Permalänk
Medlem

Yes! Jag överlevde!

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, men jag kan väll börja med att säga att jag har blivit mycket mer drogliberal de senaste åren. Det började med en liten brajja, och till slut satt man där med mephedrone- och amfetaminpåsen. Så en helg för 1,5 månad sedan så ringde jag till en kompis för att fixa några kartor tramadol. Jag tog på mig jackan och gick ner till polarn för att hämta kartorna. Kartorna bestod av 200mg:are.

Jag kom hem och käkade upp en karta direkt. (Sammanlagt 2 gram), och för er som är lite insatta så är det väldigt mycket för en som inte har någon resistans mot tramadol.

Det började snurra till i huvudet och jag fick den briljanta idén att ta en halv karta till. Sagt och gjort, 5 tabletter (1 gram till alltså) intogs med hjälp av ett glas vatten. En timma senare så däckade jag i fotöljen. Och efter att jag hade däckat så hade jag tryckt i mig restrerande kartor.

Min mamma ringde vid 23,00 tiden, men jag svarade inte. Hon vart lite orolig, men tänkte att jag hade gått och lagt mig för kvällen. Hon gick och lade sig och tänkte inte mer på det. Klockan 11,00 dagen efter så vart hon lite orolig och ringde hem till mig. Inget svar. Hon tog då bilen och åkte hem till mig för att finna mig i fotöljen chippande efter luft. Hon fick panik och ringde ambulansen fort som tusan. Farsans granne vart hemma hos oss också vid detta tillfälle, men han var för rädd att ringa ambulansen (den dumma fan!) för att han hade rökt lite hasch kvällen innan.

Efter flera upplivningsförsök så fick ambulansförarna liv i mig, dock ej mycket. Jag åkte in på IVA (intensivvårdsavdelningen) och låg i respirator i 4 dygn. Jag vaknade upp och min mamma och fästmö och sambo stog vid sängen och grät. Då började jag inse hur jävla dum i huvudet jag hade varit. Vilken jävla skam det var, tro mig.

Läkarna sade att jag aldrig kommer bli som jag var förut, så fel dom hade som tur var! Jag är nästan helt återställde förutom att jag har lite ont i benen, plus att jag knappt har några muskler kvar i benen.

Nu sitter jag på linköpings universitetsjukhus och går igenom massa tester som kollar minnet, kordinationen, konditionen osv. Nästa helg får jag äntligen komma hem till min älskade sambo och min älskade dotter!

Efter det blir det behandlingshem i 3 månader. Jag hoppas verkligen jag blir av med skiten nu. Det har varit väldigt jobbigt för min fästö.

Tack för att ni läste min lilla historia. Och se för fan till att inte göra samma misstag som mig, det kan bli det sista du gör i livet.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Tyckte det kändes som att jag hade läst detta innan, förhoppningsvis är det samma händelse som du av nån anledning väljer att posta igen?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De måste vara samma igen, annars ska du verkligen ta och tänka till riktigt JÄVLA ordentligt.

Synd när de ska gå så här långt för folk att fatta, men ibland verkar de som att de behövs extrema saker för att man ska fatta att de är på riktigt och allvarligt.

Get well!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Hmm, kanske inte är samma? Verkar inte så.. drogerna stämmer inte,.. och inte förloppet heller för den delen..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Ajabaja!

Hoppas du blir bättre i alla fall...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

TS är nog tamejfan ett av de bättre exemplen man kan stoppa upp i nyllet på drogliberaler.

Det ballar ur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabniel
Tyckte det kändes som att jag hade läst detta innan, förhoppningsvis är det samma händelse som du av nån anledning väljer att posta igen?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Det var min första tanke med, detta har jag läst. Snälla det måste vara samma händelse...:'(

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Hedersmedlem

Läste också den andra händelsen och hoppas att detta är samma. Vill ju inte tappa hoppet. Man trodde ju du hade fattat efter "den första händelsen".

Om detta är en ny händelse så tycker jag faktiskt att din familj borde lämna dig. Dom ska inte lida på grund av ditt beroende. Hårda ord men sant.

Jag håller tummarna och hoppas att du blir drogfri i vilket fall som helst.

Permalänk
Medlem

Ska man vara petnoga så är ju 1,5månad sen i januari och det tidigare var i december.. ;o

Hur som helst.. jag vet inte vad man ska säga om det här :S

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

såå.... hur har du hamnat så fel i ditt liv?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

www.flasback.info

Säg upp bekantskapen med kranarna, flytta, skaffa jobb/plugg.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara olika händelser. Hela händelseförloppet skiljer ju...

Fyfan, va surt. Folk är allt bra dumma.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Illa illa... de är alltså två helt olika händelser ganska nära varandra? Din fästmö måste verkligen gilla dej...

Permalänk

Sluta med sånt där larv. Sluta droga, droga hemma själv med gott resultat eller dö av en överdos. Detta mellanting kostar oss bara en massa pengar i sjukvård.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

När hände detta? Hur länge sedan var det?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Känns som att du eventuellt har kommit till lite insikt. Men man måste vara bra jävla dum i huvudet om man knarkar när man har en dotter då är något illa! Dessutom har du en bra jävla röta att du har en sambo som är kvar hos dig samt en familj som bryr sig. Du verkar inte värdesätta det känns det som.

Permalänk
Medlem

Men om man läser den andra så ser man ju att det är helt olika berättelser.

så antingen så har Ts inte lärt sig av första misstaget.

2. Ts gillar inte droger och väljer att arbeta med skrämselpropaganda

3. Ts har lite och göra och tycker om att skriva historier.

Men vi får väll hoppas att det är andra gången gillt för dig nu då.
och som sagt tidigare flytta illa kvikt.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Musikälskare

Bra att hålla på så där när man har en unge...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Joo jag håller med, har en bekant som har en pappa som dog i förtid pga knark..

Tycker det är en jäkla brist på ansvar.. Vill man verkligen inte se sitt barn växa upp? är droger verkligen värt mer?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Citat:

Droger är inte farligt sålänge man är påläst!

Detta verkar vara ett väldigt vanligt motto bland dagens ungdom, skönt att vissa nästan trillar av pinnen ibland så ljuset går upp för dom, fast ibland verkar det ju inte göra det då heller.

Synd att det kostar pengar att vårda er bara.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Bergman: Håller med... Det finns mer än en anledning till att läkare i majoriteten av fallen måste skriva ut medicinen.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Men herrejävlar.

Vad är detta?

Permalänk
Avstängd

Tur att det gick relativt bra för dig! Kämpa på nu!

Hmm, brott utan offer, eller hur var det nu?

Permalänk
Avstängd

Jag tror ts är en mytoman >.>

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Keeper of the Bamse

Näää trollvarning nu pga förra tråden. Eller är du 16 år?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Men gud O.o Igen ?! Stackars din sambo och barn =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Antagligen mytoman ja, eller bara riktigt jävla dum i huvudet. Sånt här vill jag inte att min sura skatt går till. Hur många exempel här i världen behövs det för att folk ska fatta att droger är farligt?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Det var min första tanke med, detta har jag läst. Snälla det måste vara samma händelse...:'(

Det är samma händelse.. bara det att den som jag skrev igår hände för 1,5 månad sedan. Den du länkade till hände i december förra årer.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Det är samma händelse.. bara det att den som jag skrev igår hände för 1,5 månad sedan. Den du länkade till hände i december förra årer.

Men, för 1,5 månader sedan var det December förra året...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Trådarna verkar ju vara olika händelser vid samma tillfälle

Förlåt men jag vart tvungen o jämföra lite...
"..3g+ tramadol.." eller "0.75g tramadol.." ?
"..låg i respirator i 4 dygn.." eller "..varit halvt medvetslös i 24 timmar." ?
"Mamman ringde ambulansen klockan 11" eller "Flickvännen ringde ambulansen klockan 16" ?

Edit: 27:e December + 4 dygn = 31 December? fast tråden skapades 2008-12-30 14:01

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••