Vilken skärm passar till spel?

Permalänk
Medlem

Vilken skärm passar till spel?

Hej. Min gamla skärm 17" CRT har dött och behöver en ny skärm att spela på. Nu undrar jag vilken som passar bäst till min dator så att man kan spela de nya spelen GTA IV, Far Cry 2 osv på?

Finns så många skärmar och när jag läser runt så verkar det bero på vad man ska spela, vilken upplösning, om datorn+grafikkortet klarar av det osv. Är det bättre med en mindre skärm så man slipper uppgradera grafikkortet stup i ett?

Har dåligt med pengar men tipsa gärna om bra skärmar i prisklassen 1500-2500 och varför just de är bra.

Skärmen ska användas till en sån här dator:
AMD x2 6000+
2gb minne
HD 4850 (512mb)

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Sitter du fortfarande på en 17" CRT? hehe..
Igentligen så spelar inte så mycket roll hur bra en skärm är om man inte använder sig av riktigt höga upplösningar.
Se bara till att ha en 2ms skärm. Resten är beroende på hur ditt öga ser, testa gå ner i en affär och se deras displayer på väggarna.

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk
Medlem

Det va inte mycket till svar. Gå och kolla i affären? Jag använder ju internet för att slippa gå runt i affärer. Måste väl ändå finnas vettigare tips än så?

Permalänk
Medlem

Samsung SyncMaster T220 har den själv och är att rekommendera
Den kostar 2190kr på Komplett.se (köpte min på netonnet lagershop).
Det e en 22'' ,2ms responstid och 20000:1 kontrast...

Jo den e väldigt bra att spela på och titta på film, men det finns en nackdel.
Man kan inte ändra höjd,lutning och vrida den men den duger

Permalänk
Medlem

Håller med, min t220 presterar väldigt bra i spel.

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem

Samsung SyncMaster 2032BW tycker jag fungerar bra till spel. Är en 20 tummare. Köpte den för 1290:-! På pc city i linköping nyligen. Kör just nu call of duty world at war till belåtenhet:D