Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Ta hem Everest Ultimate Edition så ser du vad det heter

Moderkortet heter: Asus A8M2N-LA (NodusM)
Id: 12/15/2006-C51MCP51-A8M2N-LA-00

Permalänk
Hedersmedlem

Som jag trodde, det är en HP/Compaq-burk? Detta kort kanske? http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=us&docna...

Vad heter datorn?
Gå sedan till HP:s sida och ladda hem drivisar för din burk.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ja det är en HP. Länken du skickade är snarlik.

Tror den heter: m7725.sc

Det fanns massor av drivrutiner att välja på, vad exakt är det jag skall ha?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ixa
Ja det är en HP. Länken du skickade är snarlik.

Tror den heter: m7725.sc

Det fanns massor av drivrutiner att välja på, vad exakt är det jag skall ha?

Tråkigt att det blev mera problem :/

Datorns namn brukar stå på datorns chassi, antagligen någon klisterlapp.

Tror du ska ha denna: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?soft... (Ifall det är m7725.sc)

Någon som kan bekräfta?

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem

Jag tror det är den här, men vilka drivrutiner skall jag välja.http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=sv&dlc=sv&cc=se&lang=sv&product=3357110

Min länk funkade visst inte!

Så här står det på klisterlappen:
Pavilion m 7725.sc
Prod#RR887AA-UUW
S/N CZH70417KC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dutchmen
Tråkigt att det blev mera problem :/

Datorns namn brukar stå på datorns chassi, antagligen någon klisterlapp.

Tror du ska ha denna: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?soft... (Ifall det är m7725.sc)

Någon som kan bekräfta?

Jag får det inte att fungera ändå, har provat att uppgradera med dessa drivrutiner. Men man kanske skall avinstallera dom gamla först, det gjorde inte jag nu. Antar att nätverkskortet är integrerat så jag är lite osäker på hur man kan göra då.

Kanske lättast att köpa nytt nätverkskort, bara det får plast i datorn vet inte vart man skall sätta det i sånt fall och hur man kan se om det finns några lediga "uttag".

Permalänk
Citat:

Jag får det inte att fungera ändå, har provat att uppgradera med dessa drivrutiner. Men man kanske skall avinstallera dom gamla först, det gjorde inte jag nu. Antar att nätverkskortet är integrerat så jag är lite osäker på hur man kan göra då.

Kanske lättast att köpa nytt nätverkskort, bara det får plast i datorn vet inte vart man skall sätta det i sånt fall och hur man kan se om det finns några lediga "uttag".

Avinstallera de gamla drivrutinerna, rensa registret med CCleaner.
Starta om datorn och installera de nya drivrutinerna.

Annars kostar nätverkskort inte mycket, köp ett PCI i såfall.
PCI: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Pci-slots.jpg

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Hmmm, jag blir inte klok på datorer...
Nu har jag avinstallerat drivrutinerna till nätverkskortet och när jag startar om datorn så har jag helt plötsligt kontakt med internet igen utan drivrutiner, men det är lite segare än det brukar. Hur kan det komma sig när jag avinstallerat nätverkskortet???

Skall jag lägga in drivrutinerna ändå eller hur gör jag nu?

Föresten hur gör man när man rensar i cc cleaner så bara att man kunde reparera så jag har inte gjort något med det programmet ännu.

Permalänk
Citat:

Hmmm, jag blir inte klok på datorer...
Nu har jag avinstallerat drivrutinerna till nätverkskortet och när jag startar om datorn så har jag helt plötsligt kontakt med internet igen utan drivrutiner, men det är lite segare än det brukar. Hur kan det komma sig när jag avinstallerat nätverkskortet???

Skall jag lägga in drivrutinerna ändå eller hur gör jag nu?

Föresten hur gör man när man rensar i cc cleaner så bara att man kunde reparera så jag har inte gjort något med det programmet ännu.

Prova att lägga in drivrutinerna igen, efter du har "Reparera valda problem" i CCleaner och startat om datorn först.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Prova att lägga in drivrutinerna igen, efter du har "Reparera valda problem" i CCleaner och startat om datorn först.

Det var precis vad jag just gjort. CCleaner reparerade dom där 3 spökfilerna som dök upp vid start, det var rester kvar i autostarten. Drivrutinerna för nätverkskortet är uppdaterat och datorn funkar äntligen helt perfekt.

Stort tack för all hjälp och ert stora tålamod med mina tusen frågor. Även om det är jobbigt när det inte funkar så lär man sig väldigt mycket.

Permalänk

Hur stor var prestanda skillnaden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nocomputer
Hur stor var prestanda skillnaden?

Efter prestandatestet som man kan göra i Vista så ökade grafiken från 3,9 till 5,9 och spelgrafiken ökade från 3,4 till 5,8.

Och Sims funkar som det skall dom genomskinliga gubbarna har fått färg igen!
Nöjd och Glad!

Permalänk

Ja visst är det skönt när det löser sig

Permalänk
Citat:

Efter prestandatestet som man kan göra i Vista så ökade grafiken från 3,9 till 5,9 och spelgrafiken ökade från 3,4 till 5,8.

Och Sims funkar som det skall dom genomskinliga gubbarna har fått färg igen!
Nöjd och Glad!

Skönt att det löste sig, aldrig kul med problem! (eller jo för såna som mig som sitter och försöker lösa det, åt andra )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det var inte sån frid och fröjd som jag trodde. Upptäkte att vi inte får fram något ljud, det har visst försvunnit. Vad kan det bero på?

Permalänk
Medlem

hello jag undrar om det finns nåt bilder som man kan titta hur man kopplar två grafikorter i hop???

Visa signatur

GIGABYTE-6QUAD ULTRA DURABLE2/DYNAMIC ENERGY SAVER MOTHERBOARD/SUPPORTS INTEL@CORE`2 MULTI-CORE PROCESSORS-GA-X48-DQ6///GRAPHICS CARD ASUS EN 9800GTX+/512 DDR3 PCI EXRESS 2.0/// CHASSI THERMALTATAKE VH600LBWS ///HEATPIPE COOLED 600WATT MODULAR POWER SUPPER-Z600-HP///INTEL CORE2 DUO PROCESSOR///HARD DISK SAMSUNG 750GB./XFX RADEAN HD4870 XXX EDITION 1GB CHD-487A- ZDDC PCI-E/2XDVI/TV-UT.