Permalänk
Medlem

Boxed vs Tray??

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=294389

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=264794

Vad är det för skillnad på dessa? Den ena har tydligen en fläkt men är billigare än den som inte har det, konstigt nog. I övrigt ser jag ingen skillnad på dem.

För övrigt undrar jag om man ska köra 64-bitars operativsystem när man har en Core 2 Duo eller om man lika gärna kan köra vidare med ett 32-bitars? (får båda gratis genom universitetet så kostnad är inget att ta hänsyn till här).

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Box är med fläkt.

Tray är utan. De enda jag vet iaf (:

Visa signatur

Q9450 | Gigabyte GA-X48-DS5 | XFX GTX260 | Dominator 4GB 8500 | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair TX 750w | Antec P182B | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Windows XP x64 Edition

Permalänk
Medlem

core 2 funkar med båda . tray levereras utan fläkt box med så jag vet inte om det är så konstigt att box då kostar mer.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Den utan "box" är utan kylning.. då får du köpa kylning själv och sätta på om du inte vill att processorn ska brinna upp.

Permalänk
Hedersmedlem

Egentligen är det inte meningen att vi vanliga konsumenter skall köpa Tray utan det är i första hand till för datortillverkare men allt har en tendens att dyka upp på marknaden.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
core 2 funkar med båda . tray levereras utan fläkt box med så jag vet inte om det är så konstigt att box då kostar mer.

Jag skrev fel - menade att box var billigare än tray... men det var inte från samma affär märkte jag, så glöm det.

Nu hade jag iaf tänkt köpa en sån där tyst kylare från thermalright (ultra 120 extreme eller vad den heter) som alla tycker är så bra, så då tjänar jag väl på att köpa en tray? Har ändå hört att boxade kylare ska vara så dåliga...

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dafydd
Jag skrev fel - menade att box var billigare än tray... men det var inte från samma affär märkte jag, så glöm det.

Nu hade jag iaf tänkt köpa en sån där tyst kylare från thermalright (ultra 120 extreme eller vad den heter) som alla tycker är så bra, så då tjänar jag väl på att köpa en tray? Har ändå hört att boxade kylare ska vara så dåliga...

Du tjänar inget på att köpa Tray. Du får kortare garantitid och ingen kylare medlevererad. Processorn levereras ju inte med kylaren påsatt, utan du måste själv sätta på den, så då är det ju inget hinder att de skickar med en kylare. Du får en kylare i reserv bara.

Visa signatur

~Pelle~