

Jag vet men det skiljer ganska lite i pris och sen tror jag allt allt fler spel kommer stödja det om nåt år eller så t.ex. så stödjer far cry 2 8 cores