Antec Twelve Hundred

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Fint chassi och rätt bra recension. Ett tips till skribenten: bildtext brukar man ha under bilden. Inte ovanför.

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk

Hmm.. När ska de komma med snygga chassi och inte bara praktiska?
Den snyggaste från Antec är ju Three hundred, men ändå ganska ful.
Gör dom stilrena och datorer ska inte ha några fönster!

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Avstängd

Ganska häftigt med svart på insidan också...

Permalänk
Medlem

"Den vänstra sidoplåten är utrustad med en plexiglasruta. Till vänster om denna ser vi ett perforerat område med plats för en 120-millimetersfläkt. Det sitter dock ett plexiglas även bakom det perforerade området. Det är endast öppet utåt vid själva fläktplatsen. Vi kommer att se detta tydligare senare i recensionen.

Den vänstra sidoplåten är helt slät och saknar ventilationsöppningar."

Vilken vänstra plåt talar de om? :P. Tycker annars det verkar vara bra och kabeldragningen kan nog bli väldigt bra om man lägger ned lite tid.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
"Den vänstra sidoplåten är utrustad med en plexiglasruta. Till vänster om denna ser vi ett perforerat område med plats för en 120-millimetersfläkt. Det sitter dock ett plexiglas även bakom det perforerade området. Det är endast öppet utåt vid själva fläktplatsen. Vi kommer att se detta tydligare senare i recensionen.

Den vänstra sidoplåten är helt slät och saknar ventilationsöppningar."

Vilken vänstra plåt talar de om? :P. Tycker annars det verkar vara bra och kabeldragningen kan nog bli väldigt bra om man lägger ned lite tid.

Det kan man fråga sig.

Rättat.

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att jag har haft mitt 1200 nu i 1 månad och jag har aldrig ägt något bättre chassie...

MEN dock finns det 1 grej att klaga på.

Fläkt molex kablarna är på tok för korta...

Men med tanke på att den bara har det negativt så är den ändå i särklass bäst för mig som överklockar och mys...

Med mitt förra chassie låg min phenom och idlade i 49C och loadade runt 60C

I detta monster till chassie ligger jag och idlar runt 34C och loadar 40c

Och det är med original kylare och alla fläktar på minimum.

Mys helt enkelt.

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Avstängd

Helt okej chassi men för det priset så borde det givetvis funnits ett klart stansat hål under moderkortets cpusockel så man slipper riva ur hela chassit varje gång man skall montera/uppgradera cpukylning,annars var allt annat okej:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Har haft chassit i 2 veckor nu och det är så grymt nice, älskar färgerna och fläktarna med mera Det enda som jag skulle vilja är att man skulle kunna ta ut den högra sidan för montering om man vill. Det skulle vara lite smidigare, annars kan jag inte ge det mer än 10 av 10!

Visa signatur

PC: ASUS P5Q Delux DDR2, E8600@4400, TRUE+Noctua 120mm, 4GB Corsair DOMINATOR 1066, PowerColor HD4870X2
MacBookPro 13"
Iphone4
Canon500D

Permalänk

Ser fint ut.
Som vanligt med Antecs TriCool-fläktar så går det utmärkt att vända på Molex-kontakten för att köra med 5 volt som grundspänning. Högsta läget blir då något lägre än lägsta när man kör med 12-volt som grundspänning.

Ni ska alltså tvinga in molexen åt fel håll.

På lägsta hastigheten startar inte fläktarna, men det går utmärkt att ha dem på lägsta när de väl har hoppat igång!
Mellanhastigheten (och även lägsta) räcker för att hålla svalt i ett P182b med E4300 + moderkort + ATi Radeon x1950Pro (vispar bara runt sin varmluft i chassit).
Det tordes alltså därför fungera utmärkt med en mer energikrävande processor samt valfritt nytt grafikkort som flåsar ut sin varmluft utanför chassit!

Tips till recensenten:
Svart DVD-läsare
Passiv kylare (för att lättare kunna avläsa skillnader vart i chassit luften går (mellan olika chassin))
Något snyggare kabeldragning (även om det är lite jobbigt). I det här chassit och med ett VX450 borde det gå att dra _alla_ kablar bakom moderkortsplåten.
Och som tidigare skrivet: bildtext under bilder, alternativt som ni har i nyheterna, en liten mörkare färgad ruta under som det står en kort förklarande text.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Bra recension!
Snygg låda;)

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Tips till recensenten:

Något snyggare kabeldragning (även om det är lite jobbigt). I det här chassit och med ett VX450 borde det gå att dra _alla_ kablar bakom moderkortsplåten.

Då Antec brukar vilja ha tillbaka grejerna så är det onödigt med en bättre kabeldragning vid recensionstillfället, nöjet får tillfalla konsumenten som köper lådan.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Antec gör skit bra grejer! Deras chassin är dom bästa.

Mycket bättre än dom asfula Lian li skräpet som finns där på marknaden.

Antec nätagg är ochså mycket bra produkter NEO HE serien.

Mycket bra artikel alltid roligt o läsa om produkter man tycker om för att man vet att det är kvalite!

Håller med om att Antec gör skit bra

Men allvarligt, hur många chassin från Lian Li eller Coolermaster har du haft? Det går knappast att få ett bättre rykte än dem.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Håller med om att Antec gör skit bra

Men allvarligt, hur många chassin från Lian Li eller Coolermaster har du haft? Det går knappast att få ett bättre rykte än dem.

Går nog inte disktuera med honom! Ser du väl bara på hur han skriver och tänker.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Då Antec brukar vilja ha tillbaka grejerna så är det onödigt med en bättre kabeldragning vid recensionstillfället, nöjet får tillfalla konsumenten som köper lådan.

Jag menar givetvis inte att du ska klistra fast kablarna, eller bunta fast hårt, utan jag menar precis så som du har påbörjat på baksidan (på en av bilderna). Det är tre eller fyra kablar till att dra där. Inget som på något sätt gör det värre att skicka tillbaka chassit?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund

Själv tycker jag p180 mini VIT är rätt så stilren...

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Antecs Nine Hundred var ju ett kanon bra chassie och detta verkar minst lika bra. Bra jobbat Antec..

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Medlem

köpte chassit för 3 veckor sen men fick vänta pga att minnena inte fanns... men chassit kommer immrn... sammanträffande..

Visa signatur

Main:
O11 XL, MSI 2080 TI GXT, AMD 3950X, Asus CH VIII Hero, EKWB WC Dual 360, HX1200

Media Dator
Phanteks P400, Strix 970, 6700K (delid), Asus Maxmimus VIII Hero Alpha, Corsair H100V2, TX750

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund

Antec Solo'ish chassin kanske? 18x/190x är ju också ganska 'rena'. Personligen tycker jag inte att 300:n (liksom 900/1200) är stilren, eller snygg.

Permalänk
Medlem

är så nöjd över mitt p182 köp för 2 månader sen, men vill ändå redan byta till detta, vad är det för fel på mig.. grymt nice chassi, jag dör.

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Inaktiv

Tycker att det är bra att ni kollar lådor som den här som inte är så värst dyra.
Det mesta såg ut att vara ok. MEN aldrig att jag köper en låda där moderkortsdelen inte är lätt att ta bort och sätta tillbaks.
Tycker att Unicorn är ljusår före den här.

Permalänk
Medlem

Varför skippar de inte plexit? det förstör hela chassit.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
Varför skippar de inte plexit? det förstör hela chassit.

För flertalet gamers gillar att kunna se sina prylar... typ ram minnen med LED's som visar Mem Load...

( https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/2048mb-(2x1024mb)-ddr2-pc6400-corsair-xms2-pro-led/5304211/ )

Eller grafik kort med display på...

( https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/calibre-p980-... )

Eller som har moderkort med Status led's...

( https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/gigabyte-ga-ep... )

eller bara dom som kör med vatten kylning och enkelt vill kunna ha koll på flödet och nivån i reservoaren utan att ha nått utanpå lådan eller behöva öppna den...

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
För flertalet gamers gillar att kunna se sina prylar... typ ram minnen med LED's som visar Mem Load...

( https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/2048mb-(2x1024mb)-ddr2-pc6400-corsair-xms2-pro-led/5304211/ )

Eller grafik kort med display på...

( https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/calibre-p980-... )

Eller som har moderkort med Status led's...

( https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/gigabyte-ga-ep... )

eller bara dom som kör med vatten kylning och enkelt vill kunna ha koll på flödet och nivån i reservoaren utan att ha nått utanpå lådan eller behöva öppna den...

Men det ser plastigt ut. okej om det hade varit ett cleant snyggt rektangulärt fönster utan hobby nitar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Invectus
Men det ser plastigt ut. okej om det hade varit ett cleant snyggt rektangulärt fönster utan hobby nitar.

Håller me dej där... men man kan inte få allt. hade själv en tanke på att köpa dettta chassi och modda dit en egen rektangulär plexi skiva i modell tjockare material med någon snygg gravyr i och sätta in några UV catt's så gravyren "lyser" utan attt man blir bländad.

Men sen tog jag förnuftet till fånga och köpte p182b istället... och väntar på att ekonomin ska tillåta ett nytt bygge i p180 mini vit. och vatten kylning på allt som går att kyla med vatten.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Fint Har en kompis med 900, tycker det ser lite fjuttigt ut, särskilt när det här finns

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

OMG, vill så ha detta chassi, men sitter på ett 900 nu och det känns lite idiotiskt att lägga 1400kr på det, då köper jag hellre ännu ett 4850 och kör Crossfire.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Antec Solo'ish chassin kanske? 18x/190x är ju också ganska 'rena'. Personligen tycker jag inte att 300:n (liksom 900/1200) är stilren, eller snygg.

Näe, jag gillar inte dom heller. Men det är ju som sagt en smaksak och jag är bara en utav alla olika. Den senaste burken jag byggde var faktiskt 180. Jag gillar den inte. Ganska så trångt också. Mitt inlägg kunde visst misstolkas lite.
Menade bara att 300.n är snyggast ifrån antec, men inte stilren.
De andra är kanske mer stilrena men fulare, hehe.

Smaken är som baken som man brukar säga

Skippa fönstret så får den 3+ poäng till på den 10-gradiga skalan!

Visa signatur

Permalänk

hade dem abra skitit i dendär jävla plast dörren som vibrerar sönder hade d ju varit nått å ha

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennis_svensson
hade dem abra skitit i dendär jävla plast dörren som vibrerar sönder hade d ju varit nått å ha

????

Visa signatur

Permalänk

den e ju skitsnygg!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//