Permalänk
Robot

Ze corner

Förra veckan skaffade jag mig en ny polare, EF 85mm f/1.8 USM heter den, fast han trivs att kallas "åttiofemman"

Idag tog jag lite bilder på datorn, mest för att leka lite.

Märker att folk får ganska mycket respons på bildkvalitén här, så jag tänkte bara se hur den blir för mig.. Håller tummarna!

Bilderna är tagna med min EOS 400D med 85mm och 18-55mm, ISO 200 och slutarhastighet på 1/200

För övrigt:

Antec P182
Asus P5B
C2D E4400 @ 2.0GHz, stock alltså
Asus 8800GTS 320MB
1x2 GB Crosair 6400 DDR2
Crosair HX 520W
WD 80GB (IDE) + WD 500GB (SATA)
1 st Noctua fläkt, resten medföljde chassit

Besök albumet: Ze corner av FSAS

Permalänk
Medlem

Är det en buckla i fronten jag ser ?
Fint chassi men mer info behövs

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flukke
Är det en buckla i fronten jag ser ?
Fint chassi men mer info behövs

Njaa buckla är det inte.. nog en fettig hand som har varit där

Permalänk

Bländare är visst skoj... Syftet med bilderna mindre så.

Permalänk
Medlem

Rösta inte så lågt, är ju trots allt rätt annorlunda tagna bilder. Tummen upp att du verkligen fått fokuset på enskilda komponenter i varje bild, gillar nätaggsbilden! Hårdvaran i sig var ju inget att hetsa upp sig över men du får 10P för att jag är snäll och för att jag gillade sättet du tagit fotografierna på.

Permalänk
Medlem

ja bilderna var annorlunda på ett bra sätt..Coolt verkligen 8poäng!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
Rösta inte så lågt, är ju trots allt rätt annorlunda tagna bilder. Tummen upp att du verkligen fått fokuset på enskilda komponenter i varje bild, gillar nätaggsbilden! Hårdvaran i sig var ju inget att hetsa upp sig över men du får 10P för att jag är snäll och för att jag gillade sättet du tagit fotografierna på.

Tack så hjärtligt!
Datorhårdvaran är inte det viktigaste i mitt liv, köper nytt när jag har pengar och lust för nytt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FSAS
Tack så hjärtligt!
Datorhårdvaran är inte det viktigaste i mitt liv, köper nytt när jag har pengar och lust för nytt

Varsågod! Vad är det för CPU-kylare du har där? Ser ut som en Zalman fast misstänker att det är en ThermalTake Orb?

Permalänk
Medlem

Jag skriver nog samma som andra har skrivit.
"Trevligt med annorlunda bilder", men måste nog ändå säga att en bättre kamera och en sväng i ps (inga extrema ändringar, bara ändra skärpa o dyl) hade skapat extremt bra bilder. (men vad vet jag).

Men jag ger 8p ändå, för jag kan inte bättre själv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
Varsågod! Vad är det för CPU-kylare du har där? Ser ut som en Zalman fast misstänker att det är en ThermalTake Orb?

NorthQ

Tror det är samma som på länken, väldigt lik i alla fall

Permalänk
Avstängd

Inget fel på bildkvaliten, skulle vara kul utan bara macro?

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

härligt men close ups, men en helbild skulle vara nice, bra annars.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk

någon närbild är väl okey men alla?
översikt?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Du fick 1p.

Anledningen var: fina bilder, men vil ha helhetsbilder på datorn.

Ytterligare sak som gjorde att du fick lägsta möjliga poäng var att du döpt albumet till "ze corner" vilket jag tolkar som datorhörnet, men inte fan ser man några bilder på hur hörnan ser ut heller.

Permalänk
Avstängd

Som sagt helhets bilder skulle vara kul

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk

Kul galleri, verkligen!
Inte som alla andra skrytargalleri utan här har du verkligen lagt ner jobb på att visa det du har, credds till dig!

Du verkar vara lite som jag, inte helt olik setup har vi och "Datorhårdvaran är inte det viktigaste i mitt liv, köper nytt när jag har pengar och lust för nytt".

Vad fotar du med för övrigt? Objektiv osv..
Går väll knappast att få så kort skärpedjup med en kompaktkamera..

Kep it up!

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..

Permalänk
Medlem

Ze corner?

Du verkar ha missat moderkortet i spec:en förövrigt

Permalänk
Medlem

Sjukt irriterade när du har förstört bilderna me all avsaknad focus

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker P182 börjar bli uttjatat?

Visst det är ett riktigt bra chassi men ffs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speeDs_
Bara jag som tycker P182 börjar bli uttjatat?

Visst det är ett riktigt bra chassi men ffs.

ska han bygga ett eget eller ? kanske han tycker det ser bra ut och det kyler ganska bra har jag hört med

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whiskycoke
ska han bygga ett eget eller ? kanske han tycker det ser bra ut och det kyler ganska bra har jag hört med

Har jag sagt att han inte skulle köpa det eller? nej juste ! sa att det började bli uttjatat i min mening + att det var ett bra chassi . . . .

Permalänk

Nån som hittat flower effekt på kameran ?

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Black Pearl | Corsair HX650 | Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 750 2.66Ghz @ 3,2Ghz | Corsair 4gb DDR3 XMS3 Dominator 1600MHZ | Asus Radeon HD4890 1GB | Western Digital Caviar Black 500GB | Samsung Syncmaster P2450H 24" | Win7 Ultimate 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speeDs_
Har jag sagt att han inte skulle köpa det eller? nej juste ! sa att det började bli uttjatat i min mening + att det var ett bra chassi . . . .

ÄR de uttjatat att man köper ett bra chassi som många har ?

De är som att säga ååå va uttjatat 4870 x2 är ååå köp ett annat.

lägg ner

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungdahl
Kul galleri, verkligen!
Inte som alla andra skrytargalleri utan här har du verkligen lagt ner jobb på att visa det du har, credds till dig!

Du verkar vara lite som jag, inte helt olik setup har vi och "Datorhårdvaran är inte det viktigaste i mitt liv, köper nytt när jag har pengar och lust för nytt".

Vad fotar du med för övrigt? Objektiv osv..
Går väll knappast att få så kort skärpedjup med en kompaktkamera..

Kep it up!

Just nu har jag en Eos 400D med 85mm, det jag nämnde i introduktionen av galleriet, men har också 18-55 som var standard. Ganska kul med 85an, trevliga effekter och skärpedjup som jag gillar.

Verkar dock inte vara så eftertraktat här...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neizinp
Du verkar ha missat moderkortet i spec:en förövrigt

Moderkortet finns med, Asus P5B

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunlopzu
Sjukt irriterade när du har förstört bilderna me all avsaknad focus

Nu hänger jag inte med? Det ligger fokus på alla bilder, dock inte på allt. Du ser ju vad jag vill att tittaren ska fokusera på

Permalänk
Medlem

nice, sj har man en EF 50mm F1.8
annars samma som du. kamera equip etc
+ stativ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
nice, sj har man en EF 50mm F1.8
annars samma som du. kamera equip etc
+ stativ

Funderade först på en 50mm faktistk, fast sen fick jag lite rådgivning från jobb, så det blev annat!
Jo stativ har jag också, nästan ett måste ibland