Automatisk inloggning fungerar inte

Permalänk

Automatisk inloggning fungerar inte

Sen ungefär en vecka tillbaka fungerar inte den automatiska inloggningen. Jag har, och har alltid valt att bli inloggad automatiskt när jag besöker forumet. Jag har alltså inte gjort några ändringar i mina val. Jag har också valt att surfa i forumet med cookies. Ändå blir jag inte inloggad automatiskt längre. Några teorier vad detta kan bero på? Och framför allt, hur kommer jag tillrätta med det? Börjar bli lite jobbigt att logga in manuellt.

Permalänk

Har du provat den automatiska inloggningen på en annan dator?

Om du har en mjukvaru-brandvägg installerat så kanske att du har ställt in en för hög säkerhet, om en eventuell brandvägg finns, prova då att sänka säkerheten.

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk

Den automatiska inloggningen funkar på alla andra forum inkl. min mail. Precis som vanligt. Det är bara här den har slutat fungera. Jag har däremot ännu inte haft tillfälle att prova att logga in automatiskt på sweclockers från en annan dator. Men det enda jag använder är AVG antivirus och Spybot SD Resident.

Permalänk
Legendarisk

Uppstår felet både i forumet och på framsidan? Hjälper det att rensa dina cookies och prova logga in igen? Vi har ändrat hur lösenorden lagras, och din cookie borde ha justerats vid den nya inloggningen, men det kan vara så att den fortfarande är av den gamla typen och inte godkänns av sidan.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Det hjälpte. Jag rensade bort alla cookies och loggade in manuellt. Och sen funkar det automatiskt som vanligt. Tack för hjälpen.

edit: nu har det slutat funka igen. Men skit samma. Får väl logga in manuellt istället.

edit 2: det verkar som FULLMOONs trick funkade. Åtminstone hittills. Tack för tipset.

Permalänk

Jag hade problem att inloggningen funkade perfekt i hela forumet förutom när man gjorde nya flikar i forumet med FF så blev man utloggad och när man besökte sin 'medlemskap' så hoppade det ur. loggade in mig dubbel sen på medlemsskap sidan och sedan dess har det funkat.

Visa signatur

I am Extrazz.