Permalänk

Hemsida utan webhotell

Hejsan jag undrar vad jag behöver för att hosta en hemsida utan webhotell.

jag har ett domain och ett webbhotell just nu men jag undrar om man kan strunda att använda webbhotellet.

och isf vilken programvara behöver jag.

Visa signatur

CPU: Intel 920 3,33GHz | RAM: A-data 6x2048MB | HDD: Intel X25 160GB G2 | Moderkort: Asus P6T SE | PSU: Fractal Newton R2 1000W | Gfx: 2X Radeon HD 6970 | OS: Windows 7 | Chassi: Corsair Obsidian 800D | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P

Permalänk

Om du har en server som står på 24/7 så är det bara att installera apache (jag föredrar apache men andra finns) på den, forwarda portarna från routern och peka din domän mot servern. Om du sedan ska skaffa flera domäner på en server så har apache en utmärkt funktion kallad virtual hosts. Om du vill komma igång snabbt så finns det alltid xampp och wamp som är apache dem också i grund och botten. Om du ska köra php eller liknande så kommer det kräva att du har php installerat och ev en mysql server om du behöver en databas. Om du kör windows så kan IIS (eller vad det nu heter) också ett alternativ men jag ogillar det personligen och linux är att föredra på en server (imo).

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Har du telia kan du ha 5 hemsidor gratis på deras server

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Eller hyra in sig på ett billigt webbföretag,det kan räcka med en 100:ing per år....
Testa Cliche ... eller nått annat billigt.