Permalänk

Nya bläckpatroner till en HP-skrivare

Behöver nya bläckpatroner till min HP-skrivare och undrar var jag kan få tag på de billigt? Har ju sett inkClub-reklamen att man får nya bläckpatroner för 1 kr, men är de dåliga piratkopior man får då?

Permalänk
Medlem

har själv en hp-skrivare och tycker faktiskt originalpatronerna inte är speciellt dyra. 350kr för svart och då räcker den till några tusen sidor.

Använder du piratkpatroner förbrukar du din garanti.

Permalänk
Hedersmedlem

Givetvis är det inte originalpatroner man får för 1:- hos Inkclub. Generellt är www.nordicink.se billigare än Inkclub både på kopior och original i de fall Inkclub har original. Sen finns det ju även www.ink66.com.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Fast jag behöver både svart och trefärgade bläckpatroner till min, så de blir en slant. Men är de värt att köpa original? Håller de längre och blir utskrifterna bättre? Förslitningsskador med pirat kanske?

EDIT: De bläckpatroner jag behöver är Trefärgad bläckpatron C6657 och Fotobläckpatron C6658. Sen såg jag att miljöpatronerna är billigare, hur kommer de sig?

Permalänk

Skulle rekommendera dig att hålla din till orginal patroner, även om det blir en slant så håller de ett bra tag sen. Personligen tycker jag HP patroner presterar bättre och håller llite längre. Sen påverkas ju också garantin vid användning av icke HP patroner.

Visa signatur

HP Pavilion dv6756eo > Core 2 duo T7250 > 2 gb 667Hz ram > 250 Gb 5400 rpm Hdd > Geforce 8400 M GS 256 mb

Permalänk
Medlem

Eller så är det bara köpa refill kit