MarkosGames, nya problem...

Permalänk
Avstängd

Jag börjar undra hur folk bara kan skriva av sig för att sedan inte besvara när man man väl går emot. Sweclockers borde nog införa ett mer seriösare registrering eftersom vem som helst kan regga sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Jag börjar undra hur folk bara kan skriva av sig för att sedan inte besvara när man man väl går emot. Sweclockers borde nog införa ett mer seriösare registrering eftersom vem som helst kan regga sig.

Lite Oft så hära! Men är det inte det som är hela grejen med ett forum, att vem som helst kan regga sig?

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Avstängd

Jo jag håller med dig till en viss del. Men i denna tråden har vi haft en del personer son bokstavligen snackar skit. Visst vi lever i ett fritt land. Men hur fritt får det lov att vara egentligen.

Genom att man registrerar sig med riktigt namn så tror jag inte att folk bara skriver av sig en massa skitsnack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Jo jag håller med dig till en viss del. Men i denna tråden har vi haft en del personer son bokstavligen snackar skit. Visst vi lever i ett fritt land. Men hur fritt får det lov att vara egentligen.

Genom att man registrerar sig med riktigt namn så tror jag inte att folk bara skriver av sig en massa skitsnack.

Nu tycker jag du ska dra ner på det tänket lite. Finns alltid folk som tycker nån snackar skit, många tyckte och tycker fortfarande att du snackar skit ju.

Nej, ett öppet forum är just ett öppet forum och så ska det vara.

Permalänk
Medlem

Om inte oseriösa skribenter ska få skriva här så borde inte heller oseriösa företagare få skriva då heller, bara för att kritisera förslaget

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Så ni tycker att det är ok att snacka skit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Så ni tycker att det är ok att snacka skit?

Det har jag inte sagt, men du och jag kan ha olika referenser för vad som är skit och inte skit och återigen; öppet forum.

Vill du ha hårdare regler får du helt enkelt leta dig till ett sådant forum eller skapa dig en. Skitsnack/are kommer det alltid finnas.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Det har jag inte sagt, men du och jag kan ha olika referenser för vad som är skit och inte skit och återigen; öppet forum.

Vill du ha hårdare regler får du helt enkelt leta dig till ett sådant forum eller skapa dig en. Skitsnack/are kommer det alltid finnas.

Det ligger nått i det du säger. Skitsnack får man leva med. Jag får helt enkelt går som jag gjort tidigare och stå till svars.

Jag säger inte att vi är felfria och därför bad jag han att ta upp det i forumet. Så vitt jag vet så kan jag inte minnas att jag lovat mer än jag kunnat. Men som sagt så kan det blivit en miss någonstans.

Permalänk
Medlem

Det roliga är att så fort det dyker upp nån kund som är missnöjd på nåt forum så fixar du till det(vilket givetvis är mycket bra).

Men varför ska det behöva dras sålångt? Man har ju läst ett par liknande fall nu. Kan man inte fixa det innan det läcker ut på nåt forum?
Det skulle bli bra mycket bättre reklam om folk istället skrev om sina positiva erfarenheter med dig, saker som strulat och som du tagit tag i direkt.
Men du ha ska respekt för att du försöker fixa till så att alla kunder (förr eller senare)blir nöjda iaf!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Det roliga är att så fort det dyker upp nån kund som är missnöjd på nåt forum så fixar du till det(vilket givetvis är mycket bra).

Men varför ska det behöva dras sålångt? Man har ju läst ett par liknande fall nu. Kan man inte fixa det innan det läcker ut på nåt forum?
Det skulle bli bra mycket bättre reklam om folk istället skrev om sina positiva erfarenheter med dig, saker som strulat och som du tagit tag i direkt.
Men du ha ska respekt för att du försöker fixa till så att alla kunder (förr eller senare)blir nöjda iaf!

Bättre sent än aldrig

Permalänk

?

Permalänk
Medlem

Varför tog du bort både länk och blogg-inlägg?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Ja det var mycket märkligt?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Haha, intressant....

Kanske blev han mutad på samma sätt som han klagade att andra blev i sin blogg.

Permalänk

Han svarar inte på PM heller.. usch luktar ruttet hela grejen.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Vad har vi vanligt dödliga missat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morango
Vad har vi vanligt dödliga missat?

En person kom och skrev om hur dåligt det hade varit att göra affär med MG. Sen hade denne skrivit ett blogginlägg som beskrev hans problem, vilket han länkade till i ett senare inlägg.

Av mystiska skäl försvann inläggets innehåll med länk etc nån dag senare.

Permalänk
Medlem

Nu hans hans sida tillfälligt nedstängd.

To be continued.....

Här följer även text från bloggen som togs bort;

Akta er för Markos Games
Markos Games med filuren Marchello Josefsson som frontfigur bör samtliga konsumenter se upp för. Jag har själv tyvärr gått in i fällan och står nu utan följande:

* Dansmatta till Xbox
* Pistol till Xbox
* Xbox Live-kit
* 5000 kr
* Xbox 360

Allting började med att de skulle annonsera (dåvarande Multimediashopen) på min f.d. Xbox-sajt kallad Xbox Network. I början gick allting bra, de betalade och vi blev lovade bl.a. dansmatta, pistol, xbox live-kit. Att saker och ting försvinner på posten kan även hända den bästa, och enligt Marchello's utsago så har då både pistolen, live kittet och dansmattan försvunnit på posten. Konstigt tyckte jag och funderade inte vidare på det.

Månaderna gick och jag la ner min Xbox-sajt. Efter ett tag började jag och Marchello prata lite på MSN, han berättade om hans nya företag (då kallat "Digitech Consoles" som senare blev Gamecom). Han behövde en webbshopp, vi pratade och jag började skissa och fick till slut klart en del på sajten, då skulle jag få 5000 kr i förskott.

Jag skickade så klart över mina kontouppgifter flertalet gånger och pengarna var på väg (han påstod sig vara på banken många gånger) men inga pengar dök upp - nu kommer det roliga, denna gång var det banken som hade slarvat bort alla pengar. Kort efter detta så försvann Marchello och vår kontakt bröts. Telefonen förblev avstängd, han svarade varken på mail eller msn.

Nu, några år senare fick jag tillbaka kontakten med han. Jag googlade på hans namn och fick upp en hel del intressanta trådar, bla den här om Marchello Josefsson på SweClockers. Om ni nu orkar plöja igenom alla sidor kan vi kort och gott komma fram till - jag var inte den enda som blev blåst på pengar eller annat.

Nu till något mycket intressant.

Eftersom jag inte har varit den enda som blivit blåst av Multimediashopen, Markos Games, Gamecom eller Marchello Josefsson så har flera berättat lite om deras kontakt i tråden på Sweclockers. Flera har nämnt att de betalat men ej fått sin produkt, Markos Games skyller då i tråden på leveransfel, postens fel, bankens fel... ja kort sagt, allas fel utom han själv. Efter ett tag skriver offret ett nytt inlägg där han förklarar att han har haft fel - med största sannolikhet har då Markos Games valt att tysta ner denna person.

I dag har jag återigen fått kontakt med Markos Games - hans skuld på 5000 kr kommer jag aldrig att få se, så han erbjöd mig 2000 kr. De har jag väntat på ett x antal månader, och vid sista tillfället jag fick tag på han erbjöd han mig en Xbox 360 (detta var för ca 2 veckor sedan) i kompensation och jag tackade emot och gav han min adress. Nu har det gått 1 vecka sedan han påstått sig att skicka paketet och jag har sökt han men inget svar. Han ber mig återkomma alla möjliga tider men då svarar han inte.

Kort och gott, jag har blivit blåst på flera prylar, ett par tusen och min tid. Jag skiter ärligt talat i att jag har blivit blåst, det är inte där problemet ligger. Problemet ligger i hans sätt, hade han berättat för mig "jodu Niclas jag är bankrutt, jag kan inte betala - hur ska vi lösa detta?" så hade jag med stor öppenhet försökt hitta en lösning på det. Men istället skjuter han upp saker, menar på att det är på väg och liknande.

Inlägget blev troligtvis lite rörigt men hoppas ni förstår innebörden av detta

Google is your friend for cached stuff!

Permalänk
Avstängd

Och vem har sagt att jag inte gjort upp med killen? Därför togs bloggen bort. Vi hade annonserat hos han under tiden då multimediashopen fanns.

Nu till det bästa av allt

Marko´s Games kommer att konverteras om till Multimediashopen och vi kommer att expandera i olika städer som borås, halmstad, Sthlm, Jönköping m.fl

Sidan ligger nere på grund av en missad betalning men kommer att starta igång igen på måndag. Som sagt så har jag inget att dölja och inget att skämmas för eftersom även jag är mänsklig.

Det roliga med er alla forumiter är att ni tror att jag kommer lägga ner? Det kommer aldrig hända oavsett vad ni än försöker komma med.

Google is your friend for cached stuff! det håller jag med dig om. Men i detta fall så spelar det ingen roll om du vänder up och ner på google du kunde bara frågat mig så hade du fått svaret:)

Mycket glada hälsningar
Marchello

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Och vem har sagt att jag inte gjort upp med killen? Därför togs bloggen bort. Vi hade annonserat hos han under tiden då multimediashopen fanns.

Nu till det bästa av allt

Marko´s Games kommer att konverteras om till Multimediashopen och vi kommer att expandera i olika städer som borås, halmstad, Sthlm, Jönköping m.fl

Sidan ligger nere på grund av en missad betalning men kommer att starta igång igen på måndag. Som sagt så har jag inget att dölja och inget att skämmas för eftersom även jag är mänsklig.

Det roliga med er alla forumiter är att ni tror att jag kommer lägga ner? Det kommer aldrig hända oavsett vad ni än försöker komma med.

Google is your friend for cached stuff! det håller jag med dig om. Men i detta fall så spelar det ingen roll om du vänder up och ner på google du kunde bara frågat mig så hade du fått svaret:)

Mycket glada hälsningar
Marchello

Har inte brytt mig tidigare.

Men herregud, människa.

Varför kommer du ens hit och gör bort dig?
Om du inte hade svarat i tråden så hade ju folk kunnat tro sina egna saker, men du kommer ju hit om och om och bekräftar all skit.

Permalänk
Medlem

"Men i detta fall så spelar det ingen roll om du vänder up och ner på google du kunde bara frågat mig så hade du fått svaret"

Frågan har varit uppe tidigare, men inte fick vi nåt svar då.

Permalänk
Avstängd

Nope det har den inte. Hade någon ställt frågan mot mig så hade jag bevarat det som jag gjort tidigare. Du la ner onödig tid helt enkelt

Men men Ha en bra dag

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Har inte brytt mig tidigare.

Men herregud, människa.

Varför kommer du ens hit och gör bort dig?
Om du inte hade svarat i tråden så hade ju folk kunnat tro sina egna saker, men du kommer ju hit om och om och bekräftar all skit.

Jag respekterar din åsikt men kom ihåg att alla kan inte tänka som dig så respektera att jag vill bevara inläggen.

Permalänk
Medlem

Stackars dig. Det är du mot resten av världen.

Permalänk

Expandera i flera nya städer låter synnerligen olämpligt med tanke på din ekonomiska situation. Har du inte fortfarande näringsförbud förresten?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Jag respekterar din åsikt men kom ihåg att alla kan inte tänka som dig så respektera att jag vill bevara inläggen.

Du respekterar en åsikt, men inte dina kunder?

Permalänk
Avstängd

Hde jag inte respekterat mina kunder så hade inte Marko´s Games funnits. Tänk efter lite

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Hde jag inte respekterat mina kunder så hade inte Marko´s Games funnits. Tänk efter lite

Det finns ju inte i verkligheten, tänk efter lite

Påhittad sida med lurade kunder, missnöjt folk och en webbplats som är nere pga att den är obetald.

Tänk efter lite....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Expandera i flera nya städer låter synnerligen olämpligt med tanke på din ekonomiska situation. Har du inte fortfarande näringsförbud förresten?

Dem butiker som vi sammabetar med tar ut en viss provision så någon lokalhyra har vi inte och kommer heller inte att ha. Alla framtida butiker kommer att inleda ett sammarbets avtal i form av provision

Just i denna tid som jag skriver så har förvaltarbrevet inkommit så bara ett par veckor till så har jag ingen näringsförbud.

Jag kommer skriva här när näringsförbudet är upphört. Det kan ni räkna med

Permalänk

Okej jag förstod det som att du skulle öppna butiker i dessa städer, samarbete låter listigare! Hur går det med din personliga konkurs då, får du någon rätsida på det hela?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1