Permalänk
Medlem

Varma mackor?

Hej,

Gjorde nyss en varm smörgås i smörgåsgrillen. Hade ost och skinka på den idag också.

Jag börjar bli ganska trött på att ha det så nu vänder jag mig till er här på Sweclockers!

Vad har ni i / på era varma smörgåsar och hur många "toasters" får den då, enl. dig själv?

Tack på förhand!
Ampoas

Permalänk

Ost och skinka ska det va. Har iofs inte testat så mycket annat men gott är det

När man tröttnar är det ju bara att improvisera lite, ta lite vad man har

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Tomat,ananas,lök,den där färdiga osten på tube(?)
Ja det kan du ha på mackan.

Förövrigt tycker jag Toast inte är någe vidare=/
Sen beror väll det lite på hur mycket tid du vill lägga ner på det hela, det finns ju en del annat man kan hitta på men eftersom det är Toast vi snackar om(med andra ord det ska gå snabbt) så är det ingen ide..

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Svampstuvning

Permalänk
Medlem

Ost ock skinka är fint! Gärna med lite ketchup.
Även makrillfilé med ett lager ost ovanpå är gott, men då kör vi in det i ugnen och använder franskbröd. Också med ketchup såklart, eller någon megastark chillisås.
Går också använda överbliven tacosfärs istället för makrill.

Svampstuvning också som sagt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Svampstuvning

Amen!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Kan nämna att Smörgåsgrill är min bästa investering sen jag började plugga på högskolan...

Och givetvis ost och skinka, gärna mozarella ost, ovanpå de en klick ketchup med Pizza krydda...

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Som m3rnel sa, släng på pizzakrydda. Det blir sjukt gott

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Något som blir riktigt gott är om man har Dijonsenap i botten. Det sätter lite smak på mackan.

Permalänk

Jag brukar köra på ost och fiskpinnar... Det blir nästan som en fiskburgare

Tips, micra gärna pinnarna innan du stoppar dom i toasten.. Min maskin blir tok het så jag brukar kunna köra dom direkt från frysen.

Permalänk

Vitlök, ost och skinka.
Ost, skinka och senap.
Ost, skinka och tomat.
Pesto och mozzarella.
Getost, valnötter, rödbeta(ej inlagd(kanske går - ej provat)) och honung.
Gorgonzola/Grönmögelost och någon form av lufttorkad skinka - typ prosciutto.

Blir det rester över vid någon köttfärsrätt brukar det alltid funka att ta på bröd och dunka på lite ost och skicka in i ugnen.

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

Ost & skinka är det vanligaste iaf, men Bacon & ost är faktist riktigt gott det med.
Sen kan man såklart använda massor med kryddor

Permalänk
Inaktiv

Ost och helgskinka med lite senap och ett par cocktailtomater mellan

Permalänk

det är ju det bästa hur gott som helst. själv så tar jag ost, skinka, tomat å en kexost typ creme bonjur. blir hur gott som helst

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Avstängd

* Ost + Salami
* Tonfisk och Majonäs röra

Permalänk

Blanda ketchup, chilisås och oregano. Bre ut det över några mackor som gärna ska vara av ljust bröd. Lägg på skinka eller salami och täck med ost. In i ugnen i 10 min på typ 100-200C (du ser när de är klart).

Så lagar man mat...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Oregano, basilika och dragon är bra kryddor, speciellt i kombination med tomat/ketchup och någon form av kött. Vitlök är också tacksamt, testa vitlökssalt och rostbiff. Ät med potatissallad, så är ju middagen färdig

Permalänk
Medlem

Jag brukar oftast ha ost skinka ketchup, oregano och sen lite olika variationer av kryddor. Brukar bli gött.

edit: självklart smör också:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Pesto är gott.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

- Rostbröd
- Smör (bregott helst)
- Tomatpuré
- Pickless(?)
- Köttfärs
- Ost
- Pizzakrydda eller kött & grill-krydda

Fem av fem toasters för min del, kanongott!

Permalänk

Ost och choklad är rätt gott.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

dessa tre är mina "grundrecept" som sedan kan modifieras.

- rostbröd, smör, ost, pizzakrydda, (kebabsås)

- rostbröd, smör, tomat, ost, kebabsås (i den ordningen)

- polarbröd, ketchup, skinka, (tomat), ost, pizzakrydda, kebabsås/bearnaisesås

trevliga tillbehör jag brukar blanda på är:
* fetaost
* ananas
* köttfärs (gärna tacokryddad, dvs med http://tinyurl.com/clgz8z)
* sweet chili sås/sötsur thai sås
* tabasco

ugn 220 grader tills osten blir lite brunaktig, inte för brun dock serveras med öl eller ett glas oboy

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Hedersmedlem

Rostbröd, smör, smältost, skinka, purjolök, bearnaisesås och peppar.

funkar både i toaster och i ugn

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Vad för skinka menar folk?

Själv kör jag Serranoskinka (eller parmaskinka), ost (helst nån lite starkare eller mozzarella), dijonsenap, tomatskiva (se till att ta bort kärnhuset så det inte blir en flod av het vätska som kommer ut. går bra med torkade tomater oxå), salt, peppar, oregano och timjan.

Den blir satans god i alla fall

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Pågens långfranska (tror jag det heter, iaf det fyrkantiga rostbrödet) + skinkost + hackad rödlök är smaskens.

Permalänk
Korsordsguru

Grundar med rostbröd + ost såklart. Sedan kan man slänga på tomat, paprika, ketchup, pesto, köttbullar, kyckling, spaghetti, potatisklyftor eller vad man nu har för resten från middagen. Det enda problemet är bara att trycka ihop toasten tillräckligt så man kan smälla igen smörgåsgrillen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

brukar ta ost, skinka, senap och ett par lökringar för att få ett par vitaminer i och majonäs såklart.

Permalänk
Medlem

Vanligt vitt rostbröd (sånt där med extra korn i/fullkorn etc är en absolut partydödare!) med någon form av kött/korv och sen lite olika kryddor och ibland ketchup.

Köttfärs (taco) brukar vara en hit tillsammans med ost, gärna mjukost på tub med t.ex. bacon-smak. Detta körs så klart i toastmaskinen, med smöret på utsidan av brödet.

Detta avnjuts sedan tillsammans med ett stort glas väldigt kall mjölk. Lyxar man till det kan man även ta en stor klick Aioli (vitlökssås/dressing/gegga typ) på en tallrik och sen dippa toasten där i.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Hedersmedlem

Finns ju massa saker du kan ha på eller vid sidan om mackan:

*Klassikern: Skinka och ost
*Falukorv, ägg
*Falukorv, bacon, ägg
*Kyckling
*Currykyckling
*Köttfärsås
*Minipizzor: tomatpure/ketchup, skinka, räkor, korv, kötbullar, ost
*Ägg, sirap

Permalänk
Hedersmedlem

smör, ost och oregano och pågenbrödet som toast blir skitgott, brukar räcka för mig