Permalänk
Medlem

Daoc servers

Hej! Impulsköpte precis Dark Age of Camelot: Complete Edition för 99kr. Tänkte lira detta lite i väntan på Diablo 3 och Guild Wars 2. Behöver lite allmänna tips, jag undrar dessutom vilken server man bör lira på.

Hjälp mig!

Permalänk
Medlem

Spelade DAoC för väldigt längesedan, för ett par år sedan gjorde jag ett nytt försök att ge mig in i det. Men bristen på annat låg-level folk gjorde det väldigt svårt. Mitt bästa tips är nog att försöka leta rätt på folk som kan hjälpa dig komma igång och få sällskap att spela med. Att själv grinda sig upp till maxlevel var inte roligt senast jag spelade.

Minns dock DAoC som helt underbart under den tiden det begav sig. RvR är skoj

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Tyvärr spelar nästan inga längre tack vare GOA. Du får spela på Excalibur/Prydwen om du spelar EU.

Eftersom nästan inga spelar så utesluter det många möjligheter till att levla snabbt. Vampiir är en bra solo-class.

Permalänk
Medlem

Som sagt har du tyvärr inga bra val om det är EU versionen du köpt (troligast). Excalibur och prydwen är de engelska servrar som finns tillgängliga. Dock finns det ett skapligt stort antal engelskpratande inklusive en del svenskar på de tyska servrarna. Jag vet tyvärr inte hur väl mottagen du blir som nyss börjat då de flesta som spelar redan är väl etablerade.
Om du verkligen vill spela vore det bästa valet för dig att spela på de amerikanska servrarna.
Hur som helst så hittar du en hel del aktiva europeiska spelar på freddyshouse forum på DAoC subforumet och jag är säker på att om du presenterar dig där och ber om hjälp med att komma igång så får du den hjälp du söker.
Länk till forumet: http://forums.freddyshouse.com/

Permalänk
Medlem

www.uthgard-server.net freeshard med -->600 personer, kostar inte ett öre och snart är OF bara ett minne mmm DaoC!

annars om du är sugen på engelskspråkig server så får du nog ta o börja lira på US servrarna, bara ändra i klienten från din nuvarande version(tror dock att man fortfarande behöver regga labyrinth of the minotaur)

spelat daoc sen us retail, testat många andra mmrpgs men fortfarande inget spel som kommer i närheten av daoc RvR

Permalänk
Medlem

Okej, var spelar du?