Dustin - Julklappstråden 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
http://www.blocket.se/vi/19664223.htm?ca=11_s

Funderar på att sälja min för 2000 om jag inte kommer på någon bra användning för den:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

hihihi! jag funderar på att sälja min för 1595! BEAT THAT!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaAmig0s
Patrik, vad fick du?

Du kan nog knappt tänka dig vad jag fick, jag fick en kudde

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kan nog knappt tänka dig vad jag fick, jag fick en kudde

Pic or it didn't happen!

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

har inte kameran framme just nu, fixar det sen, var en Tempur comfort kudde på 2,5kg
Ska testa den nu

EDIT: http://www.tempur.se/page1128.aspx

Blev riktigt förvånad när jag öppnade paketet

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

har inte kameran framme just nu, fixar det sen, var en Tempur comfort kudde på 2,5kg
Ska testa den nu

Man kan undra vad de fick dem ifrån, vanligtvis brukar de ju skicka sådant som i alla fall löst kan kopplas till deras vanliga sortiment.

Och så vill vi ha en recension imorgon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silver16
Jag fick 0.8 kg..
En HP iPAQ 614c till ett värde (från Dustin HOME) just nu på prisjakt på lite drygt 4700:-

Tror ni jag blev glad när jag nyss öppnade paketet?!?!

TACK Dustin!

Ska inte förstöra din lycka, men det var dessa de sålde ut för runt 1,7k för ett tag sedan. Köpte en själv och är grymt missnöjd. Hakar upp sig och startar om sig ibland, speciellt om man får för sig att starta skärmen samtidigt som någon ringer. Sen suger batteritiden.

Men såklart, inget jag hade bangat att få gratis, om man ser till att du fått den gratis är det såklart grymt bra. Och ja, klart jag är avundsjuk.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

i cant sleep!!! i want my julklapp from dustin! HP ipaq come to me! packetet väger 0,9! hp ipaq ellerm logetich kontrollen lets see!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Ska inte förstöra din lycka, men det var dessa de sålde ut för runt 1,7k för ett tag sedan. Köpte en själv och är grymt missnöjd. Hakar upp sig och startar om sig ibland, speciellt om man får för sig att starta skärmen samtidigt som någon ringer. Sen suger batteritiden.

Men såklart, inget jag hade bangat att få gratis, om man ser till att du fått den gratis är det såklart grymt bra. Och ja, klart jag är avundsjuk.

Tack, oavsiktligt eller ej, så gjorde du mig mycket gladare & lugnare.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

0,9 kg fick jag:

Riktigt nöjd!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Brorsan som hade ny reggat sig fick hem ipod nano 8gb, och jag som har handlat från de innan har inte fått den skickar ännu ligger tom Restn.

Sånt är världen

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b-george
Brorsan som hade ny reggat sig fick hem ipod nano 8gb, och jag som har handlat från de innan har inte fått den skickar ännu ligger tom Restn.

Beställde du också omkring klockan 9 eller 10?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot

Vet inte exakt men 22 tiden var det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vidhåller att det inte spelar någon roll när man beställt.. Har sett flera som beställt tidigt som fått, och flera som fortfarande har sina julklappar restade som har beställt både tidigt och sent

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaps
Vidhåller att det inte spelar någon roll när man beställt.. Har sett flera som beställt tidigt som fått, och flera som fortfarande har sina julklappar restade som har beställt både tidigt och sent

Något system borde de ju rimligen ha; att skicka en slumpmässig vara till en slumpmässig deltagare låter onödigt omständligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Japp, tycker det är riktigt schysst av dustin att dela ut så värdefulla klappar och man kan förstå har klapparna tagit slut så är de det även om jag inte har fått min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Något system borde de ju rimligen ha; att skicka en slumpmässig vara till en slumpmässig deltagare låter onödigt omständligt.

Låter som det enklaste systemet enligt mig, och det mest rättvisa också om det nu inte vore så att folk fuskade.. Dock borde de kanske först slumpat ut till de som beställt för över X kronor, och sedan till de som varit medlemmar över ett halvår, och sist till de resterande - om det är några klappar över..

Men jag tror nog ändå att alla kommer att få. Frågan är om det blir USB-minnen till resten eller om det blir chans till lika fina paket som andra fått.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av b-george
Japp, tycker det är riktigt schysst av dustin att dela ut så värdefulla klappar och man kan förstå har klapparna tagit slut så är de det även om jag inte har fått min.

Japp, riktigt schysst! Är ju inte dustins fel att klapparna tagit slut (om de gjort det). Det är ju fuskarnas fel....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Låter som det enklaste systemet enligt mig, och det mest rättvisa också om det nu inte vore så att folk fuskade..

Nej. Nu vet jag förvisso inte hur deras ordersystem fungerar, men slumpmässighet kräver att de slumpar ordningen på personerna i julklappslistan (vilket jag tvivlar på att systemet har inbyggt stöd för) eller att de plockar ihop ordrarna slumpmässigt (vilket borde kräva mer jobb än att bara packa en varutyp i taget).

Permalänk
Medlem

men kan nån snälla förklara hur det är fuskarnas fel att det är slut på presenter?
för jag förstår ingenting

Permalänk
Medlem

De bästa/dyraste

1. Hp telefonen.
2. Skrivaren
3. Ipod nano
4. Fjärren.
5. Hörlurarna ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

Samma som för knoxz, mitt paket på 0,2kg beställt 08:15 innehöll Catch & Release (Blu-Ray).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

Mitt paket är restnoterat ännu, flickvännen som också beställde ett har redan fått sitt men inte hämtat ut det ännu.

Jag beställde min runt 09, och hon beställde sin runt 13 tror jag.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Restnot(3) (5.26%)

Catch & release Blu Ray (2)

DVD Box Van Veeteren(1)

Spiderman 3 Blu Ray (2)

(8 st Blu Ray) (14.03%)

Antistat spray(1) (1.75%)

ipod nano (8)(14.03%)

HP Ipaq (9) (15.78%)

Tempur kudde (1) (1.75%)

WD Extern HDD(3) (5.26%)

Laserpekare/Lampa(3) (5.26%)

Multifjärr(6) (10.52%)

Samsung Skrivare(2) (3.5%)

USB sticka(7) (12.28%)

Wii T-Shirt(1) (1.75%)

XBOX 360 spel Perfect Zero (1) (1.75%)

Sony Hörlurar (3) (7%)

Electric-spin Golf Launchpad for PS2 (1)(1.75%)

Totalt: 99.93%

Totalt 57 stycken klappar rapporterade i denna tråden. Uträkningen blev inte perfekt då jag ej nådde 100% men jag kom bra nära, tillräckligt nära för att räkna på det...

Låt se nu om vi antar att Dustin delade ut 100 klappar i timmen under 15 timmar så får vi totalt 1500 Julklappar, extrapolerar vi siffrorna från detta forumet så får vi följande resultat:

3.8% av klapparna noterade på detta forumet

Räknar vi på det så får vi att

79 personer blivit restnoterade och ej fått några klappar

210 stycken Blu Ray filmer ca värde 62800Kr

26 stycken Antistatsprayer ca värde 1170kr

210 stycken ipod nano värde ca 292950kr

237 stycken HP Ipaq värde ca 850936.50kr

26 stycken Tempur kuddar värde ca 20081kr

79 stycken WD Extern HDD värde ca 61147.50kr

79 stycken laserpekare värde ca värde okänt

158 stycken Multifjärrar värde ca 78210kr

53 stycken Samsung Skrivare värde ca 364057kr

184 stycken 2GB USB minnen värde ca 13815kr

26 stycken Wii T-Shirts värde ca värde okänt

26 stycken X-Box spel Perfect Zero Black Edition värde ca 14411.25kr

105 stycken Sony lurar värde ca 20475kr

26 stycken Electric-Spin launchpad for PS2 värde ca 33075kr

Totalt värde kampanjen ca :1813128,25kr

dvs över 1.8 miljoner kronor, naturligtvis är detta inte en exakt siffra (sen så betalar Dustin naturligtvis inte den summan för inköp av produkterna, men det representerar ett försäljningsvärde) men denna lilla uträkning bör ge ett någotsånär hum on Dustins generositet i denna kampanjen. Helt klart är den mycket större än förra året. Bra Dustin!

I Jämförelse så får man ungefär 10 helsidesannonser i Aftonbladet för 1.8 miljoner så visst är det en
storsatsning på varumärket och GoodWill.

Personligen fick jag ett paket på 0.3kg (vägde det på min våg och det vgde 314 gram). Seså vad kan detta vara då?

Jiippii! en iPod nano värde 1395kr hos Dustin Home, jag fick en av de bättre grejerna helt klart!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Har fått ett paket levererat på mitt dustinkonto, stod som först stod som restnoterad. Har lyckats ytterligare med en julklapp som är till min svärmor, den är inte skickad och står fortfarande som restnoterad på hennes konto.

Restnoterad betyder väll inte nödvändigtvis att julklapparna är slut, har ju stått restnoterad för många som nu har fått sin julklapp.

Kan ju vara ett PR trick att hålla inne lit epå resterande julklappar, det håller ju disskutionen om Dustin vid liv = reklam.

Är helt säker på att alla som inte fått sin julklapp än och som det står restad för kommer att få den till slut. Kan juh vara nått större/dyrare som sagts tidigare i tråden.

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk

Min flickvän har fått ett paket på 0.5 kg som är på väg.. hon spelade vi 21:00 tiden tror jag det var och hon var en av de där ny reggade
Får hoppas på en wd för de har jag nog behov av=)

sj tog jag ett paket vid 10:00 tiden men den är fortfarande restnoterad och har varit kund hos dustin i flera år med rätt mkt inköpt.. så man får väll se vad det blir tillslut..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk

Samma här, fick ett vid 9 tiden och varit kund länge med många köp. hm... mja funderar på hur detta kommer gå... vore ju kasst om de som var först och köpt mer får sämre julklappar... haha.

Mja, jag blir nöjd bara jag får någonting jag kan använda.. blu-ray film vore ju inte så kul, men då kan man ju alltid ge bort den

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk

Vi får helt enkelt hoppas på att de sparar det bästa till sist..!!
Men för min del tyckte jag de var rätt skoj utdelning i år... var första gången jag var med här på dustin..
Hoppas bara man får nått användbart annars får väl kompisarna slåss om bytet.. hahahaha

En bluray film hade varit trevligt med har inte hunnit testa min spelare ännu.. fast de ska väl vara ungefär samma som hd-dvd spelaren??

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

fick hp telefonen! urrrk!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaAmig0s
fick hp telefonen! urrrk!!!!!!!

Vill du inte ha den så kan du få byta den mot min Bluray film eller min knappt använda Logitech multifjärr(köpt, inte julklapp)

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

hahha, nej tack! men är mobilen bra?