Permalänk

Nu har jag ändrat namnet då det kanske var lite att ta i

Kanske lite dumt att jag inte visade utsidan från början... nu ahr jag en bild då man ser 25cm fläkten på sidan och front fläkten på 140cm.

Någon under kylning har jag dock inte då alla temperaturer i Speed Fan alltid ligger runt 30*c.

Grafikkortet är dock runt 50*c..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mx

Om du vill ha en snabb uppfattning om hur plan kylaren är kan du använda dig av t.ex ett rakblad i motljus eller studera reflektionen i kylaren från ett rutat papper eller ett myggnät.

jag hörde ett trick om att man ska se om reflektionen inte blir deformerad.. vilket tyder på att alla ljusstrålar bryts lika dant => plan yta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarw_89
jag hörde ett trick om att man ska se om reflektionen inte blir deformerad.. vilket tyder på att alla ljusstrålar bryts lika dant => plan yta.

Jo det stämmer, mitt förslag med rutat papper eller myggnät går ut på det. Om man inte tittar på en reflektion av något med täta raka linjer är det svårt att se deformationerna. Detta funkar även på relativt matta ytor, de ser blanka ut om man inte tittar på dem rakt uppifrån utan med lite vinkel.