svart uppe å nere i premiere?

Permalänk
Medlem

svart uppe å nere i premiere?

hur gör man så det blir så? som widescreen lixom. inte ihoptryckt utan så man lägger svart över.

ehe svårt att förklara..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Premiere.. vad?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Adobe Premiere.

det ska bli så här:

finnsdet nån sån videoeffect som gör det? som man kanske måste ladda enr själv.. (om det går ja vet inte) ...

eller har jag bara missat den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok så du skall maska bilden... jag tror du måste använda ett plugin som heter Boris FX som kostar massa pengar.

Annars om du skall spara filen som DivX lägg på maskning i programmet Virtualdub.
Skall du spara den som VCD/SVCD i tmpgenc.
dvs om du ändå skall konventera den o så.

Virtualdub
öppna filmen--->välj video--->filters --->add--->fill

Tmpgenc
öppna filmen--->klicka på settings--->advanced--->kryssa i clip frame & dubbelklicka på texten--->ändra värderna glöm inte klicka i top border & bottom border

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

aaaaaaaaahh det fonka!! :D:D i virtualdub.

fast jag kom på ett sätt i premiere åxå, gjorde en bmp-bild i samma storlek som filmklippet (800x600) och lade till lite svart upptill å nere i paint bara. sen lag jag den som transperant över. blev skitbra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apa100
aaaaaaaaahh det fonka!! :D:D i virtualdub.

fast jag kom på ett sätt i premiere åxå, gjorde en bmp-bild i samma storlek som filmklippet (800x600) och lade till lite svart upptill å nere i paint bara. sen lag jag den som transperant över. blev skitbra.

Ok lät intressant men verkade inte funka för mig desvärre.
Kom däremot på ett sett till i Premiere

Högerklicka på filmklippet--->välj filters---> välj "Clip" markera så mycket du vill ha

Men märkte en bugg efter halva klippet så hoppade bottenkanten upp nån pixel

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,