Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Testa som jag sa.

Fungerar inte med landkoder heller. Har redan testat :/ Dumt att det inte står hur man ska fylla i .... Nån som lyckats ?

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Martinfields sägs vara de bästa på marknaden dock.

Ska dock skicka in min 5800 på lagning så kanske köper ett par av dig när jag får tillbaka den. Beror på vad du har för något skydd.

Okej. Då kanske du är lite för kräsen när det gäller mina importerade. Men de håller riktigt hög kvalité och går att montera om flera gånger tills man är nöjd. Plasten är rätt styv och det blir bättre glid än skärmens yta. Här är en bild på min första montering, med en gnutta luft under samt lite damm ovanpå:

Hör av dig med PM vid intresse så slipper vi mera säljsnack i denna tråd.

OT: Hur gör man för att byta produktkod så man kan uppdatera firmware?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Okej. Då kanske du är lite för kräsen när det gäller mina importerade. Men de håller riktigt hög kvalité och går att montera om flera gånger tills man är nöjd. Plasten är rätt styv och det blir bättre glid än skärmens yta. Här är en bild på min första montering, med en gnutta luft under samt lite damm ovanpå:
http://img260.imageshack.us/img260/7403/img0901.jpg

Hör av dig med PM vid intresse så slipper vi mera säljsnack i denna tråd.

OT: Hur gör man för att byta produktkod så man kan uppdatera firmware?

Tack, ska göra det sen när det börjar närma sig lite. Här har du svar på din fråga, ett av mina tidigare inlägg:

Med denna kan du uppgradera till v30: 0559110 (scandinavia red)

Så här gjorde jag.
1: Först laddade jag ner NSS (Nemesis service Suite) som jag bytte produkt kod med.
2: Därefter laddade jag ner NSU och öppnade programmet och sökte efter uppdateringar. Då kommer det fram att ingen ny uppdatering finns tillgänglig. Man blir frågad om man vill installera om firmwaren, säg ja.
3: Efter ominstallationen av firmwaren. Skriv *#0000# och sök efter nya uppdateringar. Det kommer då komma upp att en ny uppdatering finns tillgänglig. Ladda ner den och uppdatera .

Ps: Kom ihåg att göra en backup av telefon informationen till minneskortet. När du senare nyttjar funktionen "restore" så kommer allting bli som det var innan firmware uppdateringen. Dvs alla teman, profiler, sms och allting återställs. Trodde först bara filerna skulle återställas men det visade sig att även inställningarna gjorde det. Däremot så återställs inte ikonerna så d får ommöblera lite när du är klar.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

suck, skärmen på min 5800 har spruckit. bara nån vecka efter köp, det känns ju lagom kul, när jag vaknade imorse låg mobilen på golvet, förmodligen katten som dragit ner den från nattduksbordet för den leker ofta med sladden till laddaren.

vet inte om jag orkar lämna in den nu dock, någon som vet ungefär hur mycket det kostar? det är bara en liten spricka som är förgrenad över ungefär storleken av en 50-öring. allt fungerar fortfarande bara glaset liksom. kanske kan leva med det ett tag...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4gG3r
suck, skärmen på min 5800 har spruckit. bara nån vecka efter köp, det känns ju lagom kul, när jag vaknade imorse låg mobilen på golvet, förmodligen katten som dragit ner den från nattduksbordet för den leker ofta med sladden till laddaren.

vet inte om jag orkar lämna in den nu dock, någon som vet ungefär hur mycket det kostar? det är bara en liten spricka som är förgrenad över ungefär storleken av en 50-öring. allt fungerar fortfarande bara glaset liksom. kanske kan leva med det ett tag...

En touchscreen telefon som har en spricka i skärmen är inte något jag skulle acceptera. Det kommer bli ett riktigt stort irritationsmoment. Själv irriterar jag mig riktigt mycket på några små repor som jag har på min.

Kan inte svara på vad det kostar att laga men jag skulle nog göra det ändå. Kontakta mobilakuten och fråga?

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Jag har en Nokia 5800. Den är operatörslåst till 3(Tre). Jag har nu firmware 21.xx.xx.xx.

30.xx.xx.xx kom ut i juli och 31.xx.xx.xx kom ut för några dagar sen. Jag kan dock inte uppdatera för att 3(Tre) inte godkänt uppdateringarna. Det brukar ta dem ca 1 månad å göra det men eftersom de inte fixat 30.xx.xx.xx ännu så börjar jag tro att de inte bryr sig om att uppdatera Nokia 5800 längre.

Finns det något sätt att gå rund detta så jag kan få de senaste firmwaret endå?

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
Jag har en Nokia 5800. Den är operatörslåst till 3(Tre). Jag har nu firmware 21.xx.xx.xx.

30.xx.xx.xx kom ut i juli och 31.xx.xx.xx kom ut för några dagar sen. Jag kan dock inte uppdatera för att 3(Tre) inte godkänt uppdateringarna. Det brukar ta dem ca 1 månad å göra det men eftersom de inte fixat 30.xx.xx.xx ännu så börjar jag tro att de inte bryr sig om att uppdatera Nokia 5800 längre.

Finns det något sätt att gå rund detta så jag kan få de senaste firmwaret endå?

MVH

Läs Zidust's inlägg en bit upp

Permalänk
Medlem

NSS funkade inte för mig !!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Tack, ska göra det sen när det börjar närma sig lite. Här har du svar på din fråga, ett av mina tidigare inlägg:

Med denna kan du uppgradera till v30: 0559110 (scandinavia red)

Så här gjorde jag.
1: Först laddade jag ner NSS (Nemesis service Suite) som jag bytte produkt kod med.
2: Därefter laddade jag ner NSU och öppnade programmet och sökte efter uppdateringar. Då kommer det fram att ingen ny uppdatering finns tillgänglig. Man blir frågad om man vill installera om firmwaren, säg ja.
3: Efter ominstallationen av firmwaren. Skriv *#0000# och sök efter nya uppdateringar. Det kommer då komma upp att en ny uppdatering finns tillgänglig. Ladda ner den och uppdatera .

Ps: Kom ihåg att göra en backup av telefon informationen till minneskortet. När du senare nyttjar funktionen "restore" så kommer allting bli som det var innan firmware uppdateringen. Dvs alla teman, profiler, sms och allting återställs. Trodde först bara filerna skulle återställas men det visade sig att även inställningarna gjorde det. Däremot så återställs inte ikonerna så d får ommöblera lite när du är klar.

Tack, det fungerade klockrent! Dock så kunde man installera v 31.0.008 direkt, utan att behöva installera om programvaran eller skriva *#0000#.

Edit: Hmm går det att få markeringsfärgen blå igen som den var tidigare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Tack, det fungerade klockrent! Dock så kunde man installera v 31.0.008 direkt, utan att behöva installera om programvaran eller skriva *#0000#.

Edit: Hmm går det att få markeringsfärgen blå igen som den var tidigare?

När jag bytte produktkod var det v30 som nyligen kommit ut. Kanske blivit lite ändringar så man slipper ena steget iom v31.

Ingen aning om det med markeringsfärg. Var den blå förut? Glömt bort ^^.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
När jag bytte produktkod var det v30 som nyligen kommit ut. Kanske blivit lite ändringar så man slipper ena steget iom v31.

Ingen aning om det med markeringsfärg. Var den blå förut? Glömt bort ^^.

Mjo. Ja, alltså jag har ju blåa modellen av telefonen så då va ju knapptryckningar å markeringar blåa. Men jag börjar gilla det röda så skitsamma =). Funkar säkert om man tar en Scandinavian Blue produktkod istället. Ändringarna av skärmläget är galet mkt snabbare än V.21, najs =).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Mjo. Ja, alltså jag har ju blåa modellen av telefonen så då va ju knapptryckningar å markeringar blåa. Men jag börjar gilla det röda så skitsamma =). Funkar säkert om man tar en Scandinavian Blue produktkod istället. Ändringarna av skärmläget är galet mkt snabbare än V.21, najs =).

Jepp, så är det. Säkerligen det som är främsta skillnaden mellan scandinavian blue och red.

Btw pma mig om skärmskyddet du hade att sälja så ska vi komma fram till en bra deal :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte en sån här idag via Telenor, 1700kr när jag förlängde mitt nuvarande avtal.

Telefonen verkar helt ok, massa att pilla på. Tänkte köra uppdatering på den men det vill den inte, anser sig ha senaste av allt. Hittade en lösning på det tidigare i tråden med hjälp av att byta nån kod i telefonen.
Har installerat pc-suite men jösses vilket jävla skitprogram! Jag fick min första blåskärm på många år, grattis nokia!!
Möjligt att jag gjort något fel men anser mig ändå vara en ganska van pc-användare.
Nu låser sig allt som har med USB att göra såfort jag närmar mig datorn med telefonen. Kan alltså inte koppla in den till datorn...
Finns det någon lösning på detta om jag missat eller är det bara att börja googla?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Hedersmedlem

Den gillar inte min usb-hub. Har _inte_ kopplat den via hubben, går bara inte att ha hub och telefon anslutna till datorn samtidigt. Blir omdelbar låsning och efter ett tag hänger sig explorer. Verkar lustigt..!?

Ska försöka uppdatera telefonen imorgon, något särskilt att tänka på? Har ju inte hunnit gå genom hela tråden efter nyttigheter så tips mottages gärna

Har fått igång pc-suite och kört över en film som jag ska avsluta dagen med

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Köpte min hos tre, stog inte ut med att den var så seg med att växla skärmläge så bytte produktkod å flashade min med nu

Ja behövde heller inte installera om den aktuella mjukvaran å alla inställningar och sms osv fanns kvar efter flashningen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Köpte min hos tre, stog inte ut med att den var så seg med att växla skärmläge så bytte produktkod å flashade min med nu

Ja behövde heller inte installera om den aktuella mjukvaran å alla inställningar och sms osv fanns kvar efter flashningen.

Nice :). Har nog ändras då. Vet att det inte gick när det var v30 i varje fall.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Hedersmedlem

Fixade till min också nu, tack Zidust för hjälp

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Fixade till min också nu, tack Zidust för hjälp

OT: Vi verkar inte bli av med varandra.. Först inkräktar jag i din laptoptråd, nu kommer du till min telefontråd..

OnT: Jag har inte pillat med min 5800 på länge nu, bara kört på. Funkar kalas faktiskt, hängde sig dock en gång med alarmet igång imorse.. Sjukt jobbigt med det brölandes tills jag lyckades slita ur batteriet!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
OT: Vi verkar inte bli av med varandra.. Först inkräktar jag i din laptoptråd, nu kommer du till min telefontråd..

OnT: Jag har inte pillat med min 5800 på länge nu, bara kört på. Funkar kalas faktiskt, hängde sig dock en gång med alarmet igång imorse.. Sjukt jobbigt med det brölandes tills jag lyckades slita ur batteriet!

Haha, verkar som det finns en "profil" för att hamna i crew

Nöjd med luren än så länge, tror den är svårslagen för 1700kr.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Haha, verkar som det finns en "profil" för att hamna i crew

Nöjd med luren än så länge, tror den är svårslagen för 1700kr.

Det är nog sant. Gav 3 000 kronor för min helt utan abbonemang vilket jag personligen tycker den är värd.. Får man bara pilla lite, tanka ner program och fixa inställningar går det att få en riktigt trevlig lur!

Som de ovan skrev, testa Ovi Suite till datorn istället för PC Suite. Jag tycker personligen Ovi känns fräschare, modernare och stabilare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Det är nog sant. Gav 3 000 kronor för min helt utan abbonemang vilket jag personligen tycker den är värd.. Får man bara pilla lite, tanka ner program och fixa inställningar går det att få en riktigt trevlig lur!

Som de ovan skrev, testa Ovi Suite till datorn istället för PC Suite. Jag tycker personligen Ovi känns fräschare, modernare och stabilare.

Ok, ska testa! La in någon OVI-shop tror jag..? Drog ber någon messenger-grej som hette Nimbuzz som jag ska försöka få igång nu

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Ok, ska testa! La in någon OVI-shop tror jag..? Drog ber någon messenger-grej som hette Nimbuzz som jag ska försöka få igång nu

Nimbuzz är kalas, kör jag med.

Andra tips (Zidust har en hel hög bra typ 10 sidor bak med)..

* Google Maps - förklaring överflödig
* BrightLight - världens bästa program, testa så förstår du
* Facebook - om du använder
* Youtube - förklaring överflödig
* Sportstracker - om du motionerar, håller koll på hur långt man rör sig via GPS
* Gravity - om du kör Twitter
* AccuWeather - riktigt bra väderprogram
* PuTTY - givet!
* Opera Mini - om du vill snålsurfa, snabbare än inbyggda webbläsaren men klarar inte flash och "mobilifierar" alla sidor

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem

Laddade ner något som heter weatherbug, ska se hur det funkar.
Nimbuzz får vänta en stund, drog ner något annat som funkar skitbra. http://www.symbian-freak.com/downloads/freeware/cat_s60_5th/d...
Att jag missat smartphones, riktigt roligt

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Nimbuzz är kalas, kör jag med.

Andra tips (Zidust har en hel hög bra typ 10 sidor bak med)..

* Google Maps - förklaring överflödig
* BrightLight - världens bästa program, testa så förstår du
* Facebook - om du använder
* Youtube - förklaring överflödig
* Sportstracker - om du motionerar, håller koll på hur långt man rör sig via GPS
* Gravity - om du kör Twitter
* AccuWeather - riktigt bra väderprogram
* PuTTY - givet!
* Opera Mini - om du vill snålsurfa, snabbare än inbyggda webbläsaren men klarar inte flash och "mobilifierar" alla sidor

PuTTY.. vad för kul kan man göra med det?

Permalänk
Medlem

Nu tror jag att jag har lyckats klanta till min startsida. Förut visades kalenderposterna under "sökning" men nu är de puts väck. Har inte rört några speciella inställningar, utan de var bara borta för någon dag sen. Jag har ställt in tema för startsidan till genvägsfältet (jag antar att det är rätt?)

Någon som vet hur man får tillbaka posterna?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweX
Nu tror jag att jag har lyckats klanta till min startsida. Förut visades kalenderposterna under "sökning" men nu är de puts väck. Har inte rört några speciella inställningar, utan de var bara borta för någon dag sen. Jag har ställt in tema för startsidan till genvägsfältet (jag antar att det är rätt?)

Någon som vet hur man får tillbaka posterna?

Inställningar | Personligt | Startsida | Startsida | bockat i 'Kalender'?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Inställningar | Personligt | Startsida | Startsida | bockat i 'Kalender'?

Hmm, jag har bara Genvägar, Sök, Musikspelare och Radio i den menyn

Permalänk
Medlem

Näst sämsta luren jag någonsin haft.

Plus:
Kalenderfunktionerna
Sidolås
Lätt att använda
Genvägar på startsidan

Minus:
Långsam navigering
Omöjlig att surfa med (annat än läsa textbaserade nyheter) p.g.a. den dåliga grafikprocessorn
Väldigt jobbigt att lägga in musik via datorn
Få volymsteg när man lyssnar på musik
Batteriet blir väldigt varmt när man streamar Youtube
Otroligt dålig batteritid (måste ladda den varannan dag efter 5 månaders användning och jag ringer sällan)
Startar om sig då och då
Funktionen som byter bild från vågrät till lodrät är lite väl känslig

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweX
Hmm, jag har bara Genvägar, Sök, Musikspelare och Radio i den menyn

Hm, fabriksåterställning kanske?