Fractal Design Cluster BOX LAN hittar inte HDD

Permalänk
Medlem

Fractal Design Cluster BOX LAN hittar inte HDD

Har köpt en Fractal Design Cluster BOX LAN NAS Server och en 750GB Western Digital Caviar GP hårddisk.
Problemet jag har är NAS enheten inte hittar hårdisken efter montering när jag loggar in på NAS serven vi dess web GUI.
Kopplar jag däremot in boxen via USB i stället för LAN så har Windows inga problem att känna igen hårddisken.

Någon haft samma problem eller som vet vad felet kan vara?

Permalänk
Medlem

Har köpt precis samma, har du kört programmet som låg på skivan för att hitta NAS enheten?

Visa signatur

Apollo.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag lånar tråden, men måste man ansluta via ett program varje gång eller är det bara första gången? Fungerar den inte som om en Windows-dator skulle dela ut en hårddisk via nätverket?

Visa signatur

Jag har för många datorer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carlin
Ursäkta att jag lånar tråden, men måste man ansluta via ett program varje gång eller är det bara första gången? Fungerar den inte som om en Windows-dator skulle dela ut en hårddisk via nätverket?

Nej man behöver inte använda något program för att hitta nas enhet, Det går bara lättare för all noobs att mappa up disken första gången.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apollo70
Har köpt precis samma, har du kört programmet som låg på skivan för att hitta NAS enheten?

Om du läser ordentligt så framgår det att det är NAS enheten som inte hittar hårdisken och inte att dator inte hittar NAS enheten.

Permalänk
Medlem

Nu fungerar allt som det ska!
Har fått min enheten utbytt av inet, de tog sin lilla tid.
Det var den gamla som var kass!

Är det bara jag som fått 2 tumskruvar att monter hårddisken med eller är Fractal Design så snåla med skruvar?

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilka filsystem LAN-delen klarar av?

Är det bara NTFS och FAT-32 eller klarar den fler?

Httar inte detta på deras hemsida...

Tack!

Visa signatur

Mac'ens förfall heter inte PC. Det heter 'iPhone'. Bleh!
Surface computing FTW men ge mig en rejäl platta att leka på - ingen futtig 'tablet'!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luminum
Någon som vet vilka filsystem LAN-delen klarar av?

Är det bara NTFS och FAT-32 eller klarar den fler?

Httar inte detta på deras hemsida...

Tack!

Bara FAT-32

Permalänk

Nån som kan kommentera kring prestandan på denna?

Permalänk

Tjenare!

Köpte idag denna produkt, men inte förräns jag fick lite klargörande angående filstorlekarna då den stödjer FAT32...

Jag menar dessa enheter används ju mer eller mindre endast till stora filer,
man vill åtminstone att den skall klara dem.

Så jag mailade tillverkaren för dessa artiklar och fick ett trevligt svar faktiskt:
"Cluster BOXen stödjer inte NTFS, den har dock en egen variant av filsystem och stödjer filer upp till 128GB i storlek. Många användare tror att Cluster BOXen inte stödjer filer större än 4GB eftersom den inte stödjer NTFS, men det är alltså fel."

Ett superlyft på en sådan produkt att få klarhet i detta kan jag tycka iallafall, då prislappen är nästan obefintlig, runt 450:- kr inkl moms!

Och för detta får du FTP (5 anv), Samba (8 anv) och DHCP Server.
Man kan ju även koppla den via USB 2.0 om man känner för det,
så för att summera: En superbra pryl för den som inte vill lägga ner ens en tusenlapp för att få en enkel NAS-lösning!

Visa signatur

| Lian Li O11D EVO RGB Vit | Intel i7 13700KF @5.7Ghz | EK Custom Loop, 2x 360 rads, D5 200 Pump/Res, GPU Vector Strix RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi, CPU Velocity D-RGB - Nickel + Plexi, 10x 120mm EK Vardar EVO RGB's | MSI Z690 Unify-X | Corsair Vengeance 32GB DDR5@7800Mhz CL38 Hynix-A | ASUS RTX 3080 ROG STRIX OC +150/800 | Samsung Nvme's 990 Pro 1TB+970 EVO Plus 1TB+960 EVO 500GB | Phanteks RevoltX 1200W | Sound BlasterX AE-5 | LG 27GL850+Dell U2715H |

https://valid.x86.fr/3dt1sg
https://www.3dmark.com/3dm/69131159

Permalänk
Medlem

Ni som har denna, är ni nöjda med den?
Vad är det för skriv samt läs hastighet?