MarkosGames, nya problem...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Det roliga med er alla forumiter är att ni tror att jag kommer lägga ner? Det kommer aldrig hända oavsett vad ni än försöker komma med.

Hur många företag har du startat egentligen? Börjar du inte förstå att för varje nytt företag så får du sämre rykte, framför allt om du fortsätter att ha kunder som är missnöjda. Att inte bry sig om vad forumiter anser är kanske det mest korkade man kan göra med tanke på hur snabbt saker sprids på nätet. Siter som Prisjakt och Pricerunner används allt mer och när folk märker att en butik fått mycket kritik så blir de väldigt skeptiska till att handla där. Om du verkligen är seriös så ger du kunderna den support de ska ha innan, inte efter, de börjar skriva på olika forum för då är det redan skadan skedd.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Hur många företag har du startat egentligen? Börjar du inte förstå att för varje nytt företag så får du sämre rykte, framför allt om du fortsätter att ha kunder som är missnöjda. Att inte bry sig om vad forumiter anser är kanske det mest korkade man kan göra med tanke på hur snabbt saker sprids på nätet. Siter som Prisjakt och Pricerunner används allt mer och när folk märker att en butik fått mycket kritik så blir de väldigt skeptiska till att handla där. Om du verkligen är seriös så ger du kunderna den support de ska ha innan, inte efter, de börjar skriva på olika forum för då är det redan skadan skedd.

Detta har jag redan svarat på i ett antal inlägg. Synd att du missat dem och hoppat på svar knappen direkt.

Jag tar hand om mina kunder. även dem kunder som handlat från Multimediashopen och Gamecom. Sen kan jag även tillägga att den som är egenföretagare VET mycket väl att alla företag har minst 1 missnöjd kund Vilket man absolut inte vill ha. Men hur mycket man än anstränger sig så kan man inte bli fläckfri och så är det. Bara att inse.

I ditt inlägg låter det som jag haft massa bolag. Jag har haft 3st bolag vara 2 var mina egna. och det slutgiltiga svaret blir: Markosgames lever vidare vare sig man gillar det eller inte.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jaså, Marchello är igång igen. Men seriöst vem köper från honom efter alla turer. Det vore isåfall en välgörenhetsorganisation som ser det som sin uppgift att hjälpa "Kriminella revansch i samhället". Kan själv tipsa om ett eget företag jag planerar starta för dem med för mycket pengar på fickan som tynger: www.blåserdigkvickt.com. Jag har varken varor, lager eller planer på sådant men sätt gärna in pengar på mitt konto för ljuga det kan jag, om än något bättre än herr M...ja...säger man hans namn tre gånger så kommer han väl ut ur spegeln likt "Candyman" (har redan sagt det en gång så nu får jag passa mig).

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Jaså, Marchello är igång igen. Men seriöst vem köper från honom efter alla turer. Det vore isåfall en välgörenhetsorganisation som ser det som sin uppgift att hjälpa "Kriminella revansch i samhället". Kan själv tipsa om ett eget företag jag planerar starta för dem med för mycket pengar på fickan som tynger: www.blåserdigkvickt.com. Jag har varken varor, lager eller planer på sådant men sätt gärna in pengar på mitt konto för ljuga det kan jag, om än något bättre än herr M...ja...säger man hans namn tre gånger så kommer han väl ut ur spegeln likt "Candyman" (har redan sagt det en gång så nu får jag passa mig).

Underskatta inte hur sliskiga vissa människor är. Finns ju folk som haft som sin karriär att resa runt i landet och lura folk att de kommer från diverse bank och vill prata om deras investeringsalternativ. Vissa människor vet hur man pratar omkull folk, och en del av dessa ser det som sin chans att aldrig ha ett hederligt arbete.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Hej på er alla forumiter

Ja ännu en påhoppare som säger sig ha handlat av oss. Jag misstänker att det är samma bosse som jag besvarade för ett par dagar sedan.

Jag har även kontaktat dem på minhembio och dem kommer återkomma till mig under dagen. Därefter blir det en polisanmälan för nu har det gått för långt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej på er alla forumiter

Ja ännu en påhoppare som säger sig ha handlat av oss. Jag misstänker att det är samma bosse som jag besvarade för ett par dagar sedan.

Jag har även kontaktat dem på minhembio och dem kommer återkomma till mig under dagen. Därefter blir det en polisanmälan för nu har det gått för långt.

Det roliga som jag tycker är att så fort någon säger sig haft problem med dig så säger du att de antingen hittar på allt eller att du faktiskt har hjälpt dem. Jag finner det högst osannolikt att alla som trätt fram och sagt sig ha problem skulle ljuga. Antingen ljuger alla dem eller så ljuger du som dessutom konkat ett antal företag som också fått kritik för dålig service... Tror även du kan räkna ut vilket som ser troligast ut...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Det roliga som jag tycker är att så fort någon säger sig haft problem med dig så säger du att de antingen hittar på allt eller att du faktiskt har hjälpt dem. Jag finner det högst osannolikt att alla som trätt fram och sagt sig ha problem skulle ljuga. Antingen ljuger alla dem eller så ljuger du som dessutom konkat ett antal företag som också fått kritik för dålig service... Tror även du kan räkna ut vilket som ser troligast ut...

Nu får du fan ge dig. Tror du att jag skulle sätta mina partnerbutiker som haft ett fläckfritt förflutet i över 20års företagande i denna sits?? Om du nu tror det så tycker jag att du skall ta reda på mer innan du vräker ut ord på det sättet.

Första bästa problem som uppstår i mina partnerbutiker så ser jag till att infinna mig där och få ordning på det. Denna person som säger sig ha handlat av oss LJUGER. Jag har även kollat upp hans IP och idioten verkar bo i lund

Ip:93.182.151.61

Just nu sitter jag hos polisen och kommer att anmäla inläggen på minhembio.
Jag tar emot skit om jag gjort det. Men att ta emot skit som man inte gjort det gör mig förbannad.

Jag återkommer inom kort och skall då även få klarhet på allt detta engång för alla.

Permalänk
Medlem

Sitter du och surfar hos polisen?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Det där IPet går till en VPN-server.

All reklam är bra reklam sägs det,
men det veti fan...

Permalänk

Polisanmälan... för vad? Förtal? Vem ska åtalas? Du har ett IP-nummer.. lycka till.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu får du fan ge dig. Tror du att jag skulle sätta mina partnerbutiker som haft ett fläckfritt förflutet i över 20års företagande i denna sits?? Om du nu tror det så tycker jag att du skall ta reda på mer innan du vräker ut ord på det sättet.

Första bästa problem som uppstår i mina partnerbutiker så ser jag till att infinna mig där och få ordning på det. Denna person som säger sig ha handlat av oss LJUGER. Jag har även kollat upp hans IP och idioten verkar bo i lund

Ip:93.182.151.61

Just nu sitter jag hos polisen och kommer att anmäla inläggen på minhembio.
Jag tar emot skit om jag gjort det. Men att ta emot skit som man inte gjort det gör mig förbannad.

Jag återkommer inom kort och skall då även få klarhet på allt detta engång för alla.

Ohh, mr internet though guy? Skall du ringa dina cuzziner på killen? Vet du var min brevlåda bor med? eftersom jag inte tror på dig?

Seriöst, du får ju medge att det verkar suspekt? Läst på flera forum och när folk skrivit att de inte fått något svar på emails och dylikt dyker du direkt in och häver ur dig att personen visst fått svar om en lösning. Jag statuerade det mest logiska svaret och du blir aggresiv? Truth hurts?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ohh, mr internet though guy? Skall du ringa dina cuzziner på killen? Vet du var min brevlåda bor med? eftersom jag inte tror på dig?

Seriöst, du får ju medge att det verkar suspekt? Läst på flera forum och när folk skrivit att de inte fått något svar på emails och dylikt dyker du direkt in och häver ur dig att personen visst fått svar om en lösning. Jag statuerade det mest logiska svaret och du blir aggresiv? Truth hurts?

Jag säger inte att jag försöker skydda mig när jag har fel. Har jag gjort nått så står jag för mina konsekvenser. Men När du skriver ett inlägg som svar från ett annat forum så hoppas jag att du har förståelse att man blir förbannad när jag vet att jag inte sålt någon enhet för ett par veckor sedan.

Jag har ju inte polisanmält utan anledning. Detta är förtal så jag hpppas att den personen som påbörjat inlägget står för sina ord.

Och ditt inlägg om mina kusiner och vart din brevlåda bor? Hur gammal är du människa??

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Polisanmälan... för vad? Förtal? Vem ska åtalas? Du har ett IP-nummer.. lycka till.

Hej superboss

Spelar ingen roll då jag har gett ip nummer samt vart inlägget kom ifrån. Resten får polisen sköta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag säger inte att jag försöker skydda mig när jag har fel. Har jag gjort nått så står jag för mina konsekvenser. Men När du skriver ett inlägg som svar från ett annat forum så hoppas jag att du har förståelse att man blir förbannad när jag vet att jag inte sålt någon enhet för ett par veckor sedan.

Jag har ju inte polisanmält utan anledning. Detta är förtal så jag hpppas att den personen som påbörjat inlägget står för sina ord.

Och ditt inlägg om mina kusiner och vart din brevlåda bor? Hur gammal är du människa??

22. Hur gammal är du som börjar svära över personer som gett kritik om ditt företag? Hur seriöst intryck ger det? Om du testar att tänka lite logiskt så ser du nog att det ser ut som du är värsta "smooth-talkern". Alla som skrivit att de inte fått kontakt osv har tydligen visst haft kontakt enligt dig? Vi utomstående får uppgifter från ett antal konsumenter som haft problem, enligt dig har alla inte alls haft problem? Visst om det handlade om något stort seriöst företag, finns alltid folk som aldrig är nöjda, men du har ju som sagt haft företag tidigare med exakt samma problem... Logiskt sett är detta en "no brainer", sannolikheten är avsevärt större att du inte ger vidare service än att alla som ifrågasatt din service ljuger. Att du sedan blir aggresiv på forum är ju inte till din fördel.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Om jag får kritik som är sann så skall man givetvis komma överens och se vart felet ligger. Självklart skall man ta åt sig all kritik, men jag tar inte skit från folk som snackar skit. Om jag nu hade betett mig såpass illa mot en person så hade jag stått för det lika enkelt som jag gjort mot dem tidigare kunder som skrivit här.

Bara några inlägg ovan om du scrollar upp så ser du en kund som skrivit om oss. Den personen har fått vänta på tok för länge men han kan nu hämta sin konsol samt den kompensation han fått av mig.

Derox läs inlägget från hembio. Tänk därefter om jag nu skulle vara den idiot och sätta mina partners i en sådan sits. Det skulle ju vara rent av idiotiskt av mig.

Och nu till det roliga
Personen som säger sig ha handlat av oss för ett par veckor sedan kan ju heller inte stämma. Företaget är inte aktivt än och på så sätt så skulle det räknas som brott.

nyligen 2 års villkorlig dom samt precis kommit ut från min konkurs. Skulle jag då sätta mig i en såpass liten skala och INTE erbjuda denna såkallade Bosse en ny konsol. Gör jag ett litet fel så får jag inte öppna något företag på fem år samt att jag kommer hamna i fängelse. Så jag hoppas att ni förstår min situation.

Så på grund av detta så valde jag att gå till polisen idag och lägga en polisanmälan mot den personen, för jag vet att jag inte har någon bosse eller någon kund som blivit fel behandlad i partnerbutikerna.

Permalänk

Jag sympatiserar med att du hamnat i en besvärlig situation även om du bara har dig själv att skylla. Du har ju inte direkt ett fläckfritt track-record så när du ställer frågan om du skulle sätta din partners i skiten är svaret, för mig, "kanske". Karin som var din tidigare partner verkar ju inte direkt helnöjd med ert "samarbete"? Det finns säkert kunder som överdriver och gör en höna av en fjäder men du kan ju inte blunda för att det är anmärkningsvärt många som upplever att de blivit illa behandlade och orsaken till det kan ju inte enbart vara att de är lögnare? Jag tror din ambitioner är goda även om det inte alltid räcker hela vägen... polisanmäla folk hit och dit är fullständigt meningslöst och kostar bara oss skattebetalare massa pengar. Ingen kommer att fällas för förtal, din anmälan kommer att läggas ned till följd av brist på spaningsuppslag.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Om jag får kritik som är sann så skall man givetvis komma överens och se vart felet ligger. Självklart skall man ta åt sig all kritik, men jag tar inte skit från folk som snackar skit. Om jag nu hade betett mig såpass illa mot en person så hade jag stått för det lika enkelt som jag gjort mot dem tidigare kunder som skrivit här.

Bara några inlägg ovan om du scrollar upp så ser du en kund som skrivit om oss. Den personen har fått vänta på tok för länge men han kan nu hämta sin konsol samt den kompensation han fått av mig.

Derox läs inlägget från hembio. Tänk därefter om jag nu skulle vara den idiot och sätta mina partners i en sådan sits. Det skulle ju vara rent av idiotiskt av mig.

Jag anklagar inte dig personligen, jag säger bara hur det ser ut för en utomstående. Men du har helt rätt att det vore helt ologiskt att i din sits göra det där.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag anklagar inte dig personligen, jag säger bara hur det ser ut för en utomstående. Men du har helt rätt att det vore helt ologiskt att i din sits göra det där.

Ja jag hade snarare vart Sveriges största idiot om jag hade gjort det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej superboss

Spelar ingen roll då jag har gett ip nummer samt vart inlägget kom ifrån. Resten får polisen sköta.

Tvivlar otroligt starkt på att nånting kommer hända.

Jag funderade precis på att anmäla Flopper på denna sida till polisen för han är en ATI fanboy.. (<3 flopper)

Men helt alvarligt. Kan polisen verkligen göra nånting mot någon som " trollar " på ett forum ? :/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Jag sympatiserar med att du hamnat i en besvärlig situation även om du bara har dig själv att skylla. Du har ju inte direkt ett fläckfritt track-record så när du ställer frågan om du skulle sätta din partners i skiten är svaret, för mig, "kanske". Karin som var din tidigare partner verkar ju inte direkt helnöjd med ert "samarbete"? Det finns säkert kunder som överdriver och gör en höna av en fjäder men du kan ju inte blunda för att det är anmärkningsvärt många som upplever att de blivit illa behandlade och orsaken till det kan ju inte enbart vara att de är lögnare? Jag tror din ambitioner är goda även om det inte alltid räcker hela vägen... polisanmäla folk hit och dit är fullständigt meningslöst och kostar bara oss skattebetalare massa pengar. Ingen kommer att fällas för förtal, din anmälan kommer att läggas ned till följd av brist på spaningsuppslag.

Hej superboss

Det är stor skillnad på partner och partner.

Tänk dig tele2. Dem samarbetar med copp, ica, pressbyrån och alla telefon försäljare som Siba, Elgiganten m.fl. Samma gäller här. Partnerbutiken tar bara emot och lämnar ut varan till kunden. Går något sönder så kan man lämna in det i någon av våra partnerbutiker på samma sätt som när man lämnade in för chippning eller reparation.

Partnerbutikerna har inget ansvar vad det gäller garantier, Service eller support ärenden. Dem har heller inget avtal som binder dem mot oss så det är upp till varje partner om man vill fortsätta samarbetet eller häva upp det. Detta står även på alla inlämningskvitton samt kvittot som kunden får när affären är avslutat.

Vad det gäller min anmälan så hade jag inget annat i tankarna än att gå till polisen och göra en anmälan. Sen om det inte händer något och det rinner ut i sanden så har jag i allafall gjort mitt bästa.

Visst har jag gjort fel i mina dagar och jag har erkänt dem lika enkelt som jag erkänt min konkurs och min dom i inlägget ovan. Så för mig hade det vart lika enkelt att gå till mötes med så kallade bosse. Men nu i detta fall så har jag ingen kund som handlat Xbox av dem senaste veckorna och jag vet att killarna i butikerna aldrig skulle behandla någon kund på det sättet. Såpass service minded är dem.

Jag tror att inte att någon av er bara hade lutat sig tillbaka och tagit det som om inget ha hänt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
Tvivlar otroligt starkt på att nånting kommer hända.

Jag funderade precis på att anmäla Flopper på denna sida till polisen för han är en ATI fanboy.. (<3 flopper)

Men helt alvarligt. Kan polisen verkligen göra nånting mot någon som " trollar " på ett forum ? :/

Jag vet inte. Men enligt polisen så är det ganska många som blir anklagade för saker som dem inte begått. Det är ju så enkelt att bara skriva av sig i ett forum. När du minst anar så är det grannen som snackar skit om dig. Just i ett forum. Sjukt men sant.

Permalänk
Medlem

Jag bara undrar, varför fortsätter du Marchello efter alla konkurser och klagomål? Jobbar själv som lärare och om jag gång på gång misslyckats i min undervisning så hade jag helt enkelt slutat och försökt sadla om, gjort något annat som passade mig bättre. Jag skulle säga att det nästan är omöjligt att förändra sitt rykte, iallafall mycket svårt som jag ser det. I ditt läge, och nu försöker jag ge dig ett moget råd, Skulle jag helt sonika ge upp företagsidéen och satsa all den energi som går åt till att bråka och "ge svar på tal" på olika forum och investera den i något där inte alla broar redan är brända. På dina svar att döma så tycker jag att du verkar vara uppfinningsrik, satsa det på något långsiktigt istället för ditt rykte som spelförsäljare går nog ingen ljus framtid till mötes (om man går på dina tidigare försök i branschen). Varför, jo därför att det är på forum som Sweclockers och Minhembio som du har dina potentiella kunder och här är nog loppet redan "kört", tyvärr. Att vara en mogen företagare är att också kunna inse när man skall lägga av, tycker iallafall jag

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Avstängd

Svaret är enkelt. Hade jag inte haft kunder så hade jag inte fortsatt inom TV-spelsförsäljning. Och skulle jag lägga ner så skulle jag vara den skiten som många påstår att jag är. Sen får du tro vad du vill. Men jag har en del kunder som sitter här i forumet.

Permalänk
Avstängd

Måste bara skriva så ingen glömmer bort = På forum är man rätt så anonym och det utnyttjar nog dom som blivit missnöjda... och dom kommer garanterat att sprida mer skit då med flera användarkonton, fungerar det inte på ett forum så startar dom upp det i en annan.

Har hänt mig, en person blev 5st och alla spred skit om mig.. fick hjälp av moderatorer som avslöjade att alla hade samma IP... resulterade med ett par raka höger för att få slut på skitsnacket.

Så tänk er för att personen kanske inte är vad han/hon ger sig ut på att vara, kanske någon missnöjd som inte blivit trodd och försöker igen.. kanske helt okänd som vill bara jävlas.

Så upp till bevis att det verkligen har hänt.. vilket förmodligen kommer aldrig att hända.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är lite tragiskt på något sätt. Men det är ju naturligtvis upp till dig. Har i och för sig aldrig jobbat inom den privata företagssektorn så jag vet inte hur det fungerar, jag utgår bara ifrån hur jag själv hade gjort och inte gjort. Det är dock tämligen svårt att skaka av sig känslan av...ja...när man läser på internet om dina tidigare förehavanden Marchello:

http://www.tbg.nu/news_show/126579/10 (En klassiker som vittnar om IP-addressens funktion))

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Jag tycker det är lite tragiskt på något sätt. Men det är ju naturligtvis upp till dig. Har i och för sig aldrig jobbat inom den privata företagssektorn så jag vet inte hur det fungerar, jag utgår bara ifrån hur jag själv hade gjort och inte gjort.

det är helt enkelt upp till mig om jag vill fortsätta eller inte. Jag fortsätter och tänker inte ge upp vad som än händer.

Återigen så får man helt enkelt spika in det i skallen och inse att Marko´s Games får man helt enkelt leva med vare sig man vill eller inte.

Sen undrar jag hur denna såkallade bosse fick för sig att vi säljer en importt budget konsol. Konstigt är bara förnamnet då jag inhandlar alla mina konsoler på webhallen i göteborg, elgiganten i nordstan, samt game och gamestop i nordstan. Detta finns det bevis på då dem flesta vet vem jag är i följande butiker. Detta är jag inte ensam om då jag vet att alla som erbjuder chippade konsoler köper på följande ställen. då MS, Nintendo och Svensk film inte säljer till företag som modifierar konsolerna.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Varför handlar du dem på webhallen bla ?

Inte bättre med t.ex direkt från de som gör spel/konsoller ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Varför handlar du dem på webhallen bla ?

Inte bättre med t.ex direkt från de som gör spel/konsoller ?

Han skrev varför i sin post...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grossistavtal?

Visa signatur