Chassis intruded...! Fatal error... system halt.

Permalänk
Medlem

Chassis intruded...! Fatal error... system halt.

Får detta error meddelande direkt jag startar upp datorn... precis fått hem delarna och installerat dem. Provat reseta BIOS med jumpers och avlägsna batteriet ett tag (20min ca).
Mitt moderkort är MK Asus P5Q-E S775 IP45DDR2 SATA2 GLAN 8-CH.

Just nu kommer jag inte åt BIOS heller... när jag ska trycka DEL för att gå in i BIOS setup slår det över till Chassis intruded...! Fatal error... system halt.

Har försökt läsa diverse trådar på forumen men inte fått rätsida på detta problem... någon som kan försöka sig på att hjälpa mig?

Inte så haj på detta egentligen... så ska nån förklara, kör en förklaring för dummies

Tack på förhand!

Permalänk

provat att kolla så att allt sitter isatt ordentligt eller om du kopplat fel, rör inte om så mycket på datorn, det ska vara relativt enkelt att sätta ihop en burk utan att misslyckas, dvs om alla delar funkar...
Gör om från början.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kolla igenom din moderkortsmanual efter Chassis-intrusion-detector-pinnarna (förmodligen en liten jumper på moderkortet) och se vad du kan ha gjort för att kortsluta dem (är de inte kortslutna så prova kortsluta dem). Sen när du väl lyckas komma in i bios så stäng av Chassis Intrusion Detection direkt