Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

Vilket SLI-READY minne?

Hej!

Jag funderar på att uppgradera mina minnen till ett par PC8500 SLI-READY (EPP).

Jag har ett EVGA nForce 780I, E6850, 2 st. Geforce 8800 GT, 4x1 GB Crucial Ballistix PC8500, Vista home premium -64(skit) + ett saftigt nätagg på 750 watt (kylning finns och blir över).

Vad jag undrar är: jag är urusel på att tveaka och klocka så jag tänkte utnyttja de funktioner som finns i BIOS på mitt mobo med ett par minnen som stödjer EPP.

Vad tror ni om detta?

Har ni några minnen att rekommendera?

(kom nu ihåg att jag inte har lust att klocka manuellt, vet att jag sitter på överklockningsvänliga minnen)

har mina funderingar på dessa, men det finns ju fler att välja på:

http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_ddr2_pc2_850...

;o)

Visa signatur

Signatur slaktad. Max tre rader /damme

Permalänk

Det verkar som det är ett svagt intresse för detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag anser inte att du behöver SLI-ready minnen, bara de stödjer EPP så är det väl lugnt..
Själv kan jag absolut rekommendera mina OCZ-Reaper-minnen, me like big time

Permalänk
Medlem

varför just sli-ready minnen ? som jag har förståt mig så är det ingen skillnad utan bara kylaren som det står sli på inget mer

(rätta mig om jag har fel)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd

SLI minnen tål väl mer överklockning och högre belastning..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

OK!
Uttryckte mig lite luddigt, glöm SLI ochså koncentrerar vi oss på EPP (samma sak!)

Visa signatur